Palet vozů BlueMotion zasáhla i Volkswagen Caddy

Palet vozů BlueMotion zasáhla i Volkswagen Caddy

Volkswagen dále rozšiřuje svoji nabídku úsporných modelů BlueMotion o model Caddy Blue Motion. Tato provedení se sníženou spotřebou si zájemci mohou objednat v modelových řadách Polo, Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Passat, Passat Variant a nově také Touran a Caddy. Volkswagen je zároveň jednou z mála značek na českém trhu nabízejících vozidla s ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. Po modelech Touran a Caddy EcoFuel se řada EcoFuel rozšíří o vozy Caddy Maxi EcoFuel a sportovně laděný Passat TSI EcoFuel.

BlueMotion nabízí relativně hospodárný provoz na naftu s minimálními emisemi CO2. Vycházejí z klasických vozů wolfsburgské značky, jejichž konstrukce byla optimalizována za účelem snížení spotřeby paliva a množství vypouštěných emisí. Základem je vždy vznětový motor TDI a v modelech BlueMotion je hospodárnost těchto motorů dále podpořena snížením jízdních odporů (aerodynamický a valivý odpor) a prodloužením tří nejvyšších převodových stupňů mechanické převodovky. Modely BlueMotion mají také odpovídajícím způsobem upravenou řídicí jednotku motoru a filtr pevných částic DPF, takže označení BlueMotion patří vždy nejúspornějšímu modelu dané modelové řady.

Novinkou mezi ekologicky šetrnými užitkovými vozy Volkswagen je Caddy BlueMotion. Vůz vybavený motorem 1,9 TDI s filtrem pevných částic a výkonem 77 kW (105 k) dosahuje díky řadě technických a aerodynamických opatření o 0,6 litru nižší spotřeby - 5,7 l/100 km. Tato hodnota odpovídá úrovni emisí CO2 149 g/km, což znamená snížení o 18 g/km. Caddy BlueMotion je v českých autosalonech k dispozici za 428 572 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek

Jako první vůz z řady BlueMotion bylo v roce 2006 uvedeno na trh Polo BlueMotion, poháněné tříválcem 1,4 TDI DPF s výkonem 59 kW / 80 k a maximem točivého momentu 195 Nm dostupným v rozpětí otáček 1800 až 2200 min-1. Přestože tento model rozhodně netrpí nedostatkem temperamentu, neboť dosahuje největší rychlosti 176 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 s, je hodnota jeho kombinované spotřeby opravdu působivá: pouhých 3,8 l/100 km. Hodnota emisí CO2 pak vykazuje jen 99 g/km. Kromě upravených převodů se na tomto výsledku podílí také snížený součinitel odporu vzduchu (cx = 0,30) a pneumatiky se sníženým valivým odporem na čtrnáctipalcových litých kolech. Volkswagen Polo BlueMotion stojí na českém trhu 485 200 Kč.

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků