Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představí Audi kromě jiného vylepšenou pancéřovanou verzi své limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security se skrývá vůz, který nově splňuje požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9 (dosud VR 7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vylepšené Audi A8 L Security se nabízí s benzínovým osmiválcem a dvanáctiválcem

Výroba pancéřovaných Audi údajně probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a utajovaným výrobním závodem. Auto je sériově vybaveno pancéřovaným komunikačním boxem v zavazadlovém prostoru, intekomem pro komunikaci s lidmi v okolí vozu a samostatným odemykáním jednotlivých dveří. Přiobjednat si lze například hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny v nouzových situacích.

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Stejně jako běžné verze využívá i pancéřovaná A8 hliníkový konstrukční základ. Výrobce slibuje užitečné zatížení 600 kg a označuje model Security za „relativně lehký“, hmotnost však neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Security vychází z prodlouženého provedení sedanu A8

Zájemci o pancéřované Audi A8 se budou nadále rozhodovat mezi motory 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h kvůli pneumatikám, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po úniku vzduchu. 

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

První kusy vylepšeného Audi A8 L Security mají dorazit k zákazníkům na jaře 2016.

Pancéřované verze svých limuzín nabízí rovněž BMW a Mercedes-Benz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků