Oživeno: Ministerstvo dopravy vykládá silniční zákon jak zrovna potřebuje

Doplněno 11. 8. Dostal se nám do rukou další dokument z dílen Ministerstva dopravy - odpověď na dotaz občana, zda pasivní detektory zákon opravdu nezakazuje a zda se lze na vyjádření ministerstva na stránkách novapravidla.cz spolehnout. Co myslíte, jak se k věci ministerští úředníci postavili tentokrát? Věřte nebo ne, ale v červenci jsou radarové detektory podle ministerstva opět povolené. A to prosím tři měsíce poté, co totéž ministerstvo vyjádřilo směrem k policii opačný názor. Pokud radarový detektor používáte, můžete si přiložený dokument JUDr. Horké vytisknout a vozit s sebou. Vážně ale nevím, co budete dělat, až policista vytáhne dokument JUDr. Kovalčíkové, to je totiž vyšší šarže...

Pravdou je, že Ministerstvo dopravy tu není od toho, aby vykládalo zákony a všechny dokumenty z per ministerských úředníků jsou pouze jakýmsi doporučením. Nicméně nějakým výkladem zákona se policie alespoň dočasně řídit musí a není divu, že v tomto důvěřuje tvůrci novely, jde o vcelku standardní postup. Nestandardní je na celé věci jen to, že dotazovaná instituce je ve svých doporučeních stálá asi jako počasí na Islandu...

Klepněte pro větší obrázek
Horká vs. Kovalčíková: Whoever wins, we lose

článek z 10. 8. 2006

Jeden pro policii a druhý pro veřejnost, asi tak by se dal shrnout přístup Ministerstva dopravy k výkladu nového silničního zákona. Přečetli jste si web novapravidla.cz, řídíte se zde rozpracovaným výkladem a myslíte si, že vás při policejní kontrole nemůže nic překvapit? Tím si nebuďte vůbec jistí, Policie ČR si nechala od ministerstva vypracovat výklad některých pasáží zákona, který je od toho na webu ministerstva v některých věcech diametrálně odlišný. A hádejte, čím se policie řídí. Napovíme, že informacemi z webu ministerstva to rozhodně není...

Minulý týden jsme vás informovali, že Policie ČR opravdu bude trestat i použití pasivních radarových detektorů, které zákonem ani náhodou zakázany nejsou a ani zakázány být nemohou. Stanovisko policie ale bylo neoblomné a podložené tím, že se řídí výkladem zákona poskytnutým Ministerstvem dopravy. Tomu jsme nemohli uvěřit, samo ministerstvo má na svém webu jasně uvedeno, že pasivní radarové detektory zakázány nejsou a mysleli jsme si, že policie záměrně mlží. Ukázalo se však, že pravda je úplně jinde. Ještě než jsme stačili obdržet od Ministerstva dopravy informaci, zda opravdu poskytlo policii takový výklad zákona, dostal se nám do rukou jediný pro policii závazný dokument - zápis ze schůzky představitelů Ministerstva dopravy a Policejního prezidia, ředitelství služby dopravní policie. V něm se opravdu na stranách 3 a 4 praví ono absurdní tvrzení o kontrolní funkci, kterým se dnes policie ohání a které jsme rozporovali v našem minulém článku. Ostatně, podívejte se na přiložený scan zápisu, na přelomu obou stran najdete vše potřebné..

Přístup policie je rozhodně alibistický, snad každému je jasné, že zákon se použití radarových detektorů zakázat nesnaží, ale lze jej akceptovat - policie si nechala vyložit zákon jeho tvůrcem a tímto výkladem se bude řídit minimálně do doby, než nějaký soud uvede věc na pravou míru. Trochu jednoduchý přístup, ale budiž. Zarážející na celé věci je přístup Ministerstva dopravy. Považujeme za skandální, aby instituce tohoto typu vykládala tentýž zákon ze své vlastní dílny jinak občanům a jinak policii, a to diametrálně odlišným způsobem. Obě strany jsou tak ze strany ministerstva vědomě uváděny v omyl a vystavovány problematickým situacím, které vůbec nemusejí nastat. Pokud se s nějakým policistou "střetnete" v diskusi nad legálností použití radarového detektoru, budete si oba jisti svou pravdou, která bude vždy podložena názorem jedné a té samé instituce. Ministerstvo se zřejmě rozhodlo zavděčit všem, a tak ujišťuje občany, že pasivní detektory samozřejmě zakázané nejsou a pro policii dodává, že samozřejmě zakázané jsou. Chování ministerstva je přinejmenším fatálním selháním, postupovat v téže věci směrem k občanům a k policii bez vzájemné interakce je tak neuvěřitelným amaterismem, že se snad ani nechce věřit, že by k němu došlo omylem.

Tímto zjištěním pro nás celá věc samozřejmě nekončí, budeme po Ministerstvu dopravy požadovat, aby své postoje sjednotilo a neuvádělo občany resp. policii v omyl. O dalším vývoji vás budeme informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tak tímto dokumentem se řídí policie. Řidičům říká Ministerstvo dopravy něco "trochu" jiného...
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků