Letos v březnu představilo Pagani pokračovatele legendární Zondy R,  okruhovou variantu modelu Huayra s dodatkem R . Hlavní zprávou byl kromě rozsáhle upravené karoserie i nový dvanáctiválec uprostřed... | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos

Letos v březnu představilo Pagani pokračovatele legendární Zondy R, okruhovou variantu modelu Huayra s dodatkem R. Hlavní zprávou byl kromě rozsáhle upravené karoserie i nový dvanáctiválec uprostřed... | Pagani Huayra R | Zdroj: YouTube.com/MattyB727 - Car Videos

...na jehož zvuk už italský výrobce lákal krátkou upoutávkou. Teď se však můžeme podívat a poslechnout si Huayru R naplno. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos

...na jehož zvuk už italský výrobce lákal krátkou upoutávkou. Teď se však můžeme podívat a poslechnout si Huayru R naplno. | Pagani Huayra R | Zdroj: YouTube.com/MattyB727 - Car Videos

Nejnovější hračka pro miliardáře byla totiž zachycena při testování na italské Monze. Přirovnání ke zvuku starých monopostů Formule 1 je na místě. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos

Nejnovější hračka pro miliardáře byla totiž zachycena při testování na italské Monze. Přirovnání ke zvuku starých monopostů Formule 1 je na místě. | Pagani Huayra R | Zdroj: YouTube.com/MattyB727 - Car Videos

Huayra R zní opravdu tak, jak byste očekávali u vozu se zakázkovým, atmosféricky plněným dvanáctiválcem s omezovačem v 9000 ot./min. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos

Huayra R zní opravdu tak, jak byste očekávali u vozu se zakázkovým, atmosféricky plněným dvanáctiválcem s omezovačem v 9000 ot./min. | Pagani Huayra R | Zdroj: YouTube.com/MattyB727 - Car Videos

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový dvanáctiválec bez turbodmychadel. Jednotka o objemu šesti litrů produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu. Více v článku... | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový dvanáctiválec bez turbodmychadel. Jednotka o objemu šesti litrů produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu. Více v článku... | Pagani Huayra R | Zdroj: YouTube.com/MattyB727 - Car Videos

Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který  bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu , exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Přesná čísla dynamiky však zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Přesná čísla dynamiky však zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

S ohledem na hlukové limity některých okruhu (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

S ohledem na hlukové limity některých okruhu (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

...na jehož zvuk už italský výrobce lákal krátkou upoutávkou. Teď se však můžeme podívat a poslechnout si Huayru R naplno. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos
Nejnovější hračka pro miliardáře byla totiž zachycena při testování na italské Monze. Přirovnání ke zvuku starých monopostů Formule 1 je na místě. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos
Huayra R zní opravdu tak, jak byste očekávali u vozu se zakázkovým, atmosféricky plněným dvanáctiválcem s omezovačem v 9000 ot./min. | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos
Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový dvanáctiválec bez turbodmychadel. Jednotka o objemu šesti litrů produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu. Více v článku... | Pagani Huayra R Zdroj: YouTube.com/ MattyB727 - Car Videos
19
Fotogalerie

Pagani Huayra R se prohnalo na Monze. Poslechněte si řev atmosférického V12

Nová okruhová hračka od Pagani byla zachycena při testování. Zní přesně tak úžasně, jak byste čekali.

Letos v březnu představilo Pagani pokračovatele legendární Zondy R, okruhovou variantu modelu Huayra s dodatkem R. Hlavní zprávou byl kromě rozsáhle upravené karoserie i nový dvanáctiválec uprostřed, na jehož zvuk už italský výrobce lákal krátkou upoutávkou. Teď se však můžeme podívat a poslechnout si Huayru R naplno.

Nejnovější hračka pro miliardáře byla totiž zachycena při testování na italské Monze. Přirovnání ke zvuku starých monopostů Formule 1 je na místě. Huayra R zní opravdu tak, jak byste očekávali u vozu se zakázkovým, atmosféricky plněným dvanáctiválcem s omezovačem v 9000 ot./min.

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový dvanáctiválec bez turbodmychadel. Jednotka o objemu šesti litrů produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu. Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu.

Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový je i výfukový systém z Inconelu. S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. Slicky od Pirelli jsou nakonec samozřejmostí, jelikož tato hračka o suché hmotnosti 1050 kg na silnici stejně nesmí.

Doporučujeme

Články odjinud