Verze GTX nyní fungují v podstatě jako mezistupeň, dokud nebude mít Volkswagen dostatečnou odvahu přivést první ostré elektrické modely GTI a R.
Označení GTX bychom mohli popsat jako vcelku nový způsob odlišování těch nejsilnějších elektrických modelů v nabídce Volkswagenu. Nejdříve se tato loga objevila v roce 2021 u SUV ID.4 a ID.5, načež se postupně se rozšířila i na další novinky této elektrické rodiny vozů, naposledy v případě ID.3, ID.7 a dokonce ID.Buzz. Podle vedení německé značky však nebude mít toto značení v jejím portfoliu dlouhou budoucnost.
Britskému Autocaru totiž nyní šéf Volkswagenu Thomas Schäfer prozradil, že automobilka plánuje označení GTX postupně zrušit, aby se značka mohla v budoucnu zaměřit na příchod elektrických variant ostrých modelů s označením GTI a R – ostatně R se již plánuje v roce 2030 proměnit v samostatnou značku zaměřenou právě na ostré elektromobily.
„GTX je výkonné označení modelů na platformě MEB, u dalších produktů se už nicméně vrátíme ke GTI a R,“ řekl magazínu Schäfer. K plnohodnotným ostrým elektromobilům již Volkswagen pomalu nakračuje. Loni třeba představil koncept ID.GTI, naznačující elektrický ekvivalent Golfu či Pola GTI. Šéf automobilky dále potvrdil, že modely R se budou i v elektrické budoucnosti nadále vyznačovat pohonem všech kol.
S rozšířením značení GTI a R na chystané elektromobily to tedy vypadá, že loga GTX se už mnoho dalších výkonnějších modelů rodiny ID nedočká. Silnější motorizace budou prostě jen vrcholnou úrovní standardních modelů, navíc s ohledem na vývoj elektrických ústrojí, a opravdu ostrou techniku v kompletně sportovní úpravě si Volkswagen i nadále ponechá pro verze GTI a R.