Pagani Zonda Roadster F: 7,3 V12 a 650 koní

Pagani Automobili představil na přelomu února a března nový klenot své malosériové ruční produkce, supersportovní kabriolet s značením Roadster F. Vůz debutoval doma ve Veroně a hned poté na celosvětové autoshow v Ženevě. Je čas podívat se roadsteru i kupé pořádně na zoubek.
Pagani Zonda Roadster F: 7,3 V12 a 650 koní
Seznam kapitol
  1. Pagani Zonda Roadster F
  2. Pagani Zonda F (kupé)

Firma Pagani je proslulá výjimečnými malośeriovými vozy. Svým novým Roadsterem F se rozhodně nevydává jinou cestou a díky náročné a velmi precizní ruční montáži vozů vznikne tento rok jen 25 vozů. Základem roadsteru je samozřejmě kupé Zonda F, které řidičům přináší vynikající jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování, luxus a adrenalinové zážitky. Roadster F má karosérii z lehkých uhlíkových kompozitů a ze stejného materiálu je i odnímatelná střecha, kterou snadno odmontujete za pár sekund (vzadu je přichycena jen několika "cvočky" a jak jsme viděli v Ženevě, sundat Roadsteru F střechu není o nic těžší než si svléci bundu). Díky odlehčeným materiálům je celková hmotnost vozu pouhých 1 230 kg.

Před zadní nápravou je podélně uložený monstrózní agregát V12 z dílny AMG, sportovní divize automobilky Mercedes-Benz, se kterou Horacio Pagani spolupracuje od začátku vzniku prvního modelu Zonda. V kabrioletu je dvanáctiválec o objemu 7,3 l naladěn na výkon 478 kW (650 k) v 6 200 ot/min a kroutící moment dosahuje maxima 780 Nm již v 4 000 ot/min.

Pagani Zonda Roadster F katapultuje pilota z nuly na 100 km/h za 3,7 s. U supersportovních vozů je krom ataku stovky ale mnohem důležitější údaj, za kolik takový stroj spolkne metu 200 km/h: Roadster F to zvládne pod 10 s, přesněji za 9,8 s. U nejvyšší rychlosti Pagani velkoryse udává pouze to, že kabriolet v pohodě překročí 300 km/h. Všechny naměřené údaje jsou při jízdě v otevřené verzi bez střechy.

Na první pohled z vozu vyzařuje skrytý potenciál, štíhlé a ostré linie jasně ukazují, že před vámi nestojí žádný sériový vůz, nýbrž rychlá zbraň. V interiéru na řidiče dýchá luxus a kvalitní ruční zpracování, z materiálů je zde na čalounění a obložení použit pouze karbon, leštěný hliník a nadstandardní kůže. Pro znalce a sběratele exkluzivních vozů bude Pagani Zonda Roadster F to pravé, protože se jedná o nejrychlejší, nejexkluzivnější a také nejdražší otevřené auto na světě.

Tip: Živé fotografie z představení nového Pagani Roadster F najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.

Technické parametry

Pagani Zonda Roadster F
Rozměry 4435 x 2055 x 1141 mm
Rozvor 2730 mm
Motor 7,3 l, V12
Výkon (kW/k) 478 kW (650 k)/6200
Kroutící moment 780 Nm/4000
Hmotnost 1230 kg
0-100 km/h 3,7 s
Maximální rychlost > 300 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 528
Cena 560 tis. € bez DPH

Fotogalerie

 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pagani Zonda Roadster F
  2. Pagani Zonda F (kupé)
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků