Podoba Pagani C10 zůstala zatím veřejnosti skryta, ale ani to nezabránilo úplnému vyprodání výrobní kapacity. Není divu, lákadel je mnoho.
Nástupce Huayry oznámil Horacio Pagani už v říjnu loňského roku a naproti tomu, že veřejnost nezná jeho podobu, jsou všechny vozy už prodané. Produkce zahrnující kupé, roadstery a speciální edice je omezená na sérii 280 až 300 kusů. Horacio si mohl nové majitele vybírat, jelikož jen poptávka amerického trhu by stačila k naplnění kalendáře.
Nový model má pracovní označení C10, ale k oficiální premiéře jistě dostane jiné zvučné jméno, jelikož i Huayra byla původně vyvíjena jako C9. Podoba nového supersportu je zatím tajemstvím, které částečně prozrazuje nové propagační video. Díky odhaleným detailům a fotografiím kamuflovaného vozu lze říct, že C10 bude ztělesněním toho nejlepšího, co oba předchůdci přinesli.
Čtveřice zadních světel odkazuje na Zondu, zatímco střední část využije nasbírané poznatky v oblasti aktivní aerodynamiky z Huayry. Čtveřice koncovek výfuku má zcela novou elipsovitou podobu. Přední světla jsou moderní interpretací obou modelů. Novinkou je jejich zapuštění pro hladší linii. Samozřejmě nechybí karbonová plaketa u čelního skla. Zpětná zrcátka budou pravděpodobně evolucí tvaru z Huayry stejně jako aerodynamické průduchy na bočních partiích přídě.
Hodně se mluví i o použité technice. Horacio se zaměřil na redukci hmotnosti, což v kombinaci s vyšším výkonem slibuje mimořádnou dynamiku. Už nyní má automobilka k dispozici pohonnou soustavu z Codalunga o výkonu 840 koní a 1100 Nm točivého momentu přenášenou na sedmistupňovou sekvenci Xtrac.
Pokud jste se báli o narušení tradice, můžete zůstat klidní. Novinka si ponechá šestilitrový twin-turbo dvanáctiválec AMG. Známé je jeho spojení s dvouspojkovým automatem, který bez problému takový výkon zvládá. Video ale ukazuje i verzi s manuální převodovkou. Kolem ní se vedou diskuse, jelikož takto houževnatá manuální skříň je vzácností. Ve hře je tak možnost, že manuál bude mít trochu nižší výkon.