Na úspěchy Zondy R navazuje Pagani dalším okruhovým speciálem, který bude trhat uši.
Základ Huayry posunulo Pagani ještě o kus dál a do světa zámožných šílenců teď míří čistě okruhová hračka s dodatkem R, přesně po vzoru dnes legendární Zondy R. Stejný recept tedy čekal i novější supersport, který se od své silniční varianty neliší pouze novou prodlouženou karoserií, ale především svým motorem.
Přestože výchozí Huayra používá dvakrát přeplňovaný V12, který bezpochyby umí produkovat úžasná čísla výkonu, exkluzivně pro „erko“ byl postaven nový atmosférický V12. Na motoru pracovala firma HWA AG, dceřiný expert Mercedesu na stavbu závodních vozů a tvorbu projektů v motorsportu. I novinka si tak u Pagani drží alespoň částečně vazbu na německou značku.
Zakázkový šestilitrový motor produkuje 625 kW (850 koní) a 750 N.m točivého momentu s omezovačem při 9000 ot./min. Výkon putuje na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Přesná čísla dynamiky zatím Pagani nezveřejnilo. Upravený podvozek, karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 mm vpředu nebo slicky od Pirelli jsou samozřejmostí.
V kombinaci s novým výfukovým systémem z Inconelu zní okruhový speciál jako stará Formule 1, což potvrdila dřívější upoutávka. S ohledem na hlukové limity některých okruhů (a problémy Zondy R v minulosti) je pak možné Huayru R vybavit tlumiči, které sníží hlasitost vozu na povolenou úroveň.
Na hodnotu výkonu přes tisíc koní mířit Pagani nemuselo, jelikož je nové „erko“ dle předpokladů velice lehké. Se základem v novém karbonovém monokoku, který využívá motor a převodovku jako nedílnou součást konstrukce pro zvýšení tuhosti, má nové R suchou hmotnost 1050 kg. Karbonová karoserie s prvky aktivní aerodynamiky a prodlouženou zádí pak generuje přítlak až 1000 kg při rychlosti 320 km/h.
Huayry R plánuje Pagani vyrobit jen 30 kusů, každý za cenovku 2,6 milionu eur (asi 68 milionů korun) bez daně.