Pagani Sei Farboud: pobije novou Huayru?

Ardalan Farbound představuje studii Sei, vracející odkaz strojů Pagani k jeho základům, včetně motoru AMG a spousty kevlaru.

Automobilka Pagani, továrnička na sny, si dlouhé roky vystačila se svým radikálním supersportem Zonda, který postupně nabízela v celé škále omezených edicí. Čas ale běží, a tak jsme vám na sklonku ledna oficiálně představili nástupce v podobě dlouho avizovaného modelu Pagani Huayra. Jistě, úroveň techniky posouvá opět výše, nicméně ladné křivky karoserie a komfortně vybavený interiér svým pojetím připomínají spíše Spykery než „čísté“ supersporty typu Ferrari Enzo. Pokud jste podobně jako já svým způsobem z modelu Huayra trochu zklamaní, představíme vám nyní zajímavou studii Ardalana Farbounda s jednoduchým jménem Sei.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pagani Sei se vyznačuje zcela jednoduchými liniemi, ale tradicím starších modelů Pagani zůstává věrna stylistickým jazykem i rozsáhlým použitím uhlíkových kompozitů. Ardalan Farbound vůz Pagani Sei postavil jako svoji absolventskou práci na designérské univerzitě v Coventry, kterou právě dokončil. A také z tohoto důvodu lze pochybovat o tom, že by se jeho stroj kdy dostal na silnici, ačkoli se to na první pohled nezdá, všechny připojené snímky jsou jen počítačovými kreacemi. Oprostěme se ale nyní od tohoto zjištění a nechme se unášet plány pana Farbounda. Jeho Pagani Sei spočívá na skeletu karoserie z uhlíkových kompozitů doplněném pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu, které slouží pro zavěšení náprav a pohonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tou má být v duchu tradice značky Pagani celohliníkový osmiválec Mercedes AMG s objemem 4,8 l naladěný na výkon 1 200 koní (895 kW) a doplněný šestistupňovou poloautomatickou převodovkou, která na změnu rychlostního stupně údajně potřebuje jen 80 ms. Také díky tomu má Pagani Sei zrychlit z klidu na 100 km/h již za 2,9 s. Celý vůz vykazuje pohotovostní hmotnost 1 100 kg a jeho podvozek je opatřen závěsy kol inspirovanými v F1. Kompozitní ráfky o průměru 19 palců vpředu a 20 placů vzadu obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu. Celkový obraz vysněného supersportu završují uhlíko-keramické brzdové kotouče, možnost spalování E85 či nerezová výfuková soustava potažená keramickou vrstvou. Nyní se můžete nechat unášet nejen bohatou fotogalerií a videosekvencí, ale především myšlenkami na svezení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků