Pandou po Maroku v době Ramadánu: V Česku se nakonec nemáme tak zle

takovou pandu jsem měl půjčenou na kosu a pojištění bylo aji na pneu a splnou assistencí. Když jedete do maroka, tak jste měli zkusit ty nové VRT.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  22. 06. 2019 08:32

Hezké cestovatelské okénko.

Odpovědět  |   | 
Pták loskuták  |  22. 06. 2019 10:53

Výlet zajímavý,ale moc jsme se nedozvěděli. Příchod k parkovišti 2 není nijak moc označený a je až za taxíkama, autobusy a dalším parkovištěm. Já po 15 minutách jeho hledání vzdal a optal jsem se policisty, který poradil. Na výběr byla levnější varianta Duster a dražší Land Cruiser 150 na velkém vyhledávači z domu. Do Pandy bych asi nevlezl. Mopedy se ve městě motají všude a někdy téměř sebevražedně, blížíte se se křižovatce, máte blinkr vlevo a šup z leva vás předjíždí hlava ne hlava i když už začínáte zatáčet. Klakson je dobrá věc, troubí se sním ale tak krátce a symbolicky, jak když zapípá kuřátko. Je to právě že se řidiči vzájemně slyší a ví o sobě že se podjíždí a jiné. Rychle jsem tomu přivykl a není to tak špatná věc. Na okreskách často není krajnice a asfal je široký na jedno auto. Takže jedete proti sobě dokud to jde a na poslední chvíli někdo uhne. Většinou čím větší pustina a čím horší auto, tím jsou lidi ohleduplnější. Líbily se mi betonové mosty, kde jde voda i horem a jezdíte přes ní. Krása jsou hory, kde jezdíte několik desítek km po šotolině. Po dešti je někdy na cestě naplavené bahno. Na pumpě řeknete co chcete a obsluha vám vždycky natankuje. Co se mi nelíbí jsou hotely, i 3-4 hvězdičkové nic moc. Všude je cítit takový ten odér, já nevím zda to je koření nebo pižmo, ale vadí mi to. Navíc všichni vymýšlí různé záminky proč jím máte zaplatit nějakou částku. Pojďte musíte si zašít kalhotu za 20dh, pojďte já vám ponesu tašku za 10dh, pojďte. Děti ve městech už vymýšlejí že 10dh nebo čokoláda je málo, že 100usd, jo jasně haha .... Ale jinak je to celkem fajn země. Nejzajímavější na tom je asi to, že to relativně blízko a je to kulturně zcela ale zcela odlišné. Budovy, ulice, lidé, oblečení, výzdoba, jídlo, vzezření všeho. Čtvrtky koz zavěšené na drátu na tržnici, do toho lány ovoce a různé výrobky nebo tradiční nabarvené látky. Já byl v březnu, to tam bylo příjemně, jako na roadtrip 14dní. Později je to už spíš jen na koupání protože je vedro, což je zas škoda, protože neuvidíte pravé Maroko.

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  25. 06. 2019 15:10

Provoz v Maroku mi prisel relativne OK. Ve mestech je to "zajimavy", ale nic neocekavanyho. Na kruhacich zena mirne vysilovala, protoze tam ridici z dvou 2 pruhu + 2 krajnic vytvorili 3-4 pruhy. Nicmene to bylo ve spicce s pomalym provozem - vecer v mensim provozu tam jezdili docela sporadane.
Mezi mesty se pohybuji jako taxiky stare Mercedesy piana, ve stavu tesne pred rozpadem a nalozeny pocten lidi jak v minibusu. Provoz tam je ale vicemene klidny.
Jinak dalnice jsou hezky a klidny, protoze se plati myto za km, takze to mistni hodne objizdeji.

Odpovědět  |   | 
Pták loskuták  |  25. 06. 2019 19:15

Staré Mercedesy w123,w201 ale i w126 tam nejsou jako taxíky nic tak neobvyklého. Ale zdaleka nejvíce taxíků dnes v Maroku už tvoří Dacie

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  25. 06. 2019 20:04

Ja tam byl dva roky zpatky. Dacie jely hodne - ale hlavne jako taxiky v ramci mesta. Na mezimesto stale vedly piana. Je ale mozny, ze se jim mezitim rozpadly.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Není drahá, technika off-roadu jí nechybí

Lada Niva Travel je už k mání i v Česku. Ne…

Pokud byste chtěli novou Ladu taky v Česku, nezávislý dovozce z Brna vám klidně splní přání.

6.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
4x4Ruská autaCenyLada
Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Československa. Nikdo neví, kde je teď

Vzácná Tatra JK 2500 je nádherný skvost z Č…

Kupé s tvary tehdejší evropské sportovní smetánky byste mohli nazvat nejhezčím autem Československa.

27.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
TatraSportovní autaRetro
Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen experiment. Navzdory osudu žije dodnes

Nádherná Škoda 440 Karosa měla být jen expe…

Experimentování může občas vyústit i v jednu z nejhezčích škodovek vůbec. Přitom z Mladé Boleslavi vlastně úplně nepochází.

10.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
ŠkodaKabrioletyRetro
Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový spe…

Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.

19.  3.  2021 |
Daniel Fuglevič
Škoda FeliciaHot HatchRetro
Legendární Slovenská strela podstupuje ostré testy. I na trati je krásná, podívejte

Legendární Slovenská strela podstupuje ostr…

Rozsáhlá renovace je v těchto dnech zakončována testováním v provozu. Rudý vlak totiž nečeká pouze stání v muzeu.

7.  4.  2021 |
Daniel Fuglevič
RenovaceTatraVideo