Kapitoly článku:
Pagani Zonda F
Supersportovní ručně vyráběné Zondy jsou již nějaký pátek na trhu. Aby se na ně nezapomnělo, Horacio Pagani vytváří řadu drobných faceliftů, které jsou sice decentní, ale zato veskrze praktické. Jinak tomu není ani u nového modelu s označením F, který se představil veřejnosti na ženevském autosalonu v roce 2005.
Základem celého supersportovního auta je výkonný a kvalitní motor. U Zondy F je podobně jako u modelu S 7,3 použit dvanáctiválcový atmosférický agregát od AMG, který je vyladěn na 443 kW (602 k) při 6 150 ot. oproti předchozím 408 kW (555 k). Maximální kroutící moment 760 Nm je k dispozici v 4 000 ot. Pro milovníky extrémů je tu ještě verze Clubsport, která má 478 kW (rovných 650 k) při 6 200 ot. a kroutící moment je 780 Nm v 4 000 ot.
Brutální výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku na zadní kola o rozměru 335/30 R20. Přední náprava dostala devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/35 a dva 380 milimetrové kotouče s šestipístkovými třmeny. Vzadu jsou 355 milimetrové kotoučové brzdy se čtyřpískovými třmeny. Za příplatek dostanete karbon-keramické brzdy.
Zonda F vystřelí z klidu na stovku za 3,6 s a 200 km/h zdolá za 9,8 s. Při řízení vám pomáhá systém kontroly trakce a ABS. Celkové rozměry vozu jsou 4 435 x 2 055 x 1 141 mm a rozvor 2 730 mm. S hmotností 1 230 kg se řadí mezi nejlehčí supersporty na současném trhu, rozložení váhy na nápravy je v poměru 46:54.
U optických změn si jistě všimnete nového tvaru světlometů, skleněného profilovaného víka od motoru a jednodílného zadního přítlačného křídla. Cena zatím nebyla stanovena, zájemcům jistě bude sdělena v Ženevě.
Technické informace
Pagani |
Zonda F |
Rozměry |
4435 x 2055 x 1141 mm |
Rozvor |
2730 mm |
Motor |
7,3 l, V12 |
Výkon (kW/k) |
443 kW (602 k)/6150 |
Kroutící moment |
760 Nm/4000 |
Hmotnost |
1230 kg |
0-100 km/h |
3,6 s |
Maximální rychlost |
> 300 km/h |
400 m |
nz |
Počet koní na tunu |
489 |
Cena |
438 000 € bez DPH |
Fotogalerie
Pagani Zonda F