Panda se konkurence VW Up! (Škody Citigo a Seatu Mii) nebojí

Fiat plánuje prodat příští rok 230 000 vozů Panda. Bude nabízet současně starý i nový model evropského miniauta č.1.
Panda se konkurence VW Up! (Škody Citigo a Seatu Mii) nebojí

"Příští rok plánujeme prodat 180 000 až 190 000 kusů nové Pandy, zbytek bude tvořit současný model,“ řekl Gianni Coda, odpovídající za prodeje Fiatu v Evropě, na Středním východu a v Africe v rozhovoru pro Automotive News.

Coda řekl, že cena nové Pandy, která bude v prodeji od února 2012, začne na 10 200 eur. Současná Panda dostane přídomek Classic a výrazně zlevní na 8500 eur v Itálii, nyní stojí 10 250 eur.

Klepněte pro větší obrázek
Panda byla představena v roce 1980, v roce 2003 se objevil vůz druhé generace (na snímku), který si za 8 let pořídily více než 2 miliony lidí. 

Panda se drží na vrcholu segmentu miniaut od roku 2004, nyní ale čelí nejtěžší výzvě za poslední roky. Vyrostl jí velký konkurent VW! Up (plus Škoda Citigo a Seat Mii), který startuje v Itálii s cenou 10 600 eur.

Do konce září zatím evropské prodeje Pandy padly podle JATO Dynamics o 22 procenta na 140 285 kusů. V Česku se těchto malých fiatů prodalo za prvních jedenáct měsíců 628, což znamenalo první místo. 

Nejlépe se současná Panda prodávala v Evropě roce 2009, tehdy si tohle mini pořídilo 299 992 zájemců. Výsledek byl ale zdeformovaný, velký zájem o nejmenší automobily v tomto roce totiž vyvolalo šrotovné. 

Klepněte pro větší obrázek
Nová Panda sjíždí z linek bývalého závodu Alfy Romeo v Pomigliano d'Arco nedaleko Neapole. Za vývoj vozu a rozšíření závodu Fiat utratil 800 milionů eur. 
 
 
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků