Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Dnes jsem narazil na vyjádření našeho nově zvoleného pana prezidenta týkající se bezpečnosti silničního provozu. Receptem, jak udělat silnice bezpečnější, je úplný zákaz rallye na území ČR. Také vám to přijde jako trochu zvláštní nápad?
Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Pokud byste náhodou nevěděli, o co přesně jde, na přiloženém videu si to můžete poslechnout.

Podle Miloše Zemana rallye vedou ke smrtelným úrazům řidičů a diváků. Aby toho nebylo málo, řidiči díky rallye získávají dojem, že jsou mistři světa a stejně tak se chovají na silnici. Řešení? Celý tento sport v České republice zakážeme. Nejsem přímo zaměřený na rallye, ale s tímto bych si dovolil nesouhlasit.

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Že se v České republice udála řada tragických nehod v souvislosti s rallye, to je smutný fakt. Otázkou, kterou si v této souvislosti vždycky musím pokládat, je, jak je možné, že v seriálu WRC, kde se jezdí na trochu jiné úrovni, se takové věci nedějí. Tedy způsob, jak pořádně zabezpečit závod, evidentně existuje. Řešení není v tom celou věc zakázat, ale udělat taková opatření, aby se podobné věci nestávaly. Nedávno jsem v rádiu poslouchal podrobnou reportáž o tom, co všechno se připravilo v souvislosti s bezpečností českých rallye pro tento rok. Chci věřit, že odpovědní lidé ví, co dělají a že bude bezpečnosti učiněno za dost.

Co mě ale štve ještě více, to je vyjádření v souvislosti s televizními přenosy a jejich vlivy na mladé lidi. Pokud bychom chtěli tento problém odstranit, tak buď kromě toho, že zakážeme české rallye, zakážeme také světovou sérii WRC a všechny ostatní, nebo zakážeme televizím tento sport vysílat. Jsem poměrně mladý a naštěstí mě léta před rokem 1989 minula (a jsem za to opravdu vděčný), ale pokud vím, tak podobné zakazování vysílání jsme tu už snad měli a já doufám, že to je definitní minulost.

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Abych se zbytečně nerozepisoval, podobné vyjádření považuji za naprosto neopodstatněné. Stejně tak bychom mohli zakázat veškeré závody na okruzích. Třeba takové mistroství cestovních vozů může být přece také dost dobrou motivací. No a o závodech motocyklů ani nemluvě. Mimochodem když už se bavíme o smrtelných úrazech, co takové kouření? Nemotivuje náhodou mladé lidi (samozřejmě kromě jiných podnětů), když vidí, jak nejvýše postavený člověk České republiky kouří, kde může a ani to nijak neskrývá? A jak je to s kouřením, vlivem na zdraví a přímými a nepřímými účinky?

Doufám, že stále žijeme v demokratickém státě. Osobně kouření přímo nesnáším. Rád bych, když někdo může vesele kouřit ve stylu uhelné elektrárny, abych se také já osobně dočkal určité tolerance a mohl se občas podívat na (samozřejmě patřičně zabezpečenou) rallye, respektive aby všichni lidé, kteří tento sport milují, si jej mohli vychutnat se stejným potěšení, jako si kuřák vychutnává svou cigaretu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků