Užít si na cestách hudbu ve studiové kvalitně dnes není problém, ale je to zátěž pro auto. Panasonic proto vyvíjí šetrnou sestavu.
S rostoucími nároky na kvalitní audiosoustavy v autech se u luxusních modelů zvuk často vyrovná studiovému prostředí. Jenže čím dál opojnější melodický prožitek je vykoupen navyšujícím se počtem reproduktorů se stále mohutnější konstrukcí. Větší a těžší komponenty ale zvyšují hmotnost vozu a neskromným výkonem zatěžují elektrickou soustavu vozu včetně řídící elektroniky. Výsledkem je sice čistý zvuk, ale za cenu větší zátěže vozu a tím i vyšší spotřeby paliva.
Právě proti těmto nešvarům vyráží do boje Panasonic Automotive, který ve spolupráci s prémiovými automobilkami a specialisty v oboru vyvíjí novou generaci reproduktorů Klipsch. Ty dokážou zachovat vynikající úroveň zvuku při mnohem menší a lehčí konstrukci. Díky tomu má i nižší energetické a softwarové nároky. Proto budou stačit i kompaktnější a skromnější zesilovače. Sestava 24 reproduktorů nové generace doplněná 8palcovým subwooferem bude mít premiéru v Infiniti QX80 modelového ročníku 2025.
Jenže všechno není jen o hudbě. Audiosistava vozu běží prakticky nepřetržitě, aniž bychom o tom věděli. Využívá jí totiž systém aktivního potlačování hluku, který inverzními vlnami eliminuje uchu nepříjemné frekvence přicházející například od motoru či podvozku. Software audia bude schopen přijímat aktualizace vzduchem, takže se bude neustále zdokonalovat.
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30