Pagani Huayra oficiálně: nástupce Zondy je tu

Doba čekání na velké zjevení skončila. Zonda je mrtvá, nový supersport Pagani Huayra je venku v plné parádě.

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Tenza svého aktivního života vznikal v celé škále variant a sérií, přičemž mezi ty poslední patřila Pagani Zonda RAK z loňského prosince.

Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace. Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Její první snímky jsme vám ukázali teprve před několika dny a řada úniků oficiálních materiálů vyvrcholila třetím obrázkem s pohledem na zadní část nového Pagani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je již všem hrám konec a nastupuje realita. Novinka Horacia Paganiho nahradí ve výrobním programu model Zonda a své jméno si vypůjčil od andského boha větru (Aymara Huayra Tata). I z přiložených snímků je patrné, že tvary Pagani Huayra jsou poněkud měkčí a nikoli tak vyhraněné jako u Zondy, nicméně silueta obou vozů je velmi podobná. Také v tomto případě je však hodnocení vzhledu stroje čistě subjektivní záležitostí, takže se už těším na vaše komentáře v diskusi pod tímto článkem.

Pagani Huayra se vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, které otevírají přístup k luxusně vybavenému interiéru oplývajícím řadou specifických prvků včetně voliče převodovky „vznášejícího se“ na hraně středové konzole. Pagani Huayra stojí na rozvoru náprav 2 795 mm, dlouhý je 4 605 mm, široký 2 036 a vysoký 1 169 mm.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Italský plnokrevník spočívá na zcela novém skořepinovém rámy vyrobeném z kombinace uhlíku a hořčíku, přičemž povrchové díly jsou z uhlíkových kompozitů. Díky enormně lehké stavbě váží Pagani Huayra jen 1 350 kg, z nichž 56 % připadá na zadní nápravu.

Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. Síly stuttgartského dvanáctiválce se přenášejí na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Cenové relace dosud zveřejněny nebyly, ale předpokládá se, že Pagani Huayra ve vaší garáži nezaparkuje do chvíle, kdy do Horaciu Paganovi nepřevedete zhruba 25 milionů korun...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pagani Huayra
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků