Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představí Audi kromě jiného vylepšenou pancéřovanou verzi své limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security se skrývá vůz, který nově splňuje požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9 (dosud VR 7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vylepšené Audi A8 L Security se nabízí s benzínovým osmiválcem a dvanáctiválcem

Výroba pancéřovaných Audi údajně probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a utajovaným výrobním závodem. Auto je sériově vybaveno pancéřovaným komunikačním boxem v zavazadlovém prostoru, intekomem pro komunikaci s lidmi v okolí vozu a samostatným odemykáním jednotlivých dveří. Přiobjednat si lze například hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny v nouzových situacích.

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Stejně jako běžné verze využívá i pancéřovaná A8 hliníkový konstrukční základ. Výrobce slibuje užitečné zatížení 600 kg a označuje model Security za „relativně lehký“, hmotnost však neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Security vychází z prodlouženého provedení sedanu A8

Zájemci o pancéřované Audi A8 se budou nadále rozhodovat mezi motory 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h kvůli pneumatikám, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po úniku vzduchu. 

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

První kusy vylepšeného Audi A8 L Security mají dorazit k zákazníkům na jaře 2016.

Pancéřované verze svých limuzín nabízí rovněž BMW a Mercedes-Benz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků