Pagani Zonda R vytvořilo nový rekord Nordschleife, časem hluboko pod 7 minut

Když jsme vám koncem dubna představili video, na kterém závodní Ferrari 599XX zdolává Severní smyčku Nürburgringu za 6 minut a 58 sekund, mysleli jsme si, že podobného výkonu se jen tak znovu nedočkáme. Jak jsme podrobně komentovali v odkazovaném článku, podobný čas je ve srovnání s jakýmkoli silničním supersportem jak z jiné dimenze, většina produkčních supersportů je ráda i za časy o minutu horší.

Nicméně neuběhly ani tři měsíce a máme tu čas ještě minimálně o půl třídy lepší. Pagani Zonda R totiž tento týden zajela 'Smyčku za neskutečných 6 minut a 47 sekund, čímž nejenže překonala zmiňované závodní Ferrari 599XX, ale i dosavadní absolutní rekord mezi (malo)sériovými vozy - čas 6:48 Radicalu LM z roku 2009.

Aby toho nebylo málo, Zonda R je s tímto časem rychlejší než Nikki Lauda s Formulí 1 Ferrari 312T v roce 1975 a jen 36 sekund za absolutně nejrychlejším zápisem Stefana Bellofa - 6:11 se závodním Porsche 956.

Vůz řídil pilot šampionátu FIA GT Mark Basseng a sám pilot tvrdí, že se mu nepodařilo dostat z vozu maximum a vidí prostor pro další zlepšení až o 8 sekund. Posoudit to sami bohužel nemůžeme, rekordní zápis zatím není dostupný na videu.

Přípomeňme, že i Zonda R je určena pouze pro závodní tratě a se svými 1 070 kilogramy a 740 koňmi dosahuje naprosto jedinečného poměru výkonu a hmotnosti. Vůz jsme vám již dříve podrobněji představili zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda R
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků