Pagani Zonda Cinque: vítr ve vlasech i peněžence

Existuje lepší auto než nové Pagani Zonda Cinque? Ano, Zonda Cinque Roadster. A dražší? Odpověď je stejná...

Pokud toužíte po exkluzivním, ručně vyráběném supervoze a oslovuje vás italská produkce, máte možnost. Jmenuje se Pagani Zonda Cinque, jež patří k tomu vůbec nejexkluzivnějšímu, co je dnes v automobilovém světě k dostání.

Neodepřete-li si však jízdu bez střechy, Pagani pro vás nyní připravilo otevřené provedení svého nejnovějšího typu Cinque s označením Roadster. Podobně jako výchozí kupé (podrobně jsme vás s ním seznámili na tomto místě), tak i Roadster byl zkonstruován u společnosti Modenese Atelier a jeho produkce bude omezena na pouhých pět exemplářů. Prestižní novinka od značky Pagani je po technické stránce takřka shodná s loňským kupé Zonda Cinque, rozsáhlých úprav však doznal podvozek z uhlíkovo titanových slitin, aby převzal část nosných povinností z chybějící střechy. I přes tyto modifikace se konstruktérům podřilo pohotovostní hmotnost tohoto tuhého celku udržet na velmi solidních 1 210 kg.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
Tohoto klenotu si u Paganiho cení na plných 1,3 milionů Eur, ale můžete si být jisti, že se vám stane působivým a spolehlivým společníkem při řadě příležitostí. Vynecháte zřejmě síť českých tankodromů, ale vytříbený styl vozu oceníte jak při pohodlných projížďkách v okolí Monte Carla, tak i při ostrém svezení na Nurburgringu. Ovládání vozu usnadňuje instalace nové převodovky s automatizovaným, sekvenčním řazením a plně stavitelného pérování. Zonda Cinque Roadster navíc disponuje titanovým výfukovým traktem značky Inconel, kůží čalouněnými sedadly s konstrukcí z uhlíkových kompozitů, uhlíkovo keramickými brzdami Brembo nebo devatenácti, resp. dvacetipalcovými litými ráfky s pneumatikami Pirelli PZero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se nachází podélně uložený a mírně oslabený dvanáctiválec Zonda 7,3 l, který však stále dává slušných 678 koní (505 kW) a točivý moment až 780 Nm. Tyto hodnoty umožní tomuto unikátu, vážícímu pouze 1 200 kg, zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a překračovat rychlost 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Zonda Cinque Roadster i Coupe
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků