Pagani Zonda F: ještě silnější exotická vášeň

Supersportovní ručně vyráběné Zondy jsou již nějaký pátek na trhu. Aby se na ně nezapomnělo, Horacio Pagani vytváří řadu drobných faceliftů, které jsou sice decentní, ale zato veskrze praktické. Jinak tomu není ani u nového modelu s označením F, který se představí veřejnosti na chystaném ženevském autosalónu.

Základem celého supersportovního auta je výkonný a kvalitní motor. U Zondy F je podobně, jako u modelu S 7.3, dvanáctiválcový atmosférický agregát od AMG, který je vyladěn na 443 kW (602 k) při 6 150 ot. oproti předchozím 408 kW (555 k). Maximální kroutící moment 760 Nm je k dispozici v 4 000 ot.. Pro milovníky extrémů je tu ještě verze Clubsport, která má 478 kW (rovných 650 k) při 6 200 ot. a kroutící moment je 780 Nm v 4 000 ot.

Brutální výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku na zadní kola o rozměru 335/30 R20. Přední náprava dostala devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/35 a dva 380 milimetrové kotouče s šestipístkovými třmeny. Vzadu jsou 355 milimetrové kotoučové brzdy se čtyřpískovými třmeny. Za příplatek dostanete karbon-keramické brzdy.

Zonda F vystřelí z klidu na stovku za 3,6 s a 200 km/h zdolá za 9,8 s. Při řízení vám pomáhá systém kontroly trakce a ABS. Celkové rozměry vozu jsou 4 435 x 2 055 x 1 141 mm a rozvor 2 730 mm. S hmotností 1 230 kg se řadí mezi nejlehčí supersporty na současném trhu, rozložení váhy na nápravy je v poměru 46:54.

U optických změn si jistě všimnete nového tvaru světlometů, skleněného profilovaného víka od motoru a jednodílného zadního přítlačného křídla. Cena zatím nebyla stanovena, zájemcům jistě bude sdělena v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků