Pagani Zonda F: ještě silnější exotická vášeň

Supersportovní ručně vyráběné Zondy jsou již nějaký pátek na trhu. Aby se na ně nezapomnělo, Horacio Pagani vytváří řadu drobných faceliftů, které jsou sice decentní, ale zato veskrze praktické. Jinak tomu není ani u nového modelu s označením F, který se představí veřejnosti na chystaném ženevském autosalónu.

Základem celého supersportovního auta je výkonný a kvalitní motor. U Zondy F je podobně, jako u modelu S 7.3, dvanáctiválcový atmosférický agregát od AMG, který je vyladěn na 443 kW (602 k) při 6 150 ot. oproti předchozím 408 kW (555 k). Maximální kroutící moment 760 Nm je k dispozici v 4 000 ot.. Pro milovníky extrémů je tu ještě verze Clubsport, která má 478 kW (rovných 650 k) při 6 200 ot. a kroutící moment je 780 Nm v 4 000 ot.

Brutální výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku na zadní kola o rozměru 335/30 R20. Přední náprava dostala devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/35 a dva 380 milimetrové kotouče s šestipístkovými třmeny. Vzadu jsou 355 milimetrové kotoučové brzdy se čtyřpískovými třmeny. Za příplatek dostanete karbon-keramické brzdy.

Zonda F vystřelí z klidu na stovku za 3,6 s a 200 km/h zdolá za 9,8 s. Při řízení vám pomáhá systém kontroly trakce a ABS. Celkové rozměry vozu jsou 4 435 x 2 055 x 1 141 mm a rozvor 2 730 mm. S hmotností 1 230 kg se řadí mezi nejlehčí supersporty na současném trhu, rozložení váhy na nápravy je v poměru 46:54.

U optických změn si jistě všimnete nového tvaru světlometů, skleněného profilovaného víka od motoru a jednodílného zadního přítlačného křídla. Cena zatím nebyla stanovena, zájemcům jistě bude sdělena v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků