Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Dnes jsem narazil na vyjádření našeho nově zvoleného pana prezidenta týkající se bezpečnosti silničního provozu. Receptem, jak udělat silnice bezpečnější, je úplný zákaz rallye na území ČR. Také vám to přijde jako trochu zvláštní nápad?
Pan prezident by rád zakázal rallye. A to jako vážně?

Pokud byste náhodou nevěděli, o co přesně jde, na přiloženém videu si to můžete poslechnout.

Podle Miloše Zemana rallye vedou ke smrtelným úrazům řidičů a diváků. Aby toho nebylo málo, řidiči díky rallye získávají dojem, že jsou mistři světa a stejně tak se chovají na silnici. Řešení? Celý tento sport v České republice zakážeme. Nejsem přímo zaměřený na rallye, ale s tímto bych si dovolil nesouhlasit.

Video | Volkswagen | Sportovní auta | Sport

Volkswagen na Rallye Monte Carlo: druhé místo a velká nehoda

Že se v České republice udála řada tragických nehod v souvislosti s rallye, to je smutný fakt. Otázkou, kterou si v této souvislosti vždycky musím pokládat, je, jak je možné, že v seriálu WRC, kde se jezdí na trochu jiné úrovni, se takové věci nedějí. Tedy způsob, jak pořádně zabezpečit závod, evidentně existuje. Řešení není v tom celou věc zakázat, ale udělat taková opatření, aby se podobné věci nestávaly. Nedávno jsem v rádiu poslouchal podrobnou reportáž o tom, co všechno se připravilo v souvislosti s bezpečností českých rallye pro tento rok. Chci věřit, že odpovědní lidé ví, co dělají a že bude bezpečnosti učiněno za dost.

Co mě ale štve ještě více, to je vyjádření v souvislosti s televizními přenosy a jejich vlivy na mladé lidi. Pokud bychom chtěli tento problém odstranit, tak buď kromě toho, že zakážeme české rallye, zakážeme také světovou sérii WRC a všechny ostatní, nebo zakážeme televizím tento sport vysílat. Jsem poměrně mladý a naštěstí mě léta před rokem 1989 minula (a jsem za to opravdu vděčný), ale pokud vím, tak podobné zakazování vysílání jsme tu už snad měli a já doufám, že to je definitní minulost.

Tiskové zprávy | Toyota

Toyota partnerem uměleckého animačního projektu „Rallye Kampa Petřín“

Abych se zbytečně nerozepisoval, podobné vyjádření považuji za naprosto neopodstatněné. Stejně tak bychom mohli zakázat veškeré závody na okruzích. Třeba takové mistroství cestovních vozů může být přece také dost dobrou motivací. No a o závodech motocyklů ani nemluvě. Mimochodem když už se bavíme o smrtelných úrazech, co takové kouření? Nemotivuje náhodou mladé lidi (samozřejmě kromě jiných podnětů), když vidí, jak nejvýše postavený člověk České republiky kouří, kde může a ani to nijak neskrývá? A jak je to s kouřením, vlivem na zdraví a přímými a nepřímými účinky?

Doufám, že stále žijeme v demokratickém státě. Osobně kouření přímo nesnáším. Rád bych, když někdo může vesele kouřit ve stylu uhelné elektrárny, abych se také já osobně dočkal určité tolerance a mohl se občas podívat na (samozřejmě patřičně zabezpečenou) rallye, respektive aby všichni lidé, kteří tento sport milují, si jej mohli vychutnat se stejným potěšení, jako si kuřák vychutnává svou cigaretu.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků