Pagani Zonda R, nový král supersportů za dva roky

V únoru jsme vám přinesli první informace o speciální edici vozu Pagani Zonda R. Vůz, který je obecně považován za jeden z nejdokonalejších opravdových supersportů, se totiž dočká ještě ostřejšího provedení ve stylu Ferrari FXX.

Tip: Představení Ferrari FXX naleznete zde.

Za dva roky se na trhu objeví Pagani Zonda R, který ze současného dvanáctiválce o objemu 7,3 l vydoluje úctyhodný výkon 750 koní, což je o rovnou stovku více, než kolik nabízí současný Roadster a o 148 koní více, než kolik nabízí uzavřená verze.

Díky maximálnímu odlehčení vozu, kdy bude odebráno vše pro jízdu nepotřebné, a použití ještě většího množství ultralehkých materiálu by měla dokonce poklesnout hmotnost ze současných zhruba 1 250 kg na 1 180 kg.

Stovku by měl tento vůz pokořit zhruba za 3,2 s (nyní 3,6 s) a maximální rychlost by měla výrazně přesáhnou 350 km/h.

Tip2: Představení Pagani Zondy naleznete zde.

Mimo samotné vyladění na hranici použitelnosti, bude upraven i vůz jako takový. Zondě R bude zvětšen rozvor a celý vůz mírně vyzroste. Za tímto ovšem hledejte čistě funkční záležitost., jak také jinak. Pro vysoké rychlosti a ještě větší okruhové využití je třeba řádně odladit aerodynamiku.

Vůz, který bude obdobou Ferrari FXX, bude mít tu výhodu, že bude homologován i do běžného provozu, ovšem při ceně okolo 1 mil. eur nemusíte mít obavu, že se z něj stane masovka.

Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda R - možná podoba?
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků