Akrobatický tým Frecce Tricolori italského letectva se opět dočkal pocty. K oslavám 60. výročí této letky totiž Pagani předvádí novou speciální Huayru Tricolore. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Akrobatický tým Frecce Tricolori italského letectva se opět dočkal pocty. K oslavám 60. výročí této letky totiž Pagani předvádí novou speciální Huayru Tricolore. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Pokud vám označení Tricolore něco říká, stejné téma limitované edice už v minulosti použila italská značka také na starší Zondě vycházející ze specifikace Cinque. Že v tom nemáte moc přehled? Nevadí, speciální edice jsou už pro Pagani rutina. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Pokud vám označení Tricolore něco říká, stejné téma limitované edice už v minulosti použila italská značka také na starší Zondě vycházející ze specifikace Cinque. Že v tom nemáte moc přehled? Nevadí, speciální edice jsou už pro Pagani rutina. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Hlavně stačí vědět, že Huayra Tricolore se velice těsně stává nejsilnějším autem značky. Dokonce totiž překračuje výkon okruhově zaměřené  Imoly představené letos v únoru . | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Hlavně stačí vědět, že Huayra Tricolore se velice těsně stává nejsilnějším autem značky. Dokonce totiž překračuje výkon okruhově zaměřené Imoly představené letos v únoru. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Dvakrát přeplňovaný V12 o objemu šesti litrů od AMG zde totiž produkuje rovných 840 koní (618 kW), tedy o dva koně více než v Imole. Točivý moment pak mají obě auta stejný, 1100 N.m. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Dvakrát přeplňovaný V12 o objemu šesti litrů od AMG zde totiž produkuje rovných 840 koní (618 kW), tedy o dva koně více než v Imole. Točivý moment pak mají obě auta stejný, 1100 N.m. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Tato síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku v autě, které má suchou hmotnost 1270 kg. O dostatečnou přilnavost se starají pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R... | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Tato síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku v autě, které má suchou hmotnost 1270 kg. O dostatečnou přilnavost se starají pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R... | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

...brzdnou sílu zase obstarávají karbon-keramické brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 398 mm, zadními o 380 mm. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

...brzdnou sílu zase obstarávají karbon-keramické brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 398 mm, zadními o 380 mm. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Styling Huayry Tricolore je inspirovaný tréninkovým letounem Aermacchi MB-339. Kromě motivů italské trikolory dostalo auto i upravený přední nárazník s výraznějším splitterem. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Styling Huayry Tricolore je inspirovaný tréninkovým letounem Aermacchi MB-339. Kromě motivů italské trikolory dostalo auto i upravený přední nárazník s výraznějším splitterem. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

S ohledem na přístup vzduchu k motoru byl vylepšen i „nasávač“ za posádkou a vzadu zas přišlo Pagani s novým difuzorem a křídlem. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

S ohledem na přístup vzduchu k motoru byl vylepšen i „nasávač“ za posádkou a vzadu zas přišlo Pagani s novým difuzorem a křídlem. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Odkazem na stíhací letouny je i Pitotova trubice na přídi, ta snímá statický a dynamický tlak, pomocí čehož se zjišťuje vzdušná rychlost letadla. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Odkazem na stíhací letouny je i Pitotova trubice na přídi, ta snímá statický a dynamický tlak, pomocí čehož se zjišťuje vzdušná rychlost letadla. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

V interiéru je zajímavostí hlavice řadicí páky z jediného kusu hliníku, přičemž další části kabiny jsou vyrobeny ze slitin používaných v letectví. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

V interiéru je zajímavostí hlavice řadicí páky z jediného kusu hliníku, přičemž další části kabiny jsou vyrobeny ze slitin používaných v letectví. | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Leštěný karbon je u Pagani samozřejmostí, kdežto trikoloru najdete i na kůží čalouněných skořepinách. Více v článku... | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani

Leštěný karbon je u Pagani samozřejmostí, kdežto trikoloru najdete i na kůží čalouněných skořepinách. Více v článku... | Pagani Huayra Tricolore | Zdroj: Pagani

Pokud vám označení Tricolore něco říká, stejné téma limitované edice už v minulosti použila italská značka také na starší Zondě vycházející ze specifikace Cinque. Že v tom nemáte moc přehled? Nevadí, speciální edice jsou už pro Pagani rutina. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani
Hlavně stačí vědět, že Huayra Tricolore se velice těsně stává nejsilnějším autem značky. Dokonce totiž překračuje výkon okruhově zaměřené  Imoly představené letos v únoru . | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani
Dvakrát přeplňovaný V12 o objemu šesti litrů od AMG zde totiž produkuje rovných 840 koní (618 kW), tedy o dva koně více než v Imole. Točivý moment pak mají obě auta stejný, 1100 N.m. | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani
Tato síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku v autě, které má suchou hmotnost 1270 kg. O dostatečnou přilnavost se starají pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R... | Pagani Huayra Tricolore Zdroj: Pagani
11
Fotogalerie

Pagani opět vzdává poctu akrobatické letce. Huayra Tricolore má 840 koní

Pagani je specialistou na tvorbu specialitek, to už dobře víme. Tato Huayra poputuje jen ke třem zájemcům.

Akrobatický tým Frecce Tricolori italského letectva se opět dočkal pocty. K oslavám 60. výročí této letky totiž Pagani předvádí novou speciální Huayru Tricolore. Pokud vám označení Tricolore něco říká, stejné téma limitované edice už v minulosti použila italská značka také na starší Zondě vycházející ze specifikace Cinque. Že v tom nemáte moc přehled? Nevadí, speciální edice jsou už pro Pagani rutina.

Hlavně stačí vědět, že Huayra Tricolore se velice těsně stává nejsilnějším autem značky. Dokonce totiž překračuje výkon okruhově zaměřené Imoly představené letos v únoru. Dvakrát přeplňovaný V12 o objemu šesti litrů od AMG zde totiž produkuje rovných 840 koní (618 kW), tedy o dva koně více než v Imole. Točivý moment pak mají obě auta stejný, 1100 N.m.

Tato síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku v autě, které má suchou hmotnost 1270 kg. O dostatečnou přilnavost se starají pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, brzdnou sílu zase obstarávají karbon-keramické brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 398 mm, zadními o 380 mm.

Styling Huayry Tricolore je inspirovaný tréninkovým letounem Aermacchi MB-339. Kromě motivů italské trikolory dostalo auto i upravený přední nárazník s výraznějším splitterem. S ohledem na přístup vzduchu k motoru byl vylepšen i „nasávač“ za posádkou a vzadu zas přišlo Pagani s novým difuzorem a křídlem. Odkazem na stíhací letouny je i Pitotova trubice na přídi, ta snímá statický a dynamický tlak, pomocí čehož se zjišťuje vzdušná rychlost letadla.

V interiéru je zajímavostí hlavice řadicí páky z jediného kusu hliníku, přičemž další části kabiny jsou vyrobeny ze slitin používaných v letectví. Leštěný karbon je u Pagani samozřejmostí, kdežto trikoloru najdete i na kůží čalouněných skořepinách.

Stejně jako původní Zondy Tricolore vyrobí Pagani jen tři exempláře Huayry Tricolore. Základní cena je stanovena na 5,5 milionu eur bez daně (asi 144 milionů korun).

Doporučujeme

Články odjinud