Panizzi = věrnost

Před necelými dvěma týdny vítězství Panizziho na italské Rallye San Remo jen potvrdilo fakt, že Francouz Gilles Panizzi je nejlepším asfaltovým specialistou mistrovství světa v automobilových soutěží současnosti.
Panizzi = věrnost

Italskou rallye vyhrál po druhé v řadě a jeho šance na zisk vítězství a „double“ na nadcházející středomořské Korsice je opět více než reálná. S vedením týmu Peugeot Sport, který mu umožnil vstoupit do rallye v dobách jeho začátků se dohodl na pokračující spolupráci v nadcházejících dvou sezónách 2002 a 2003.

A byly to právě vozy Peugeot, které Panizzimu pomohly dospět ve skutečnou osobnost a uznávaného pilota v kategorii nejvyšší – mezi elitou Mistrovství světa FIA.

Po loňských vítězstvích na Korsice a v Itálii jste se letos v Itálii po nelítostném souboji opět vrátil na povědomý vrchol. Zaregistroval jste v průběhu soutěže moment, kdy jste se obával, že Vám první místo někdo sebere?

„Nikdy si ničím nemůžete být jistí. O první místo jsem se musel prát až do poslední erzety. Myslím, že ve chvíli, kdy Loeb na předposlední vložce náš náskok výrazně snížil, mělo vedení mého týmu více obav než já s Hervem dohromady. Mlha, déšť, spadané podzimní listí pro mě jako prvního startujícího věci jen komplikovali. Navíc jsme byli pod tlakem, protože Loebovi nešlo o body do šampionátu výrobců jak tomu bylo v našem případě. Zatímco Citroen Sport neměl co ztratit, nám šlo o to si zachovat šance na obhajobu světového titulu ve značkách. I proto se Didier spokojil se třetím místem, protože věděl, že v rámci šampionátu značek bude brát body jako druhý nejlepší tovární vůz v cíli rallye. Snad i proto se mnohým pozorovatelům zdálo, že jsem příliš opatrný. Jenže já jsem věděl, že moje zkušenosti a skvěle připravený vůz Peugeot 206 WRC mi budou na první místo v celkové klasifikaci stačit. Rozhodně to nebylo jednoduché, ale my jsme věděli do děláme.“

Jak moc závisí rychlost na asfaltových silnicích na jezdeckých schopnostech a jak se na tom podílí soutěžní auto?

„Oba elementy jsou naprosto úzce propojeny, stejně jako je tomu v případě čistého jezdeckého stylu a precizně naladěného vozu. Na asfaltu jsou všechny reakce vozu velmi divoké. K tomu, aby jste jel rychle je třeba nalézt ten správný kompromis mezi teoreticky nejúčinnějším celkovým naladěním vozu a nastavením, které je snad jen o málo horší, ale zároveň zaručuje autu lepší ovladatelnost. V takovém případě můžete více riskovat, když si ale ve stejnou dobu udržujete jakousi rezervu. V globálu to pak znamená, že jste ještě rychlejší. V dnešní době, kdy na každé erzetě jsou povolené jen dva průjezdy, nabroušený vůz pravděpodobnost havárie jen zvyšuje, a to i při sebemenší chybě. My jsme věděli, že „dvěstěšestka“ je na asfaltu velmi konkurenceschopným autem. V Itálii jsme se přesvědčili o tom, že model 2001 je důstojným nástupcem předcházející evoluce jak co do výkonnosti, tak i co do spolehlivosti. I když začalo pršet, tak se auto chovalo stejně dobře jako na suchém asfaltu. Na Korsiku odjíždím se zdravým sebevědomím, protože vím, že model 206 WRC je nesmírně vyváženým vozem. V době mezi Itálií a Korsikou jsme auto navíc dále zlepšili.“

V San Remu jste potvrdil pověst „asfaltového krále“. Jaké je Vaše tajemství?

„Musím konstatovat, že každý nemá to štěstí, aby mohl závodit s francouzským vozem (Peugeot 206 WRC). Není pochyb o tom, že naši technici mají nepřekonané zkušenosti s vývojem vozu na asfaltu. K tomu jsem navíc v minulosti na asfaltu soutěžil proti vynikajícím pilotům – tak jsem se naučil jezdit. Nelítostná konkurence, kterou jsem potkával všude od svých začátků v nižších třídách, později pak na soutěžích francouzského národního šampionátu, kde jsem jezdil s vozem Peugeot 306 Maxi, mě přinutila k tomu, abych neustále zlepšoval své průjezdy a stopu, abych brzdil až na poslední chvíli, abych se neustále soustředil, a také abych si pečlivě nastavil vůz. Angažovanost týmu Peugeot ve všech sférách a stupních automobilových soutěží je prvotřídní školou. Jsem si jistý, že brzy touto školou projde řada skvělých pilotů.“

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 169 000 Kč
Citroen C1 1
Rok výroby: 2013
Stav: 24 319 km
Cena: 130 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků