Pagani Sei Farboud: pobije novou Huayru?

Ardalan Farbound představuje studii Sei, vracející odkaz strojů Pagani k jeho základům, včetně motoru AMG a spousty kevlaru.

Automobilka Pagani, továrnička na sny, si dlouhé roky vystačila se svým radikálním supersportem Zonda, který postupně nabízela v celé škále omezených edicí. Čas ale běží, a tak jsme vám na sklonku ledna oficiálně představili nástupce v podobě dlouho avizovaného modelu Pagani Huayra. Jistě, úroveň techniky posouvá opět výše, nicméně ladné křivky karoserie a komfortně vybavený interiér svým pojetím připomínají spíše Spykery než „čísté“ supersporty typu Ferrari Enzo. Pokud jste podobně jako já svým způsobem z modelu Huayra trochu zklamaní, představíme vám nyní zajímavou studii Ardalana Farbounda s jednoduchým jménem Sei.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pagani Sei se vyznačuje zcela jednoduchými liniemi, ale tradicím starších modelů Pagani zůstává věrna stylistickým jazykem i rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů. Ardalan Farbound vůz Pagani Sei postavil jako svoji absolventskou práci na designérské univerzitě v Coventry, kterou právě dokončil. A také z tohoto důvodu lze pochybovat o tom, že by se jeho stroj kdy dostal na silnici, ačkoli se to na první pohled nezdá, všechny připojené snímky jsou jen počítačovými kreacemi. Oprostěme se ale nyní od tohoto zjištění a nechme se unášet plány pana Farbounda. Jeho Pagani Sei spočívá na skeletu karoserie z uhlíkových kompozitů doplněném pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu, které slouží pro zavěšení náprav a pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tou má být v duchu tradice značky Pagani celohliníkový osmiválec Mercedes AMG s objemem 4,8 l naladěný na výkon 1 200 koní (895 kW) a doplněný šestistupňovou poloautomatickou převodovkou, která na změnu rychlostního stupně údajně potřebuje jen 80 ms. Také díky tomu má Pagani Sei zrychlit z klidu na 100 km/h již za 2,9 s. Celý vůz vykazuje pohotovostní hmotnost 1 100 kg a jeho podvozek je opatřen závěsy kol inspirovanými v F1. Kompozitní ráfky o průměru 19 palců vpředu a 20 placů vzadu obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Celkový obraz vysněného supersportu završují uhlíko-keramické brzdové kotouče, možnost spalování E85 či nerezová výfuková soustava potažená keramickou vrstvou. Nyní se můžete nechat unášet nejen bohatou fotogalerií a videosekvencí, ale především myšlenkami na svezení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků