Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představí Audi kromě jiného vylepšenou pancéřovanou verzi své limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security se skrývá vůz, který nově splňuje požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9 (dosud VR 7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vylepšené Audi A8 L Security se nabízí s benzínovým osmiválcem a dvanáctiválcem

Výroba pancéřovaných Audi údajně probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a utajovaným výrobním závodem. Auto je sériově vybaveno pancéřovaným komunikačním boxem v zavazadlovém prostoru, intekomem pro komunikaci s lidmi v okolí vozu a samostatným odemykáním jednotlivých dveří. Přiobjednat si lze například hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny v nouzových situacích.

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Stejně jako běžné verze využívá i pancéřovaná A8 hliníkový konstrukční základ. Výrobce slibuje užitečné zatížení 600 kg a označuje model Security za „relativně lehký“, hmotnost však neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Security vychází z prodlouženého provedení sedanu A8

Zájemci o pancéřované Audi A8 se budou nadále rozhodovat mezi motory 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h kvůli pneumatikám, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po úniku vzduchu. 

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

První kusy vylepšeného Audi A8 L Security mají dorazit k zákazníkům na jaře 2016.

Pancéřované verze svých limuzín nabízí rovněž BMW a Mercedes-Benz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků