Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Dnes jsem narazil na vyjádření našeho nově zvoleného pana prezidenta týkající se bezpečnosti silničního provozu. Receptem, jak udělat silnice bezpečnější, je úplný zákaz rallye na území ČR. Také vám to přijde jako trochu zvláštní nápad?
Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Pokud byste náhodou nevěděli, o co přesně jde, na přiloženém videu si to můžete poslechnout.

Podle Miloše Zemana rallye vedou ke smrtelným úrazům řidičů a diváků. Aby toho nebylo málo, řidiči díky rallye získávají dojem, že jsou mistři světa a stejně tak se chovají na silnici. Řešení? Celý tento sport v České republice zakážeme. Nejsem přímo zaměřený na rallye, ale s tímto bych si dovolil nesouhlasit.

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Že se v České republice udála řada tragických nehod v souvislosti s rallye, to je smutný fakt. Otázkou, kterou si v této souvislosti vždycky musím pokládat, je, jak je možné, že v seriálu WRC, kde se jezdí na trochu jiné úrovni, se takové věci nedějí. Tedy způsob, jak pořádně zabezpečit závod, evidentně existuje. Řešení není v tom celou věc zakázat, ale udělat taková opatření, aby se podobné věci nestávaly. Nedávno jsem v rádiu poslouchal podrobnou reportáž o tom, co všechno se připravilo v souvislosti s bezpečností českých rallye pro tento rok. Chci věřit, že odpovědní lidé ví, co dělají a že bude bezpečnosti učiněno za dost.

Co mě ale štve ještě více, to je vyjádření v souvislosti s televizními přenosy a jejich vlivy na mladé lidi. Pokud bychom chtěli tento problém odstranit, tak buď kromě toho, že zakážeme české rallye, zakážeme také světovou sérii WRC a všechny ostatní, nebo zakážeme televizím tento sport vysílat. Jsem poměrně mladý a naštěstí mě léta před rokem 1989 minula (a jsem za to opravdu vděčný), ale pokud vím, tak podobné zakazování vysílání jsme tu už snad měli a já doufám, že to je definitní minulost.

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Abych se zbytečně nerozepisoval, podobné vyjádření považuji za naprosto neopodstatněné. Stejně tak bychom mohli zakázat veškeré závody na okruzích. Třeba takové mistroství cestovních vozů může být přece také dost dobrou motivací. No a o závodech motocyklů ani nemluvě. Mimochodem když už se bavíme o smrtelných úrazech, co takové kouření? Nemotivuje náhodou mladé lidi (samozřejmě kromě jiných podnětů), když vidí, jak nejvýše postavený člověk České republiky kouří, kde může a ani to nijak neskrývá? A jak je to s kouřením, vlivem na zdraví a přímými a nepřímými účinky?

Doufám, že stále žijeme v demokratickém státě. Osobně kouření přímo nesnáším. Rád bych, když někdo může vesele kouřit ve stylu uhelné elektrárny, abych se také já osobně dočkal určité tolerance a mohl se občas podívat na (samozřejmě patřičně zabezpečenou) rallye, respektive aby všichni lidé, kteří tento sport milují, si jej mohli vychutnat se stejným potěšení, jako si kuřák vychutnává svou cigaretu.

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2011
Stav: 64 304 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků