Pagani láká na Huayru R. Okruhová hračka zní jako stará Formule 1, nebude mít turba

Přístup jako u legendární Zondy R se zanedlouho aplikuje také na novější Huayru. Bude to opět nářez.

Italské Pagani je v poslední době slušně aktivní. Nedávno značka vyrobila poslední kus Huayry Roadster, k tomu se představila speciální edice Tricolore a minulý rok se ukázala také ostrá Imola. Základ Huayry však plánuje Pagani posunout ještě o kus dál, chystá totiž čistě okruhovou hračku s dodatkem R, přesně po vzoru Zondy R.

Porsche by mohlo klidně znovu na Dakar. Tyto rallye speciály postavil na zakázku Singer

Porsche by mohlo klidně znovu na Dakar. Tyto rallye speciály postavil na zakázku Singer

Zondu R z roku 2009 si určitě pamatujete. Jednalo se o okřídlený a v čistém karbonu provedený speciál bez silniční homologace, jehož atmosférický dvanáctiválec byl natolik hlasitý, že překračoval hlukové limity i mnoha okruhů. Na Severní smyčce Nürburgringu tehdy Zonda R stanovila rekordní čas 6:47 s.

Podobné peklo na kolech se teď plánuje rovněž s Huayrou. A přestože výchozí technika modelu používá dvakrát přeplňovaný V12, šéf automobilky Horacio Pagani již potvrdil, že exkluzivně pro „erko“ bude postaven nový atmosférický V12. Prozatím se mluví o výkonu překračujícím 900 koní s omezovačem přes 9500 ot./min.

Ford GT bez střechy existoval. Vzácná targa může být vaše, svou cenu však zná

Ford GT bez střechy existoval. Vzácná targa může být vaše, svou cenu však zná

Na podobu exteriéru si ještě musíme počkat. Jak ovšem hlásí první upoutávka, Huayra R bude minimálně stejně ukřičeným strojem jako starší Zonda R. Se silou přes devět set koní půjde rovněž o nejvýkonnější variantu modelu. Oficiálního představení bychom se měli dočkat ještě v lednu.

Galerie doplněna o Pagani Imola a Zonda R.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků