Pagani Zonda Cinque: 678 zběsilých koní

Pagani nás nedávno šokoval okruhovým speciálem Zonda R. Nyní přichází limitovaná edice uzpůsobená pro běžný provoz.

Hned na úvod vás však zřejmě zklameme. Přívlastek Cinque, což v překladu znamená pět, totiž udává počet vyrobených kusů. V praxi to znamená, že koupit si tenhle vůz bez nějakých známostí na správném místě bude téměř nemožné. Na druhé straně se však bude hodnota takového vozu léty zvyšovat a vůz se stane velmi vděčným objektem sběratelů. Podívejme se však nato, co dělá tento vůz tak výjimečným.

V zadní části se nachází dvanáctiválec z dílny AMG, který najdeme i v modelu Zonda R. A jelikož je Zonda Cinque označena za umírněnější verzi, výkon motoru byl z původních 750 koní upraven na 678 koní a hodnota maximálního točivého momentu se ustálila na 780 Nm. Maximální rychlost je ale i tak velmi slušná a činí něco přes 350 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,4 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za pouhých 9,6 sekund. Výkon z motoru je na kola zadní nápravy distribuován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky, pod volantem tedy nechybí ani řadící pádla.

Pagani Zonda Cinque zdědila drtivou většinu prvků od své „okruhové sestry“, avšak i zde najdeme několik rozdílů. Příď byla mírně prodloužena novým aerodynamičtějším nárazníkem a v zadní části najdeme nový spoiler. Výrobce se rozhodl použít pevné kompozitní materiály a karbonové vlákna, vyznačující se svou nízkou hmotností, díky nim se podařilo ušetřit 20 kg. Profil vozu zkrášlují 20-ti palcová kola z titanu obouvající si pneumatiky Pirelli PZero. Karbon pak najdeme ve sportovně laděném interiéru.

Sečteno a podtrženo, Pagani Zonda Cinque má všechny vlastnosti supersportu a k tomu všemu na ni nebude problém dostat EČV. Problém bude jen s její koupí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda Cinque
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků