Oživeno: Ministerstvo dopravy vykládá silniční zákon jak zrovna potřebuje

Doplněno 11. 8. Dostal se nám do rukou další dokument z dílen Ministerstva dopravy - odpověď na dotaz občana, zda pasivní detektory zákon opravdu nezakazuje a zda se lze na vyjádření ministerstva na stránkách novapravidla.cz spolehnout. Co myslíte, jak se k věci ministerští úředníci postavili tentokrát? Věřte nebo ne, ale v červenci jsou radarové detektory podle ministerstva opět povolené. A to prosím tři měsíce poté, co totéž ministerstvo vyjádřilo směrem k policii opačný názor. Pokud radarový detektor používáte, můžete si přiložený dokument JUDr. Horké vytisknout a vozit s sebou. Vážně ale nevím, co budete dělat, až policista vytáhne dokument JUDr. Kovalčíkové, to je totiž vyšší šarže...

Pravdou je, že Ministerstvo dopravy tu není od toho, aby vykládalo zákony a všechny dokumenty z per ministerských úředníků jsou pouze jakýmsi doporučením. Nicméně nějakým výkladem zákona se policie alespoň dočasně řídit musí a není divu, že v tomto důvěřuje tvůrci novely, jde o vcelku standardní postup. Nestandardní je na celé věci jen to, že dotazovaná instituce je ve svých doporučeních stálá asi jako počasí na Islandu...

Klepněte pro větší obrázek
Horká vs. Kovalčíková: Whoever wins, we lose

článek z 10. 8. 2006

Jeden pro policii a druhý pro veřejnost, asi tak by se dal shrnout přístup Ministerstva dopravy k výkladu nového silničního zákona. Přečetli jste si web novapravidla.cz, řídíte se zde rozpracovaným výkladem a myslíte si, že vás při policejní kontrole nemůže nic překvapit? Tím si nebuďte vůbec jistí, Policie ČR si nechala od ministerstva vypracovat výklad některých pasáží zákona, který je od toho na webu ministerstva v některých věcech diametrálně odlišný. A hádejte, čím se policie řídí. Napovíme, že informacemi z webu ministerstva to rozhodně není...

Minulý týden jsme vás informovali, že Policie ČR opravdu bude trestat i použití pasivních radarových detektorů, které zákonem ani náhodou zakázany nejsou a ani zakázány být nemohou. Stanovisko policie ale bylo neoblomné a podložené tím, že se řídí výkladem zákona poskytnutým Ministerstvem dopravy. Tomu jsme nemohli uvěřit, samo ministerstvo má na svém webu jasně uvedeno, že pasivní radarové detektory zakázány nejsou a mysleli jsme si, že policie záměrně mlží. Ukázalo se však, že pravda je úplně jinde. Ještě než jsme stačili obdržet od Ministerstva dopravy informaci, zda opravdu poskytlo policii takový výklad zákona, dostal se nám do rukou jediný pro policii závazný dokument - zápis ze schůzky představitelů Ministerstva dopravy a Policejního prezidia, ředitelství služby dopravní policie. V něm se opravdu na stranách 3 a 4 praví ono absurdní tvrzení o kontrolní funkci, kterým se dnes policie ohání a které jsme rozporovali v našem minulém článku. Ostatně, podívejte se na přiložený scan zápisu, na přelomu obou stran najdete vše potřebné..

Přístup policie je rozhodně alibistický, snad každému je jasné, že zákon se použití radarových detektorů zakázat nesnaží, ale lze jej akceptovat - policie si nechala vyložit zákon jeho tvůrcem a tímto výkladem se bude řídit minimálně do doby, než nějaký soud uvede věc na pravou míru. Trochu jednoduchý přístup, ale budiž. Zarážející na celé věci je přístup Ministerstva dopravy. Považujeme za skandální, aby instituce tohoto typu vykládala tentýž zákon ze své vlastní dílny jinak občanům a jinak policii, a to diametrálně odlišným způsobem. Obě strany jsou tak ze strany ministerstva vědomě uváděny v omyl a vystavovány problematickým situacím, které vůbec nemusejí nastat. Pokud se s nějakým policistou "střetnete" v diskusi nad legálností použití radarového detektoru, budete si oba jisti svou pravdou, která bude vždy podložena názorem jedné a té samé instituce. Ministerstvo se zřejmě rozhodlo zavděčit všem, a tak ujišťuje občany, že pasivní detektory samozřejmě zakázané nejsou a pro policii dodává, že samozřejmě zakázané jsou. Chování ministerstva je přinejmenším fatálním selháním, postupovat v téže věci směrem k občanům a k policii bez vzájemné interakce je tak neuvěřitelným amaterismem, že se snad ani nechce věřit, že by k němu došlo omylem.

Tímto zjištěním pro nás celá věc samozřejmě nekončí, budeme po Ministerstvu dopravy požadovat, aby své postoje sjednotilo a neuvádělo občany resp. policii v omyl. O dalším vývoji vás budeme informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tak tímto dokumentem se řídí policie. Řidičům říká Ministerstvo dopravy něco "trochu" jiného...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků