Pagani Zonda Cinque: vítr ve vlasech i peněžence

Existuje lepší auto než nové Pagani Zonda Cinque? Ano, Zonda Cinque Roadster. A dražší? Odpověď je stejná...

Pokud toužíte po exkluzivním, ručně vyráběném supervoze a oslovuje vás italská produkce, máte možnost. Jmenuje se Pagani Zonda Cinque, jež patří k tomu vůbec nejexkluzivnějšímu, co je dnes v automobilovém světě k dostání.

Neodepřete-li si však jízdu bez střechy, Pagani pro vás nyní připravilo otevřené provedení svého nejnovějšího typu Cinque s označením Roadster. Podobně jako výchozí kupé (podrobně jsme vás s ním seznámili na tomto místě), tak i Roadster byl zkonstruován u společnosti Modenese Atelier a jeho produkce bude omezena na pouhých pět exemplářů. Prestižní novinka od značky Pagani je po technické stránce takřka shodná s loňským kupé Zonda Cinque, rozsáhlých úprav však doznal podvozek z uhlíkovo titanových slitin, aby převzal část nosných povinností z chybějící střechy. I přes tyto modifikace se konstruktérům podřilo pohotovostní hmotnost tohoto tuhého celku udržet na velmi solidních 1 210 kg.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Tohoto klenotu si u Paganiho cení na plných 1,3 milionů Eur, ale můžete si být jisti, že se vám stane působivým a spolehlivým společníkem při řadě příležitostí. Vynecháte zřejmě síť českých tankodromů, ale vytříbený styl vozu oceníte jak při pohodlných projížďkách v okolí Monte Carla, tak i při ostrém svezení na Nurburgringu. Ovládání vozu usnadňuje instalace nové převodovky s automatizovaným, sekvenčním řazením a plně stavitelného pérování. Zonda Cinque Roadster navíc disponuje titanovým výfukovým traktem značky Inconel, kůží čalouněnými sedadly s konstrukcí z uhlíkových kompozitů, uhlíkovo keramickými brzdami Brembo nebo devatenácti, resp. dvacetipalcovými litými ráfky s pneumatikami Pirelli PZero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se nachází podélně uložený a mírně oslabený dvanáctiválec Zonda 7,3 l, který však stále dává slušných 678 koní (505 kW) a točivý moment až 780 Nm. Tyto hodnoty umožní tomuto unikátu, vážícímu pouze 1 200 kg, zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a překračovat rychlost 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda Cinque Roadster i Coupe
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků