Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který  bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu , exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Přesná čísla dynamiky zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Přesná čísla dynamiky zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně. | Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R Zdroj: Pagani

| Pagani Huayra R | Zdroj: Pagani

Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani
Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který  bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu , exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani
Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani
Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. | Pagani Huayra R Zdroj: Pagani
14
Fotogalerie

Pagani Huayra R oficiálně: Okruhová hračka s novým V12 zní jako stará F1

Na úspěchy Zondy R navazuje Pagani dalším okruhovým speciálem, který bude trhat uši.

Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem.

Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku.

Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Přesná čísla dynamiky zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí.

V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň.

Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h.   

Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně.

Doporučujeme

Články odjinud