Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro známe už více než padesát let. Během nich americká automobilka představila šest generací legendárního muscle caru. Jednou z poct k významnému výročí je i toto video. Ukazuje evoluci Camara v líbivé infografice, díky které je jasné, co všechno se z generace na generaci měnilo. Jo, a nezapomeňte si zapnout zvuk!

Všechno to začalo na podzim roku 1966, kdy byla představena první generace, "po americku" modelového roku 1967. Už v únoru 1970 ji však nahradila druhá evoluce, což ze zakladatele rodu dělá tu nejvzácnější variantu. Život první generace se jeví jako extrémně krátký i vzhledem k tomu, že "dvojka" vydržela na trhu jedenáct let, stejně jako ta třetí.

Nejextrémnější Chevrolet Camaro ZL1 1LE v Evropě nebude, neplní normy

Nejextrémnější Chevrolet Camaro ZL1 1LE v Evropě nebude, neplní normy

Tím se rychle dostáváme do roku 1993, kdy byla představená generace čtvrtá s novou šestistupňovou převodovkou, tradičně spojenou s osmiválcem 5,7 litru. Čtvrtá generace na trhu vydržela do roku 2002 a na nové Camaro jsme si museli počkat až do roku 2009, když přišlo moderní páté vydání. Současné Camaro je tu dva roky a nabízí celou řadu verzí, až po okruhově zaměřené ZL1.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků