Pagani Zonda F: ještě silnější exotická vášeň

Supersportovní ručně vyráběné Zondy jsou již nějaký pátek na trhu. Aby se na ně nezapomnělo, Horacio Pagani vytváří řadu drobných faceliftů, které jsou sice decentní, ale zato veskrze praktické. Jinak tomu není ani u nového modelu s označením F, který se představí veřejnosti na chystaném ženevském autosalónu.

Základem celého supersportovního auta je výkonný a kvalitní motor. U Zondy F je podobně, jako u modelu S 7.3, dvanáctiválcový atmosférický agregát od AMG, který je vyladěn na 443 kW (602 k) při 6 150 ot. oproti předchozím 408 kW (555 k). Maximální kroutící moment 760 Nm je k dispozici v 4 000 ot.. Pro milovníky extrémů je tu ještě verze Clubsport, která má 478 kW (rovných 650 k) při 6 200 ot. a kroutící moment je 780 Nm v 4 000 ot.

Brutální výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku na zadní kola o rozměru 335/30 R20. Přední náprava dostala devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/35 a dva 380 milimetrové kotouče s šestipístkovými třmeny. Vzadu jsou 355 milimetrové kotoučové brzdy se čtyřpískovými třmeny. Za příplatek dostanete karbon-keramické brzdy.

Zonda F vystřelí z klidu na stovku za 3,6 s a 200 km/h zdolá za 9,8 s. Při řízení vám pomáhá systém kontroly trakce a ABS. Celkové rozměry vozu jsou 4 435 x 2 055 x 1 141 mm a rozvor 2 730 mm. S hmotností 1 230 kg se řadí mezi nejlehčí supersporty na současném trhu, rozložení váhy na nápravy je v poměru 46:54.

U optických změn si jistě všimnete nového tvaru světlometů, skleněného profilovaného víka od motoru a jednodílného zadního přítlačného křídla. Cena zatím nebyla stanovena, zájemcům jistě bude sdělena v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků