Nová okruhová hračka od Pagani byla zachycena při testování. Zní přesně tak úžasně, jak byste čekali.
Letos v březnu představilo Pagani pokračovatele legendární Zondy R, okruhovou variantu modelu Huayra s dodatkem R. Hlavní zprávou byl kromě rozsáhle upravené karoserie i nový dvanáctiválec uprostřed, na jehož zvuk už italský výrobce lákal krátkou upoutávkou. Teď se však můžeme podívat a poslechnout si Huayru R naplno.
Nejnovější hračka pro miliardáře byla totiž zachycena při testování na italské Monze. Přirovnání ke zvuku starých monopostů Formule 1 je na místě. Huayra R zní opravdu tak, jak byste očekávali u vozu se zakázkovým, atmosféricky plněným dvanáctiválcem s omezovačem v 9000 ot./min.
Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový dvanáctiválec bez turbodmychadel. Jednotka o objemu šesti litrů produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu. Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu.
Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový je i výfukový systém z Inconelu. S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. Slicky od Pirelli jsou nakonec samozřejmostí, jelikož tato hračka o suché hmotnosti 1050 kg na silnici stejně nesmí.