Dobrý den mněl jsem nehodu předjížděljsem auto osobní já viděl plynule před sebe auto které jelo předemnou nemělo blinkr tak jsem ji začal předjíždět a jak už jsem se chtěl zařazovat do spojeno pruhu naboural do moje auta do střední části cos mne vyhodili ze silnice vedle komunikaci a skončil jsem vedle komunikace jak probíhá nějaký znalecký posudek a věci kolem toho i když bych jel třebas rychleji než povolena rychlost což jsi myslím že jsem jel podle povolené rychlosti ale kdyby ne co hrozí za trest dekuji
Tak panove projedte se po Rakousku, ziji zde skoro rok a rakusaci z 90% blinkr vubec nevadavaji a to i na krizovatkach. Mlatil bych to po hlavach! Co mi ale zbyva nez to prehlizet. Uz jsem se vyztekal dost...
Výrazný úbytek používání blinkrů pozoruju asi tak 2 roky. Je to projev arogance ve stylu "já si pojedu kam chci a vy ostatní jste mi ukradený..." Samozřejmě je to nebezpečný, obzvlášť když neblikač přede mnou pojme úmysl odbočit vlevo - to se mi stalo zrovna minulej týden. Od fanatických předjížděčů na D1 už to ani nečekám. Bydlím teď na havlíčkobrodsku, kde je tohle "šetření blinkrů" na můj vkus fakt moc rozšířený a jinde, kam průběžně jezdím (jižní Čechy) mi to tak častý nepříjde. Mimochodem - dneska jsem jel po Brodě pár kiláků za policejní dodávkou a - samozřejmě neblikali skoro nikde...
Neblikat pravým byl nedávno nešvar pouze u pražáků. Nyní pravý blinkr je prakticky tabu pomalu pro všechny. Je to úžasný, když blb před váma najednou dupne na brzdu a rozhodne se, že odbočí. Nově se u pražáků rozmáhá zdokonalený nešvar, že pro jistotu přestávají používat i levý blinkr. Je to škoda, vidět, že tolik lidí za volantem to nemá v hlavě v pořádku a že by za volantem neměli vůbec sedět. A je velká škoda, že za to nepadají víc pokuty a body. Co bude dál? Začneme hromadně ignorovat semafory? Pak základní pravidla přednosti v jízdě a první pojede ten s nejsilnějším klaksonem? Při dnešním chování lidí za volantem bych klidně i pořádně přitvrdil ve výši pokut. Peníze jsou totiž to jediné, čemu mnozí rozumí. A takové zabavení vozidla na určitou dobu s povinným poplatkem za "ustájení" vozidla by taky nebylo na škodu.
Kdo, sakra, vymyslel ty geniální zadní kruhové svítilny z led diod, co používá teď ponejvíce VW? Ten když ve dne dobržďuje na křižovatce, tak protože blinkr je tvořen slabou obvodovou kružnicí podstatně výraznělšího brzdového světla a úplně to splývá.
Jo, taky mi to občas vadí. Nebo blinkr v podobě malý zárovky v předním reflektoru...jak mám vidět, jestli bliká, když mu musím čumět do světel? Holt snižování nákladů, jedna lampa s mlhovkou, pakrkovačkou, tlumeným/dálkovým reflektorem a blinkrem je levnější, než kdyby to bylo zvlášť. VW je na tohle expert.
Občas na dálnici blinkr nepoužiju, hlavně v případě, kdy se zařazuju zpět do pravého pruhu po předjetí náklaďáku. Výjimečně nedám blinkr, když se ho chystám předjet, ale vždy ze slušné vzdálenosti, aby měl šanci o mě vědět a když se za mnou nikdo neblíží.
V Belgii, kde pracuju a ziju je to jeste horsi nez v CR. Tady maji blinkry jen pro okrasu. Vzdy s sebou vozim trubku, protoze az me nekdo nabere, protoze nezablika, tak mu rozmlatim vsechny blinkry. Stejne je ma na dve veci. Ale vazne, dost se mi stava, ze pri jizde na dalnici mi nekdo vleti pred auto aniz nezablika a to jeste rychlosti, ze musim intenzivne brzdit. Chutovkou je pak odbocovani ze silnice kdy se jede tech 90 - 100 km/h a najednou ten trouba prede mnou na posledni chvili brzdi a bez dani smerovky zacne odbocovat do prava. To je pak lahoda. Skoda mluvit a strilet takove ridice.
Tak tak. Vždy se mi líbí, když nám dávají provoz na silnicích nebo na dálnicích v západních zemích za vzor. Dlouho jsem si myslel, že u nás na dálnici jezdí jen prasata. Jakmile jsem ale získal zkušenost s provozem na dálnicích v Německu a dál na západ, tak musím konstatovat, že u nás je to ještě v pořádku. Až mne to překvapilo.
Spousta ridicu blika jen proto, ze je to ve vyhlasce. Takze kdyz zatoci volantem a chce se jim natahnout prst, tak blinkr zapnou. Vetsinou to delaji frajirci s fajnovym autem, kteri spechaji a jim prijde moje blikani na kruhaci vhod. O blikani pri prejizdeni z pruhu do pruhu nemluvim vubec. Ani slovo.
Pokud mne v levém pruhu blokuje schválně nějaký hovado (už aby to uzákonili jako trestný čin, budu vozit foták) tak ho bez blinkru předjedu zprava aby mu to aspon trochu docvaklo. Nejvíc se směju když to hovado přidá a stejně nikdy nestačí. Ač mám bixenony tak moc neblikám, protože hovada stejně neuhnou, takže si je vychutnávám jinak :)
Ja osobne blinkre poctivo pouzivam a zvycajne aj dostatocne vcas, kedze nemam havarijnu poistku snazim sa chovat predvidatelne.Dnes sa mi ale stala typicka situacia. Chcel som sa preradit z laveho pruhu ktory o par stovak metrov koncil, videl som medzeru pred jednym autom tak som vyhodil blinker. Aka bola reakcia vodica? Pridal plyn. Pritom sme mali rovnaku rychlost a medzera bol dostatocna. Fasa chalan. Tak som sa nastval a zaradil som sa s pomerne pozdnym blinkrom pred ineho nevinneho vodica ktory len zakrutil hlavou.. Treba si teda vsimnut obe strany mince. Ja ako nahle predomnou niekto blika do mojho prudu, aj uberiem plyn aby sa mohol plynule zaradit. Proste nerobim naschvaly. To su socialisticky vodici ktory nevedia pochopit, ze bez tolerancie sa uz v meste neda hybat.Preto si myslim, ze kopec vodicov nepouziva blinkre preto, lebo by im nejaky chytrak hned zablokoval prud. Potom jazdia ako prasata a intolerancia sa prenasa z vodica na vodica.Si treba uvedomit, ze nielen priebezny prud sa da pouzivat. To by potom lavy prud bol vzdy volny a kolony by siahali az do krizovatiek.
paragraf 30 je vyjmenovaný v článku. v něm je jasně napsáno že při změně směru jízdy se musí blikat. což zahnutí o 90° je. a mě zase v autoškole poradili zajímavou pomůcku, že pokud změna směru není tak výrazná, ale na značce je směr, kterým jedu, nakreslený zahnutě, tak že mám blikat. že je to lepší pro ostatní.jinak mě zarazilo, že člen redakce blikání komentuje slovy, že v 95% je to zbytečný. to má být jako vtip? největší ptákovina je na blikáním přemýšlet. jakmile se to človějk odnaučí dělat automaticky, je to zvýšený riziko, že to někdy špatně odhadne, nebo někoho přehlídne. jo a pokud blikání pravým blinkrem a zpomalování u krajnice není jasným signálem, tak to by se musela doprava zastavit, protože pak žádný chování řidiče nelze 100% odhadnout, co bude dělat. začínám se bát na silnici i "profíků"
Co bys chtěl. Tento "člen redakce" na jiné diskusi píše, že běžně bouchá svými dveřmi do sousedních aut, protože "to patří k ježdění". A našli by se i další perly.
polozil jsem otazku a zjistil jsem, ze pry sem blbec. takze se radsi zeptam jeste jednou. je situace ze je hlavni a staci se rekneme do 90stupnu doprava a rovne je proste "odbocka" jinam. pokud jedu po hlavni, tak fakt podle zakona musim blikat? vsal bych se, ze v autoskole mi kdysi davno bylo receno, ze pokud jedu po hlavni neblikam. sam bych si to nevymyslel.muzete mi prosim, dat nekde citaci z toho zakona? fakt diky
Proč o tom přemýšlíte ve stylu "Musím dle zákona blikat?". Ten blinkr je od toho, aby ostatní věděli, kam jedete. O tom to je. Pokud prostě mohu jet doleva nebo doprava, a je jedno, která je hlavní, tak prostě dám blinkr, aby ten za mnou a všichni okolo věděli, kam jedu. Měla by to prostě být automatická záležitost. Lepší ho dát než nedat.
Asi patřím k pirátům silnic, ale v poslední době jsem zjistil, že jsou situace, kdy se znamení o změně směru jízdy, neboli jak správně píše autor "blinkr", dávat včas a v dostatečné míře zkrátka nevyplatí. A to hlavně u předjíždění. Nebo jak si vysvětlit, že když tuto zákonem danou povinnost splním, tak se u předjížděného auta (samozřejmě proti formuli zákonu, která toto zapovídá), objeví hustý černý kouř a celý, jednoznačně nebezpečný manévr se o pár desítek metrů zbytečně prodlouží? Pokud mu ovšem svůj úmysl včas svými ukazateli nesdělím, tak než se vzpamatuje, je předjet, nebezpečný manévr je ukončen a jedeme dál, močálem černým kolem bílých skal...
Blikám vždy a všude kde se má s jednou vyjímkou: při předjíždění individua které jede bezdůvodně pomalu.
Když odbočuji v jízdním pruhu kde je jen jeden směr jízdy a čekám na červenou, dávám směrovku těsně před rozjezdem, nevidím důvod proč jí mít cca minutu zapnutou! Samozřejmě v pruhu, kde můžu jet rovně nebo odbočit do prava/leva dávám směrovku ihned!
To je pěkná kokotina, jak ti píší i jiní. Stačí když ta křižovatka bude mírně vyvýšená a řidič přijíždějící naproti ( nevidíce tvé pruhy na cestě ) bude myslet že jedeš např. rovně. Ostatně kam vedou pruhy není většinou ani vidět z protější strany křižovatky. Ty poznáš kdy ti naskočí zelená? Ne, dáváš směrovku zároveň s přebliknutím semaforu a to už se ten odnaproti také pomalu rozjíždí a nečeká tvoji nesmyslnou reakci. Tak se nad sebou zamysli, neporušuj zbytečně předpisy a nedělej naschvály kvůli blbosti
Samozřejmě máš pravdu! Měl jsem na mysli jednosměrné křižovatky, kterých je po Praze víc něž dost. Tam máš prakticky přikázaný směr jízdy a používat směrovku není vůbec potřeba, podobně jako při vjezdu na kruhový objezd!
To máš stejný, vem si, že někdo jede za tebou, ty nehodíš blinkr, on si myslí že pojedeš bez zpomalení rovně a ty mu najednou začneš brzdit před nosem, hodíš blinkr a on do tebe zbytečně napálí. Ano, nedodržel bezpečnou vzdálenost, ale tu nehodu bys všeobecně zavinil ty.
Nemůžu jet rovně, když jsme jen v odbočovacím pruhu! Pokud ano, porušuji několik předpisů najednou.
Ale on zadne predpisy neporusuje, predpisy toto neupravuji.
HM a co tim sledujes? Setris zarovku, relatko nebo te cvakani rozciluje ? Pekna zhovaditlost...
Je to samozřejmě lepší ji mít zapnutou. Protože ostatní pak vidí, že nejsi debil, který si najel do odbočovacího pruhu jen proto, že se spletl, nebo že chce ostatní předjet...
Možná máš pravdu, ale co když stojíš ve špičce v odbočovacím pruhu, který má 300 metrů? Třeba v Legerce!
Jenze pises, ze ho davas tesne pred rozjezdem :) Kam ? Do krizovatky ? nebo pri posunu v kolone tech 300m kdyz ses na konci :))
Jo socek co mají najaký "koráb" silnic a nemají na blinkry je dost. Taky mě dostávají takoví ti borci co na dálníci předjížděl spodem, případně při dojetí hnedka člověka probliknou aby jim co nejrychlejc uhnul. Ač často výkoný a drahý vůj na nový mozek jim nezbylo, svejma schopnostma a myslěním jsou jen cvičená vopice za volantem škoda že sou okolí tak nebezpečný, no co jejich snad, brzo ti špatní vychcípaj a ti dobří se poučej.
eee ten titulek sem pos.... to je to jak se ořezává ta dýlka titulku :-( klasi ale ignoruj te
Je to pravda, a mě osobně nejvíce vadí to, co si mnozí myslí, že je nedůležité - nedání znamení o změně směru jízdy před křižovatkou. Už jsem se bohužel naučil (a toto pasivní přijetí způsobů hovad mě samotného překvapilo) zastavovat na křižovatkách, kde se z levého dá jet doleva i rovně, když v něm stojí auto, stavět se do pravého, byť třeba za 3 auta. V 50% řidič v levém pruhu po zeleném signálu začne odbočovat doleva a já bych se za ním kousl, než projedou auta z protisměru. Jak je to od nich hloupé, omezené a sobecké. Nepřeju nikomu nic špatného, ale kdybych přál, zmíněným šetřílkům bych v této situaci dopřál načechrání kamionem.
Když "nikde nikdo", tak na blinkr kašlu. Jezdím hodně po okreskách a zajíce, ježky a srny to zas tak moc nebere.Blikání na menších kruhákách je nesmysl a nelze ho provést podle předpisů tak jako tak. Blinkr máte dát s předstihem a včas....(tu přesnou formulaci si někde najděte). To by mne zajímalo jak to chcete udělat na těch pár metrech, co jsou vzdáleny jednotlivé výjezdy, když pouhých 30 km/h = 8,3 m/s. Takže buď blikáte úplně jinde a nebo zapnete blinkr až když už odbočujete. Obojí je k ničemu.
co je na tom tezkeho... kdyz je kratkej(malej) kruhak tak kdyz jedes prvni(v pravo) tak das blinkr pri najizdeni do kruhaku, kdyz druhou(rovne) tak zapnes blinkr v momente prejedi odbocky prvni(do prava) atd..
Konečně to někdo pěkně popsal. Já z těch dementů co si myslí, že dávat blinkr je jaksi pod jejich úroveň vždycky rostu. Vůbec netuším, kde se tady tohle vzalo. Chápal bych to někde na Balkáně, ale ve střední Evropě je to hrůza. Vždycky bych nejraději takového pitomce, co blinkry ignoruje zastavil a tu páčku pod volantem ulomil, protože ji asi stejně nepotřebuje....:-(
Skuste v Anglicku pouzivat blinkre a vas budu povazovat za idiota :-D No a skuste predbiehat a ste povazovany za zlocinca.
V "Anglicku" si jezdi jak chceš, ale tady v Čechách rozumní lidé blinkry používají....
Co to taras, motovidlo ? :-)) Vela ludi tu pouziva blinker, az na par manikov na dialnici. Co to mas s tym predbiehanim ? Akurat sa traduje, ze ten kto predbieha nieje "miestny" obyvatel.....tot vse. Si besny :-/
Za posledních 10 let jsou nám z dopravy vtloukány do hlavy jen dvě věci, musí se furt svítit a dodržovat max povolená rychlost. Ani např MP neví čím je povoleno svítit a nejednou mi vyvolaj úšklebek, když na mě mávaj ať rozsvítim. To, že lidi netušej kdy blikat popřípadě dost lidí ani nezní značky je naprosto běžné. Dokavaď se v běžném tisku a v TV nebude vyskytovat přehledně a zajímavě vysvětlené značky a to jak se má člověk chovat za volantem tak to jiné nikdy nebude. Udělejte si průzkum jak se má blikat na kruháči nebo z jakého do jakého pruhu se může při vjezdu a výjezdu z kruháče jet (pokud je jich tam víc jak jeden), udělejte si průzkum jakou max rychlostí se smí jet přes jaký přejezd a v jaké vzdálenosti od něj ta rychlost je (ano nejezdim podle toho), není to tak dávno co mi jeden říkal, že pravé zrcátko je pro spolujezdce. Ženská část populace často netuší jak a kde se zapínají mlhovky a proč by se měly používat, stěrače jim taky občas dělají problém. Pokud je někde užší místo kolik lidí pozná podle značky jestli maj přednost oni nebo ti co jedou proti? Šokovalo mě jak málo těch lidí je. Dokonce jsem se bavil tím, že jsem se na to při jedné cestě ptal, no a spolujezdec to řešil od chvíle co značka byla zdáli vidět do chvíle co jsme tím místem projeli a výsledek mu jasnej nebyl. Naučte lidi najíždět na rychlostní komunikace - často se stává, že tam nějekej fík zastaví a čumí (jsou dvě verze, buď zastaví nakonci protože je na zemi nějaká čára, ale místo kudy jet dál stále je nebo co se mi stalo např v mníšku pod brdy u pumpy směr praha - je tam nakreslenej krátkej najížděcí pruh, tak tam nějakej lojza zastavil hned nazačátku a pak čekal na mezeru tejden dlouhou, aby se stihl z nuly rozjet). Dále naučte lidi chodit po správné straně ulice pokud tam není chodník. Vysvětlete jim, že pokavaď je někdo přehlídne je k ničemu na ně blikat, ale musí se troubit, protože když někoho nevidim tak nevidim ani, že bliká (to, že někoho nevidí je zas další věc). Naučte lidi využívat všechny zrcátka a naučte je sledovat provoz za sebou průběžně ne jen v tu chvilku kdy chtějí něco vyvést. Naučte je, že pokud prší nebo je mokro tak je max prasárna na dálnici skočit do pravého hned před čumák, ale je vhodné se cpát doprava až ve chvli kdy vznikne dostatečná mezera.
Pokud autoškola pro sk. B stojí a je vše poctivě odježděno kolem 6 tis, kdy majitel:platí pronájem za učebnu,výuku teorie,plat učitelů při jízdách,paliva,údržba, 2 x STK/rok, pneumatiky,opravy,rozdá učebnice,dává pohoštění žákům,splácí leas. či úvěr auta,platí pov. a hav.pojistění, platí odvody, daň z příjmu FO a má ještě zisk, který jej živí a slouží pro další investice(a ten zdaňuje), pak je buď génius na ekonomiku a zaslouží si Nobelovu cenu, nebo podvodník. Pak se nediv,že to tak dopadá...a to jsem na nějaké náklady zapomněl, se mi moc nechce nad tím přemýšlet.
Hele a já bych ten problém neviděll jenom v autoškolách... co starší ročníky... ty si asi nedělali autkškolu teď...
Si se pos.... ne? Mas pocit tyhle tve pripominky jsou zajimave pro televizi nova? :) Jinak jsi to napsal hezky.
No je fakt ze vetsinou to vadit nemusi, ale kreteni, co chteji zastavovat u kraje a blinkr nedaji vubec nebo az kdyz skoro stoji, mne jenom vcera vytocili behem asi 30km, co jsem najel po Brne, celkem 3x.
IMHO pokud chce autor šířit osvětu, měl by se na prvním místě zmínit o blikání na kruháči, protože poměrně dost maníků bliká při vjezdu na něj, ale už né při výjezdu, zejména ti dříve narození, kteří jsou na to zvyklí a nemají potřebu se na starý kolena předělávat B-]
Já jednou zažil maníka, kterej při vjezdu na kruháč hodil levej blinkr a celý projíždění kruháčem blikal levým a když vyjížděl, tak ten blinkr vyhodil. Prostě demence. Bude mi 18, ale už jezdím na motorce a když občas vidím, kdo ten řidičák dostal, tak bych brečel. Protože pokud na silnice furt budou pouštět takový paka, tak mě při mý smůle brzy nějakej profík, kterej nemá o předpisech ani úáru, srazí :-)
No tak podle tebe jsem asi dement, dělám něco podobnýho taky, protože to považuju za čitelnější, chovám se před kruhákem jako na klasické křižovatce, když vyjíždím první, blikám doprava, když druhý, tak nic, když třetí, tak blikám doleva. Při vyjíždění z kulaťáku dávám pravej (včas, tzn. hned za předchozím výjezdem). Resp. to co jsem popsal platí na těch menších improvizovaných kulaťácích (ex-křižovatka do který jsme narvali kolečko z betonovejch panelů)...na normálním (Praha-Litochleby) kulaťáku blikám jen při vyjíždění nebo změně pruhu....
Jojo, když to člověk vezme třeba z OC Chodov přes Litochlebské náměstí a středem Jižního města k Shellu Hájích, tak na nějakých 3-4 kilometrech má snad všechny běžné typy kruhových objezdů (celkem 7), které se snad u nás mohou vyskytovat (i když ten pod mostem na Tűrkově ulici je téměř mimoúrovňový). Tam si řidič zabliká a zakrouží dle libosti. Pravda, na Kulaťáku (Vítězné náměstí v Praze) je ještě na prostředku křižovatka pro tramvaje, to je kapitola sama pro sebe.
No tak to se máš čím chlubit...předpisy jsou daný přesně a jasně a pokud si vytvoříš svoje pravidla, tak je nikdo nepochopí a maximálně způsobíš chaos. Neexistuje žádný "improvizovaný kruháč" nebo "velký kruháč" či "kulaťák", prostě buď tam je značka "Kruhový objezd", nebo tam není, nic mezi tím neexistuje. Pokud tam je, tak se samozřejmě bliká pouze při výjezdu (před ním), pokud tam není, tak je to obyčejná křižovatka.
Zajeď se někdy podívat do města, a zjištíš že všechny jmenovaný varianty existujou, dokonce i Kulaťák s velkym K ;-). Jsem rád za každýho člověka jako je XIDEX, kterej za volantem používá mozek. Je přece lepší pustit auto, co přejíždí zpoza opery na václavák aby tam nezaclánělo, i když ti to žádnej předpis neukládá, než dělat že ho nevidíš. No, a na kruháči je to to samý, je lepší se řidičum kolem sebe podívat do očí, než se spoléhat jen na blinkry. Buď dobrej.
Nechápu, ale nevadí, holt Praha byla v dopravě vždycky divná, zlatý Brno ;-)
V HK je treba kruhovy objezd se semafory. Kdo to nevi, obcas dost dinve kouka:-))
To ale vubec nemusel bejt dement! Pokud je nekdo zvyklej na Britanii, Australii a tipuju si plno dalsich statu, tak tam sou odlisny pravidla od nasich. Link na pravidla napr v Irsku http://www.pan-europe.utvinternet.ie/local/ireland/rules_of_the_road.htm ;-)
OK, ale i tak je to stejně "prasárna", ikdyž neúmyslná...neřeknu, udělá-li to auto na cizích RZ, tam to pochopím, ale když je to normální česká kára, tak má jezdit podle českejch předpisů, tam to beru jako neomluvitelné :-)
To není prasárna, to je zkušenost pramenící z předvídání chování některých dementů, kteří předpokládají, že nikdo nedává před výjezdem z kruháče pravý blinkr, protože sami ho také nepoužívají. Když jedete po kruháči (bez levého blinkru) a nějaký dement vám nedá přednost, tak si nejspíš myslí, že má přednost on nebo že z kruhového objezdu vyjedete bez blinkru (stejně jako on). Blikání levého blinkru mu dává v takové situaci jasně najevo, že pořád jedete po objezdu a blinkry používáte. A až budete chtít opravdu vyjet, tak jen přepnete na pravý blinkr. Možná je to neomluvitelné, ale spíš to přispívá k bezpečnosti, i když to v předpisech není. Používám to občas, pokud objíždím kruhový objezd celý (potřebuji se otočit a vrátit), nebo pokud objíždím aspoň 3/4 kruhového objezdu a vyhodnotím podle aktuální situace, že mi tam chce konkrétní řidič vjet. Když to vypadá, že mi konkrétní vozidlo nedá přednost, tak ho blikáním levého blinkru upozorním, že stále pokračuji po kruháči, a před výjezdem přepnu na pravý blinkr ... A opravdu to pomáhá.A to že má nějaké auto českou značku neznamená, že ho neřídí cizinec, stejně jako vozidlo s cizí značkou může řídit občan ČR. Nejlíp se za volantem poznají Italové, ti při předjíždění na dálnici blikají pořád (sám si někdy předstírám, že jsem Ital ;-))
Pokud blikáš levým až při průjezdu, aby ti tam někdo náhodou nevjel, tak OK, to beru, ale pokud blikáš už před vjezdem na kruháč, tak to působí IMHO zmatečně...ten, kdo se k tobě blíží po kruháči se může důvodně domnívat, že se chceš vydat do protisměru...nemluvím o tom, že zákon to zakazuje :-P ...jinak kruháč kromě značky "Kruhový objezd" musí být osazen ještě značkou "Dej přednost v jízdě", takže aby si někdo myslel, že má přednost snad nehrozí...ikdyž věřím, že i tací by se našli ;-)
Výjimkou jsou ovšem vícepruhové kruháče, kde používám levý blinkr pouze před přejezdu do vnitřního pruhu. A u tohohle http://www.vtipzavtipem.wz.cz/anglie.htm bych byl také asi s blinkry opatrnější, škoda že to u nás ještě někdo nezavedl :-)))
Zrovna včera jsem najel cca 200km (zejména dálnice a město) a jen na tomhle relativně krátkém úseku jsem asi pětkrát nebo šestkrát nadával na řidiče, kterým blinkr nic neříká.1) O dálnici ani nemluvě, tam blinkry nepoužívá každé čtvrté auto.2) Dva pruhy se sjížděly v jeden, všichni tu "zipovali" ovšem jedno auto se natlačilo přede mně, aniž by řidič použil blinkr. Nezbylo mi než ho pustit, nechtěl jsem mít pomačkané plechy, a o nějakém poděkování z jeho strany nemohlo být ani řeči.3) Klasicky, křižovatky ve městě. Začíná se blikat téměř až když auto odbočuje.4) Tohle mě nejvíc vytáčí. Asi dvakrát se mi ve městě stalo, že u krajnice zastavovalo přede mnou auto a řidič nevyhodil blinkr. Silnice celkem úzká, aby se jen tak dal objet a navíc člověk neví, co se děje před ním. Tak jsem za ním pár sekund stál, než mě ten maník uviděl v zrcátku a pochopil situaci a teprve pak vyhodil blinkr.5) Vrchol všeho: město, čtyřproudá silnice, křižovatka, zákaz odbočení vlevo. Na křižovatce ovšem levý pruh blokoval řidič, bez blinkru. Já jel přímo za ním. Netušil jsem, co tam dělá. Tak jsem zatroubil. On bez blinkru a s pískotem kol a ještě k tomu v tom zákazu klidně přefrčel přes protisměr a odbočil do vedlejší ulice. Hmmm, pane jo, to byl nějakej koumák.A poslední poznatek: nemůžu říct ze zkušenosti, že by nepoužívání blinkrů byl švajneraj zejména ze strany řidičů s drahými a silnými auty. Ti tvoří řekl bych tak čtvrtinu. Dvě čtvrtiny jsou ovšem řidiči dříve narození (rozumněj důchodci). Zbylou čtvrtinu tvoří mix (mladí, střední, ženy, levná auta, drahá auta apod.). Alespoň tohle je moje zkušenost.
Taky bych neprisuzoval neblikani jen ridicum v drahych autech. O cemz svedci i prispevek vyse o manikovi ve Fabii na dalnici.Do clanku by neskodilo pridat i nesvar s jizdou v levem pruhu na dalnici. Velice oblibene u vetsiny ridicu. Nejradeji mam ty s tempomatem na 130 v levem pruhu.
Jak může pán silnic/rozumněj Kokot/ dávat blinkr, když má vyhozenou ruku z okýnka. Přece se nebude unavovat, že. Naopak znám jedno místo, kde pravidelně blikají lidi do zatáčky, akčoliv tam žádná křižovatka není. Naposledy i policajti muhehee.
Tak když blikají, tak to není na škodu :-)
No ničemu to asi nevadí, vypadá to ale divně. Vezmi si, že bys blikal do zatáčky. Divný ne?:-D
Všichni to, že se mají blinkry dávat vědí velmi dobře, ale když policie na to kašle, tak proč by je dávali hlavně mladí machři!!! Pro ně to je známka slabošství! Kdo znamení o změně směru nedává je machr!!!B-]
a co by ještě všechno měla za nás dělat policie? zadek si po s*aní snad taky utíráš automaticky, aniž by tě na to musel někdo upozorňovat, ne?
ja jo, ale jak vis ze to delaji i ti, co neblikaj? :o)
:-D
Můj odhad je, že úplně ignoruje blinkr možná 10% řidičů, povětšinou kategorie "pán silnic" s tomu odpovídajícím vozem. Navíc nedání blinkru dává takovým dementům takový zajímavý "závodní" pocit.Co je podle mě ale horší (v řlánku zmíněno), že možná 3/4!! řidičů dávají blinkr POZDĚ. 3-[ Vidím to dnes a denně v Praze i na dálnici. V Praze stojí na křižovatce na červenou v odbočovacím pruhu 10 aut a bliká tak jedno až dvě. Většina blikne až se rozjedou a začnou zatáčet! K čemu mi to asi potom sakra je? 3-[A na dálnici obdobně. Až se auto dá do pohybu do strany, tak spíše až po přejetí čáry se objeví jedno bliknutí blinkru. Opět - k čemu mi to v té chvíli je?Většina řidičů má blinkr spojený s pohybem volantu. Ale to je BLBOST. Blinkr dávám ve chvíli kdy ještě jedu rovně a nikam nezatáčím.
Pokud nekdo stoji v odbocovacim pruhu na cervene, tak proc by mel asi tak blikat? Je asi dost jasne, ze tam neparkuji nebo nepojedou rovne, kdyz jsou v odbocovaku.
I pokud je to pouze odbočovací pruh tak blikat musí. Oni to už dnes vážně dávají každému :-/
To neni zdaleka tak jednoznacne. Problem dopravnich zakonu je, ze tam chybi jasne ukotvene zakladni definice, napriklad co je to odbocovani, kdy presne ten manevr zacina a kdy konci. Takze pokud stojim v odbocovacim pruhu, tak ze zakona neni jasne jestli uz odbocuji a nebo pouze stojim na cervene a odbocovat zacinam az kdyz je zelena a chystam se kroutit volantem.
Jen bych to upresnil. Prijizdim ke krizovatce na ktere chci odbocovat. Davam znameni o zmene smeru jizdy a az POTOM slapu na brzdu. A ne jak v 90% procentech pripadu se znameni dava v lepsim pripade metr pred krizovatkou.
Kdo zná město jako Praha tak ví, že HODNĚ odbočovacích pruhů má dvojí špiku, rovně+doleva nebo rovně+doprava. Když se tam postavím (chci rovně) a nikdo nebliká a pak všichni jedou doleva tak mě to docela nas.... 3-[
Blinkr si zapnu až se rozjedu.když bude svítit červená 5min tak budu poslouchat 5min cvakání??
:-( je to smutný, bezín zdražuje, řidiči jsou stále větší prasata a když někdo napíše článe o tom, jak se chovat alespoň o pár procent líp, najdou se i tací, kteří řeknou "Blbost..." ...pozdní zapnutí blinkru je hojně rozšířeným nešvarem...ale policajti, ti jsou na to krátcí...pravomoce nemaj a když maj, tak to nějakej jedne zkorumpovanej pohnojí a celá policie má ostudu... já sem pro zrušení lidí... :-))
Osobně si myslím, že stejně jako vozidlo musí každé dva roky projít technickou kontrolou, měl by každé dva roky projít spolu s vozidlem na technické kontrole projít ústním přezkoušením i majitel, respektive řidič vozidla... Protože to, co je vidět na silnicích, je v rozporu s tím, co mne učil autoškolák...mě je to fuk, já toho rád využívám---když někdo nedá blinkr a sere se mi tam, fláknu to do něj a zaplatí mi novej nárazník...je mi jedno, jestli má auto za 5 tisíc, nebo 5 mega...pravidla sou pro fšechny...
Blinkr je prezitek
skolaci sa nam zobudili :-D
školáci už mají uzvařené známky a těm s vyznamenáním dokonce rodiče dovolili být hodinku na internetu :-D
Tenhle nemá uzavřeno nic. Ten bude dělat po prázdninách reparát. I když nevim, jestli se na pomocné škole dá dělat reparát.
např. na křižovatkách ve tvaru plus nebo T, kde hlavní zahybá doleva, tak dá blinkr stěží čtvrtina, páč je přece každýmu jasný, že pán silnic nesjede na okresku. ale je to zajímavý, na mělníku o shellky dává blinkr skoro každý, ale vím o dvou místech na okrese, kde se na to kašle a ty z vedlejší maj peška.jinak ty co neblikají bych mlátil. hlavně jistého pána co blikal doprava, zajel ke krajnici a ve chvíli kdy jsem ho začal předjíždět, tak bez varování to švihnul doleva na cestu. jelikož to bylo tvrzení proti tvrzení, tak jsem byl viníkem já pro údajný nedodržení vzdálenosti
a ono se musi blikat, kdyz jedu po hlavni? ja celej zivot ziju v domeni, ze blikam, jen kdyz mam z hlavni sjet.
A takových debílků tu jezdí mraky....
Pokud si neděláte srandu, vraťte se prosím zpět do autoškoly... :-|
V každé diskuzi se najde alespoň jedno individuum, co si tuhle blbost myslí. :-/
musis pri jakykoliv změny směru jizdy(jasne ze v zatackach ne), tzn. ze pokud hlavni zataci, musis blikat...
Mě se stala podobná situace s evidentně svátečním řidičem, bohužel tohoto faktu jsem si povšiml až bylo po všem. Jel jsem na motorce, dojes jsem auto a protože nejsem sebevrah, zpomalil jsem, protože jsem ho dojel v serpentinách. Jel 40km/h, ale budiž... Přijeli jsme na křižovatku do T, kdy naproti té odbočce je parkovišťátko, on, aniž by blinkr dal, na něj začal zajíždět a zpomalovat, když už skoro stál a do silnice zasahoval jen minimálně, přidal jsem plyn a začal předjíždět(blikal jsem, ač jsem neměnil směr jízdy), ale v tu chvíli ten borec také přidal plyn a švihnul to přede mě, naštěstí, po značném probrždění jsem se mu o kousek stačil uhnout. Proč se to stalo? Sice je ta odbočka do ostrého úhlu, ale borec si s malym citrónem nadjížděl jak s náklaďákem, přičemž jaksi opomenul dávat znamení o změně směru jízdy... Radši jsem jel dál, protože bych asi na něj na chudáčka byl hodně nepříjemnej...
No viníkem jste byl vy. Řidič může auto objet/podjet až v okemžiku, kdy není pochyb o úmyslu odbořit řidiče před nim.Každopádně bych z blikání nedělal nějakou extrémní nutnost. V 95% případů je blikání zcela nepotřebné.
Blikání při objíždění má význam zejména za snížené viditelnosti. Jinak považuji přinejmenším za praktické a potřebné blikání na křižovatkách. Zejména na hlavní silnici jsem pro vozidla na vedlejší čitelný. Potom je také užitečné blikání při vyjíždění z kruhového objezdu. Ohleduplný řidič to dělá.Když už jsme u toho odbočování, vadí mi velice hodně, když jedu po hlavní a řidič předemnou odbočující do prava prudce zastaví tak, že jeho zadek zavazí v jízdním pruhu, protože pouští chodce. Ještě horší situace je, když řidič odbočuje doleva tak, že vyjede a zabrzdí kvůli chodci tak, že jeho zadek zůstane trčet do protisměru, kterému měl vlastně dát přednost.Jinak já se snažím blinkry používat, zejména na křižovatkách, kde to považuji přinejmenším za velmi užitečné a praktické. Také při přeřazování z jednoho jízdního pruhu do druhého. Samozřejmně je vždy třeba blikat správně a včas, jinak to naprosto ztrácí smysl a podporuje vznik kolizních situací.
Psal, ze pan blikal doprava, takze bylo nepochybne, ze pojede do prava. jinak nema mit co ridicak, kdyz nerozezna pravou a levou. Hadam nemal za nim zastavit ? Nicmene, takovi experti se najdou, nekdy je horsi, kdyz blika, jako kdyz neblika :-D
No to si snad delate legraci....- "kdyz neni pochyb" muze take znamenat nikdy, protoze do ridice prede mnou nevidim a jestlize blika doprava normalni clovek soudi, ze pojede/zastavi vpravo.-95% blikani je zbytecne? Presne jak tu nekdo napsal-jde o prehlednost a citelnostZ.
Takove provokace jsou uz trapne ;-)
Blikajici auto se stava citelnejsim. Na druhou stranu kdyz jsem na vedlejsi a auto po hlavni silnici blika, neverim mu, protoze tech co blikaji furt a nebo blbe je taky dost :-) Ale jako extrem bych popsal svuj zazitek ze stredy z Prostejova, kdy prede mnou jela Fabie - predvadecka i se startovnim cislem 73 - ten projel Prostejov a dalnici do Olomouce a neblikal ani jednou - a to neprehanim, proste neblikal vubec.
Ještě jsi jaksi zapoměl, že řidič musí vždy dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty, tedy i když při tom nevybočuje ze směru jízdy (§ 17/2 zák. č. 361/2000 Sb.) B-]B-]B-]
Blikani okolo cyklisty bylo pro mě samozrejmosti i pred tim, nez to VYSLOVNE uvedli ve vyhlasce. Je potreba dat lidem za sebou vedet, ze tam je cyklista. Zvlaste kdyz za vami nekdo jede osmdesatkou 2 az tri metry daleko.
Tohle je pro me jedno z nejdůležitějších a nejméně používaných... Pokud někdo neobliká cyklistu, tak ho přímo ohrožuje na životě, protože další auto si ho už nemusí všimnout. Toto dělá spousta lidí, ale nejvíce ti "bezpeční" jezdci, kteří nikdy nepřekročili rychlost, ale občas si některé značky nevšimnou...
S tím cyklistou je to hloupost a ostatně také tuto povinnost budou rušit. Jde např. o to, že pokud řidič objíždí cyklistu v křižovatce, dá blinkr, tak auto za ním může mít pocit, že řidič bude odbočovat vlevu a najede si více ke krajnici, aby ho podjel a ejhle, tam cyklista.
Na krizovatce jen lehce bliknes. Kdyz odbocujes , blikas furt ne? Paragraf o blikani okolo cyklistu je vlastne redundantni, protoze vse je obsazeno ve vyhlasce a zdravy rozum rika, ze mam upozornit lidi za mnou. To je pro trouby, kteri neblikaji skoro vsude - velci machri.
No to právě díky populárnímu "komfortnímu trojbliku" již často dost dobře nejde...
To je sice hezké, že v křižovatce bys předjížděním cyklisty zmátl ostatní účastníky, ale také proto ho v křižovatce předjíždět nesmíš ne?
Jedete po okresce 90, před vámi cyklista a za najednou křižovatka. Tak to zabouchnete na cyklistovych 10-15 km/h? Jinak počítám, že jste řidič a je pak zarážející, že neznáte zákon.§ 17Předjíždění(5) Řidič nesmí předjíždětf) na křižovatce a v těsné blízkosti před ní; tento zákaz neplatí,1. jde-li o předjíždění vpravo podle odstavce 1,2. jde-li o předjíždění jízdních kol, mopedů a motocyklů bez postranního vozíku,3. na hlavní pozemní komunikaci,4. na křižovatce s řízeným provozem,koukněte se na č.2
Neboli Váš druhý příspěvek ruší první, nemýlím li se?
Dej mu týden, on si to pan Ondrašík přelouská. A možná se naučí i dávat blinkr, když objíždí cyklistu. Ještě že tady píší články i inteligentní autoři.
Sice pan R.O. nepatří mezi moje oblíbený autory, ale v tomhle se ho musím zastat, poprvé reagoval na blikání při předjíždění cyklouše v křižovatce, podruhé na samotné předjíždění cyklouše v křižovatce. No hlavně že je Ondrášík je vůl, ale naučit se pochopit text, to ani omylem, co...
Tak jsem studoval paragrafy a cyklisté jsou ve vyjímce, ti se mohou předjíždět i v křižovatce, tedy jen pokud jedeme po hlavní. Jezdím s poněkud rozměrnějším dopravním prostředkem a proto jsem si nějak vyvodil, že se je tam nemohu předjíždět.
Proč po hlavní? V křitovatce můžete předjíždět jenom když jedete po hlavní, to je automatické a s cyklisotu to nemá nic společého.
S cyklistou souhlasím, s kritikou autora rozhodně ne. Počin vysvětlovat pravidla, jak se na silnici chovat je v době, kdy tři čtvrtiny řidičů je vůbec nezná a 90% řidičů (tedy i část těch, kteří je možná znají) je nedodržuje, je chvályhodný.Ono je těžké vybrat segment legislativy, který je poměrně obsáhlý a udělat z něj čitelný, vypovídající článek, který ale nebude tak složitý, že jej čtenář v polovině vzdá. Panu Duchoňovi se to povedlo a nazývat ho amatérem považuji za zhovadilost. Amatérští pisálkové tu publikují s jiným podpisem.
Napsals to velmi přesně. Jen dodám, že u nás je ve zvyku kritizovat vše a každého. Neúcta k "pravidlům hry", ať nepíši slovo zákon obecně, je zde hodne bídná. Sípš žádná...
Neúcta k "pravidlům hry", je prave velka. To je asi obecne povedomi lidi se vsim vycurat. ALE TEN DRUHY AT DODRZUJE PRAVIDLA. Me byste slapali po lidskych pravech !!!!
Blikám skoro vždy, je to automatické - i když jsem na silnici sám. A nesnáším magory, co neblikají, nebo začnou uprostřed změny pruhu. Ale policie kontroluje rychlost a alkohol - blinkry je nezajímají
Policie někde něco kontroluje? To je zajímavá a pro mne zcela nová informace. Máte pro toto krajně nepravděpodobné tvrzení nějaké ..ne důkazy, ty neexistují, ale alespoň indicie?
Ty máš pocit, že u nás policie nic nekontroluje? A rychlost už vůbec me?:-O
Taky by mě to zajímalo, ten přírodní úkaz (a nebál bych se říct zázrak) v ČR bych rád viděl :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.