Pagani Huayra oficiálně: nástupce Zondy je tu

Doba čekání na velké zjevení skončila. Zonda je mrtvá, nový supersport Pagani Huayra je venku v plné parádě.

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Tenza svého aktivního života vznikal v celé škále variant a sérií, přičemž mezi ty poslední patřila Pagani Zonda RAK z loňského prosince.

Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace. Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Její první snímky jsme vám ukázali teprve před několika dny a řada úniků oficiálních materiálů vyvrcholila třetím obrázkem s pohledem na zadní část nového Pagani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je již všem hrám konec a nastupuje realita. Novinka Horacia Paganiho nahradí ve výrobním programu model Zonda a své jméno si vypůjčil od andského boha větru (Aymara Huayra Tata). I z přiložených snímků je patrné, že tvary Pagani Huayra jsou poněkud měkčí a nikoli tak vyhraněné jako u Zondy, nicméně silueta obou vozů je velmi podobná. Také v tomto případě je však hodnocení vzhledu stroje čistě subjektivní záležitostí, takže se už těším na vaše komentáře v diskusi pod tímto článkem.

Pagani Huayra se vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, které otevírají přístup k luxusně vybavenému interiéru oplývajícím řadou specifických prvků včetně voliče převodovky „vznášejícího se“ na hraně středové konzole. Pagani Huayra stojí na rozvoru náprav 2 795 mm, dlouhý je 4 605 mm, široký 2 036 a vysoký 1 169 mm.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Italský plnokrevník spočívá na zcela novém skořepinovém rámy vyrobeném z kombinace uhlíku a hořčíku, přičemž povrchové díly jsou z uhlíkových kompozitů. Díky enormně lehké stavbě váží Pagani Huayra jen 1 350 kg, z nichž 56 % připadá na zadní nápravu.

Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Síly stuttgartského dvanáctiválce se přenášejí na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Cenové relace dosud zveřejněny nebyly, ale předpokládá se, že Pagani Huayra ve vaší garáži nezaparkuje do chvíle, kdy do Horaciu Paganovi nepřevedete zhruba 25 milionů korun...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Huayra
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků