Palet vozů BlueMotion zasáhla i Volkswagen Caddy

Volkswagen dále rozšiřuje svoji nabídku úsporných modelů BlueMotion o model Caddy Blue Motion. Tato provedení se sníženou spotřebou si zájemci mohou objednat v modelových řadách Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant a nově také Touran a Caddy. Volkswagen je zároveň jednou z mála značek na českém trhu nabízejících vozidla s ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. Po modelech Touran a Caddy EcoFuel se řada EcoFuel rozšíří o vozy Caddy Maxi EcoFuel a sportovně laděný Passat TSI EcoFuel.

BlueMotion nabízí relativně hospodárný provoz na naftu s minimálními emisemi CO2. Vycházejí z klasických vozů wolfsburgské značky, jejichž konstrukce byla optimalizována za účelem snížení spotřeby paliva a množství vypouštěných emisí. Základem je vždy vznětový motor TDI a v modelech BlueMotion je hospodárnost těchto motorů dále podpořena snížením jízdních odporů (aerodynamický a valivý odpor) a prodloužením tří nejvyšších převodových stupňů mechanické převodovky. Modely BlueMotion mají také odpovídajícím způsobem upravenou řídicí jednotku motoru a filtr pevných částic DPF, takže označení BlueMotion patří vždy nejúspornějšímu modelu dané modelové řady.

Novinkou mezi ekologicky šetrnými užitkovými vozy Volkswagen je Caddy BlueMotion. Vůz vybavený motorem 1,9 TDI s filtrem pevných částic a výkonem 77 kW (105 k) dosahuje díky řadě technických a aerodynamických opatření o 0,6 litru nižší spotřeby - 5,7 l/100 km. Tato hodnota odpovídá úrovni emisí CO2 149 g/km, což znamená snížení o 18 g/km. Caddy BlueMotion je v českých autosalonech k dispozici za 428 572 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek

Jako první vůz z řady BlueMotion bylo v roce 2006 uvedeno na trh Polo BlueMotion, poháněné tříválcem 1,4 TDI DPF s výkonem 59 kW / 80 k a maximem točivého momentu 195 Nm dostupným v rozpětí otáček 1800 až 2200 min-1. Přestože tento model rozhodně netrpí nedostatkem temperamentu, neboť dosahuje největší rychlosti 176 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 s, je hodnota jeho kombinované spotřeby opravdu působivá: pouhých 3,8 l/100 km. Hodnota emisí CO2 pak vykazuje jen 99 g/km. Kromě upravených převodů se na tomto výsledku podílí také snížený součinitel odporu vzduchu (cx = 0,30) a pneumatiky se sníženým valivým odporem na čtrnáctipalcových litých kolech. Volkswagen Polo BlueMotion stojí na českém trhu 485 200 Kč.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků