Pagani Zonda Cinque: 678 zběsilých koní

Pagani nás nedávno šokoval okruhovým speciálem Zonda R. Nyní přichází limitovaná edice uzpůsobená pro běžný provoz.

Hned na úvod vás však zřejmě zklameme. Přívlastek Cinque, což v překladu znamená pět, totiž udává počet vyrobených kusů. V praxi to znamená, že koupit si tenhle vůz bez nějakých známostí na správném místě bude téměř nemožné. Na druhé straně se však bude hodnota takového vozu léty zvyšovat a vůz se stane velmi vděčným objektem sběratelů. Podívejme se však nato, co dělá tento vůz tak výjimečným.

V zadní části se nachází dvanáctiválec z dílny AMG, který najdeme i v modelu Zonda R. A jelikož je Zonda Cinque označena za umírněnější verzi, výkon motoru byl z původních 750 koní upraven na 678 koní a hodnota maximálního točivého momentu se ustálila na 780 Nm. Maximální rychlost je ale i tak velmi slušná a činí něco přes 350 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,4 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za pouhých 9,6 sekund. Výkon z motoru je na kola zadní nápravy distribuován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky, pod volantem tedy nechybí ani řadící pádla.

Pagani Zonda Cinque zdědila drtivou většinu prvků od své „okruhové sestry“, avšak i zde najdeme několik rozdílů. Příď byla mírně prodloužena novým aerodynamičtějším nárazníkem a v zadní části najdeme nový spoiler. Výrobce se rozhodl použít pevné kompozitní materiály a karbonové vlákna, vyznačující se svou nízkou hmotností, díky nim se podařilo ušetřit 20 kg. Profil vozu zkrášlují 20-ti palcová kola z titanu obouvající si pneumatiky Pirelli PZero. Karbon pak najdeme ve sportovně laděném interiéru.

Sečteno a podtrženo, Pagani Zonda Cinque má všechny vlastnosti supersportu a k tomu všemu na ni nebude problém dostat EČV. Problém bude jen s její koupí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda Cinque
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků