Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představí Audi kromě jiného vylepšenou pancéřovanou verzi své limuzíny A8. Pod označením Audi A8 L Security se skrývá vůz, který nově splňuje požadavky na třídu balistické odolnosti VR 9 (dosud VR 7).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vylepšené Audi A8 L Security se nabízí s benzínovým osmiválcem a dvanáctiválcem

Výroba pancéřovaných Audi údajně probíhá ve spolupráci s továrnou v Neckarsulmu a utajovaným výrobním závodem. Auto je sériově vybaveno pancéřovaným komunikačním boxem v zavazadlovém prostoru, intekomem pro komunikaci s lidmi v okolí vozu a samostatným odemykáním jednotlivých dveří. Přiobjednat si lze například hasicí systém nebo zařízení na dodávku čerstvého vzduchu do kabiny v nouzových situacích.

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Stejně jako běžné verze využívá i pancéřovaná A8 hliníkový konstrukční základ. Výrobce slibuje užitečné zatížení 600 kg a označuje model Security za „relativně lehký“, hmotnost však neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Security vychází z prodlouženého provedení sedanu A8

Zájemci o pancéřované Audi A8 se budou nadále rozhodovat mezi motory 4.0 TFSI V8 (320 kW, 600 Nm) a W 12 FSI (368 kW, 625 Nm). Nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h kvůli pneumatikám, které umožňují bezpečně odjet z rizikového místa i po úniku vzduchu. 

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

První kusy vylepšeného Audi A8 L Security mají dorazit k zákazníkům na jaře 2016.

Pancéřované verze svých limuzín nabízí rovněž BMW a Mercedes-Benz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků