Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představí Audi kromě jiného vylepšenou pancéřovanou verzi své limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security se skrývá vůz, který nově splňuje požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9 (dosud VR 7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vylepšené Audi A8 L Security se nabízí s benzínovým osmiválcem a dvanáctiválcem

Výroba pancéřovaných Audi údajně probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a utajovaným výrobním závodem. Auto je sériově vybaveno pancéřovaným komunikačním boxem v zavazadlovém prostoru, intekomem pro komunikaci s lidmi v okolí vozu a samostatným odemykáním jednotlivých dveří. Přiobjednat si lze například hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny v nouzových situacích.

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Stejně jako běžné verze využívá i pancéřovaná A8 hliníkový konstrukční základ. Výrobce slibuje užitečné zatížení 600 kg a označuje model Security za „relativně lehký“, hmotnost však neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Security vychází z prodlouženého provedení sedanu A8

Zájemci o pancéřované Audi A8 se budou nadále rozhodovat mezi motory 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h kvůli pneumatikám, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po úniku vzduchu. 

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

První kusy vylepšeného Audi A8 L Security mají dorazit k zákazníkům na jaře 2016.

Pancéřované verze svých limuzín nabízí rovněž BMW a Mercedes-Benz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků