Pagani Huayra sundá střechu. Roadsterů bude vyrobena pouhá stovka

Na březnovém autosalonu v Ženevě Pagani odhalí otevřenou verzi svého hypersportu Huayra. Automobilka zatím ukazuje fotografii zadní části vozu.
Pagani Huayra sundá střechu. Roadsterů bude vyrobena pouhá stovka

I když se premiéra otevřené verze odvážného hypersportu s ještě hůře vyslovitelným názvem kvapem blíží, Italové v čele s Horaciem Pagani toho k novince zatím příliš neprozradili. Dle tradic značky lze ovšem očekávat konstrukci s pevnou odnímatelnou střechou ve stylu modelu Zonda. 

Zcela jistě bude výrobce muset přepracovat uchycení dveří. "Racčí" dveře standardní verze uchycené právě na střeše s novým typem karoserie nekorespondují. Ostatně podobný ústupek museli řešit i u Mercedesu s modelem SLS Roadster. "Tohle byl ten nejsložitější projekt, do kterého jsme se kdy pustili," okomentoval upoutávku na nový model šéf společnosti, Horacio Pagani.

Podle zákulisních informací zůstane technika z uzavřené verze nezměněna. Turbodmychadla tedy budou stále hlasitě hvízdat při plnění šestilitrového dvanáctiválce původem od AMG. Maximální výkon tohoto agregátu činí 730 koňských sil. Maximální točivý moment je kulatých 1 000 Nm.

Pagani Huayra BC: Vznikne jen 20 kusů, každý za 62 milionů

Pagani Huayra BC: Vznikne jen 20 kusů, každý za 62 milionů

I přes tajnosti italské automobilky si však Huayra Roadster svůj debut již odbyla. Bylo to loni v srpnu během Monterey Car Week v Kalifornii. Akce se však zúčastnilo jen pár nejvěrnějších klientů automobilky. Budiž jim ke cti, že ani po půl roce v podstatě žádná informace neunikla na veřejnost.

Supersporty Pagani se už vyrábějí v nové továrně. Podívejte se, jak vznikala

Supersporty Pagani se už vyrábějí v nové továrně. Podívejte se, jak vznikala

Zřejmě více než třicet milionů korun bude moci na nákup otevřené verze hypersportu vynaložit pouze stovka zákazníků. Právě tolik roadsterů vyprodukuje pouhých 55 zaměstnanců v italském městě San Cesario Sul Panaro.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků