Pancéřované Audi A8 L Security odolá střelbě i granátu

Po faceliftu standardních verzí Audi A8 přichází prémiová značka skupiny Volkswagen i s modernizací pancéřované varianty.
Pancéřované Audi A8 L Security odolá střelbě i granátu

Nedávno modernizované Audi A8 je nově k dispozici také v pancéřovaném provedení. Cílovou skupinou modelu Audi A8 L Security jsou nejen politici a „kontroverzní podnikatelé“, ale i spořádaní byznysmeni působící v méně bezpečných oblastech světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pancéřovaná A8 se dodává jen v prodloužené verzi L

I „opevněná“ A8 pochopitelně vychází z hliníkové konstrukce Audi Space Frame. Na ni speciální tým připevné ochranné pláty z pevné oceli, keramických kompozitů nebo aramidových vláken. V místech spojů se ochranné prvky překrývají. Zesílená okna mají uvnitř vrstvu polykarbonátu, která brání jejich roztříštění.

Celý proces trvá 450 hodin. Teprve potom opancéřované Audi A8 putuje zpět na montážní linku, kde se dokončí montáž stejným způsobem jako u standardních verzí. 

Když chcete promluvit k davu

Audi A8 L Security má i celou řadu speciálních prvků výbavy. Už v sérii dostanete komunikační box, ve kterém jsou uloženy důležité elektronické systémy vozu. Box je schovaný v kufru a má hliníkovou schránku s keramickými dvířky. Bez příplatku se montuje i interkom, jehož prostřednictvím lze zevnitř komunikovat s vnějším světem. Reproduktor se nachází v masce chladiče. 

Na přání Audi nabízí zesílenou ochranu palivové nádrže nebo akumulátoru, ale také patentovanou technologii nouzového otevírání dveří. Při stisknutí zapečetěného tlačítka při současném zatažení za kliku uvolní pyrotechnické patrony dveře ze závěsů. V nabídce nechybějí ani majáky a příprava pro komunikační systémy používané ozbrojenými složkami.

Audi A8 L Security má certifikaci mnichovského Balistického zkušebního střediska. Poskytuje balistickou ochranu třídy BR7, což je nejvyšší stupeň pro civilní vozidla. Cestující ochrání nejen před palbou z ručních zbraní ráže NATO, ale třeba i před útokem ručním granátem.

Bezpečnější, ale pomalejší

Automobilka z Ingolstadtu nabízí pancéřovanou A8 s dvojicí zážehových motorů: 4.0 V8 TFSI a W12 FSI. Protože ale pancéřování něco váží, oba poskytují dynamiku ani ne srovnatelnou se základním vznětovým šestiválcem 3. 0 TDI. 

Zatímco běžné Audi A8 L v motorizacích  4.0 TFSI i W 12 FSI zvládne akceleraci 0-100 km/h za shodných 4,6 s, pancéřovaný model potřebuje o 2,9 s delší čas s osmiválcem (7,5 s). Volba dvanáctiválce ubere z této hodnoty jen čtyři desetiny sekundy (7,1 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Design | Technika | Premiéry | Palivo | Audi

Nové Audi A8 oficiálně v ČR, začíná na dvou milionech

Hnací řetězec se od běžných A8 neliší. Motor pohání všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Video modernizovaného Audi A8 L Security automobilka zatím nezveřejnila, ale podívejte se na videa dosavadní verze. Kromě oficiálního spotu uvidíte i prohlídku zakrytování spodní části a „gangsterskou otočku“ o 180 stupňů:

 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků