Pagani Huayra sundá střechu. Roadsterů bude vyrobena pouhá stovka

Na březnovém autosalonu v Ženevě Pagani odhalí otevřenou verzi svého hypersportu Huayra. Automobilka zatím ukazuje fotografii zadní části vozu.
Pagani Huayra sundá střechu. Roadsterů bude vyrobena pouhá stovka

I když se premiéra otevřené verze odvážného hypersportu s ještě hůře vyslovitelným názvem kvapem blíží, Italové v čele s Horaciem Pagani toho k novince zatím příliš neprozradili. Dle tradic značky lze ovšem očekávat konstrukci s pevnou odnímatelnou střechou ve stylu modelu Zonda. 

Zcela jistě bude výrobce muset přepracovat uchycení dveří. "Racčí" dveře standardní verze uchycené právě na střeše s novým typem karoserie nekorespondují. Ostatně podobný ústupek museli řešit i u Mercedesu s modelem SLS Roadster. "Tohle byl ten nejsložitější projekt, do kterého jsme se kdy pustili," okomentoval upoutávku na nový model šéf společnosti, Horacio Pagani.

Podle zákulisních informací zůstane technika z uzavřené verze nezměněna. Turbodmychadla tedy budou stále hlasitě hvízdat při plnění šestilitrového dvanáctiválce původem od AMG. Maximální výkon tohoto agregátu činí 730 koňských sil. Maximální točivý moment je kulatých 1 000 Nm.

Pagani Huayra BC: Vznikne jen 20 kusů, každý za 62 milionů

Pagani Huayra BC: Vznikne jen 20 kusů, každý za 62 milionů

I přes tajnosti italské automobilky si však Huayra Roadster svůj debut již odbyla. Bylo to loni v srpnu během Monterey Car Week v Kalifornii. Akce se však zúčastnilo jen pár nejvěrnějších klientů automobilky. Budiž jim ke cti, že ani po půl roce v podstatě žádná informace neunikla na veřejnost.

Supersporty Pagani se už vyrábějí v nové továrně. Podívejte se, jak vznikala

Supersporty Pagani se už vyrábějí v nové továrně. Podívejte se, jak vznikala

Zřejmě více než třicet milionů korun bude moci na nákup otevřené verze hypersportu vynaložit pouze stovka zákazníků. Právě tolik roadsterů vyprodukuje pouhých 55 zaměstnanců v italském městě San Cesario Sul Panaro.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků