Pagani Zonda dostane možná osmiválec

Není mnoho tak exkluzivních, výkonných a jízdně dokonalých vozů, jako je Pagani Zonda. Vybroušené jízdní vlastnosti až na samý vrchol, k tomu špičkové výkony dvanáctiválců a exkluzivní cena. To vše v několika verzích, kterým bude zanedlouho kralovat speciální edice Zonda R.

Jenže již před pár měsíci se objevily první informace, že by se Zonda mohla objevit také v lehčí a levnější verzi, která by dokázala navýšit výrobu, prodeje a zisky. Postupně se objevilo více a vice nových informací, až z toho vznikla teze o Zondě s motorem V8.

Pagani Zonda V8 by si motor opět vypůjčila od Mercedesu a to opět po radikálních úpravách. Pod kapotou by se měla objevit vyladěná verze z modelu SLR, tedy přeplňovaný osmiválec s výkonem přes 460 kW (625 k) a točivý momentem přes 780 Nm. SLR s ním zvládá stovku za 3,8 s a Zonda by to měla zvládnout ještě o dvě desetiny rychleji.

Každopádně pro tuto verzi neexistuje žádné oficiální potvrzení, pouze spekulace a video, ve kterém hraje hlavní roli Zonda. Dle zvuku vozu lze totiž zjistit jakousi souvislost. Ten totiž příliš neodpovídá klasickému „zonda zvuku” a při konfrontaci se velmi blíží právě SLR. Navíc jsou zde i „očití svědci”.
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků