Pagani Zonda Cinque: 678 zběsilých koní

Pagani nás nedávno šokoval okruhovým speciálem Zonda R. Nyní přichází limitovaná edice uzpůsobená pro běžný provoz.

Hned na úvod vás však zřejmě zklameme. Přívlastek Cinque, což v překladu znamená pět, totiž udává počet vyrobených kusů. V praxi to znamená, že koupit si tenhle vůz bez nějakých známostí na správném místě bude téměř nemožné. Na druhé straně se však bude hodnota takového vozu léty zvyšovat a vůz se stane velmi vděčným objektem sběratelů. Podívejme se však nato, co dělá tento vůz tak výjimečným.

V zadní části se nachází dvanáctiválec z dílny AMG, který najdeme i v modelu Zonda R. A jelikož je Zonda Cinque označena za umírněnější verzi, výkon motoru byl z původních 750 koní upraven na 678 koní a hodnota maximálního točivého momentu se ustálila na 780 Nm. Maximální rychlost je ale i tak velmi slušná a činí něco přes 350 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,4 sekundy a hranici 200 km/h pokoří za pouhých 9,6 sekund. Výkon z motoru je na kola zadní nápravy distribuován prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky, pod volantem tedy nechybí ani řadící pádla.

Pagani Zonda Cinque zdědila drtivou většinu prvků od své „okruhové sestry“, avšak i zde najdeme několik rozdílů. Příď byla mírně prodloužena novým aerodynamičtějším nárazníkem a v zadní části najdeme nový spoiler. Výrobce se rozhodl použít pevné kompozitní materiály a karbonové vlákna, vyznačující se svou nízkou hmotností, díky nim se podařilo ušetřit 20 kg. Profil vozu zkrášlují 20-ti palcová kola z titanu obouvající si pneumatiky Pirelli PZero. Karbon pak najdeme ve sportovně laděném interiéru.

Sečteno a podtrženo, Pagani Zonda Cinque má všechny vlastnosti supersportu a k tomu všemu na ni nebude problém dostat EČV. Problém bude jen s její koupí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Pagani Zonda Cinque
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků