Oživeno: Maserati dostane naftový motor, TDI od Volkswagenu

60 komentářů

mr
29. března • 19:36

Co to ten Ondrášík zase zmastil. 2x ve dvou po sobě jdoucích větách, užít slovní spojení "Tento motor". To opravdu nemáte bohatší slovní zásobu pane redaktore?

Jinak zbytek zase o vatě, která je všeříkající, ačkoli se člověk vlastně nic nedoví.

Jožo
29. března • 19:35

Ježismária, čo to trepete, ľudia !? Že "špatný motor", "už je out" a podobné hlúposti. Zviezli ste sa niekto s tým motorom ? Ja áno. V Touaregu. Ten motor je najväčší turbodiesel, aký sa dáva do osobných áut. Je to 5-litrový vidlicový 10 valec, má papierovo 313 koní a 750 Nm, ale v skutočnosti máva bežne okolo 340 koní a 780 Nm. Stovku zvládne v skoro 3 tonovom aute pod 7 sekúnd (http://www.autorevue.cz/automobilka/Ar.asp?ARI=5744&CHID=6&EXPS=&EXPA=)
Napriek použitej PD technológii vstrekovania je motor úplne tichý, kultivovaný. Až priam neskutočne: "Vývojáři si dali práci s tím, aby zvukový projev motoru odpovídal jeho výjimečnosti a naladili ho do podoby nerozeznatelné od dobrých benzínových motorů V8. Je subjektivně tišší než E430 i než 4.2 V8 v ve vozech Audi, ostatně několik mých příležitostných spolucestujících, zvyklých ze své byznys dimenze na benzínové V6 i V8 nevěřili, že jde o vznětový motor."
Ťahá ako býk, je to naftová stíhačka. Neuveriteľný motor. V Maserati neurobí žiadnu hanbu.

mr
29. března • 19:50

No co sis to dovolil! To je vrchol! Aby tady někdo říkal, že V10 TDI je buhvíjak dobrý motor! Vždyď každá automobilka má v nabídce svou alternativu!
Tady má každej auto maximálně půl roku starý a jakmile vyjde nový motor, ihned svý auta prodáváme a kupujem novinku, abychom byli stále IN!

A teď vážně:
V10 TDI je dle mého názoru opravdu velmi povedený motor. Já osobně nevím o žádné stejně osazované alternativě. Ale jak už to tady na internetu bývá, každý má doma auto se špičkovou kosmickou technologií a nějaký pár let strý V10 TDI se na jejich auto přece nehrabe. A že by někdo tento motor někdo vyzkoušel na vlastní kůži? No z těch kecalů tady samozřejmě ne, ten kdo s ním má zkušenosti nepotřebuje na tento motor jakkoli nadávat.

Honza
29. března • 20:39

Vetsina prispevovatelu ma doma 10ti letou sunku a dovoli si tady psat "osvedcene" rozumy. To holt dela ta svoboda a anonymita internetu.

xxx
29. března • 19:59

Potrebuje a to kvuli konstrukci auta a zabudovani do touaregu a phaetonu,  zkus si vymenu oleje v prevodovce a obvykle servisni prace na tom voze a malem te omyji na kazdou blbost potrebujes specialni pripravky + skoleni no proste des navic poruchy elektroniky no hruza a to nemluvim o straslive spotrebe
viz muj prispevek o jednu nahore.
Zkus se na to podivat ze servisni praxe a je to jeden z nejhure konstrukcne navrzenych motoru na trhu.
    

Cynik
30. března • 21:27

Nemam sice Touareg V10 TDi, ale ani na svym skromnejsim voze nemenim olej jinak nez v servisu.

Ldf
29. března • 20:23

No jenže pětilitr není pro socky a čekat že bude se třítunovm autem jezdit za sedum je směšný. Stačí srovnaž co v Toaregu žere stejně výkonej 4.2 benzín a je to jasný.

xxx
29. března • 19:46

Ses zblaznil ten motor je nic moc a navic je i  dost hlucnej, kazdej pozna ze se jedna o diesel, navic je strasne tezkej a je to bohuzel pro tvou informaci  pouze spojeni dvou motoru 2.5 R5 TDI PD do hromady, tedy zadny zazrak ale pouze z nouze cnost.
Pokud jsi ten motor jeste nevid nebo jsi s tim nejel tak sem radsi ani nepis.
Pri ostrejsi jizde se nerozpakuje brat i 30 L nafty na 100 km kdyz mu trochu davate.
Pokud jedete na doraz spotreba je neuveritelna pri bezne jizde bere okolo 17 L nafty
No verim ze pokud presednes s O2 TDI pripadne ti to tichy, ale jinak se odvez  v necem poradnym a uz tu radeji ten motor nevychvaluj konkurence je mnohem dal coz doklada audi 4.2 V8 CR.  

Jožo
29. března • 20:07

Ten motor je špičkový. Zvonku je samozrejme poznať, že sa jedná o diesel, ale vnútri je ten motor tak odhlučnený, že na voľnobehu ho nie je počuť vôbec a do 2000 ot. je to iba jemné ševelenie. Potom nastupuje športový zvuk hlavne z výfukov. Samozrejme, že je ťažký, keď je to dieselový 5-liter. To je snáď jasné. Viem, že vznikol spojením dvoch 5R dokopy, má 2 turbá. Písal som, že som v tom sedel, motor som videl, tak nechápem tvoju povýšenú reakciu "pokud jsi ten motor jeste nevid nebo jsi s tim nejel tak sem radsi ani nepis".
K spotrebe: s Touaregem nebyl problém při dodržování rychlostních limitů udržet spotřebu pod deseti litry nafty na 100 km, jízda ve stylu rodinného výletu znamenala pouhých 8,6 l/100km a při dynamické jízdě s využíváním ochoty zrychlovat kdykoli se spotřeba jen těsně přehoupla přes 12 litrů a po městě došplhala ke 13. Okamžitá spotřeba při maximální rychlosti se pohybuje okolo 32 l/100km."
Range Rover V8 kompresor si vezme pri ostrejšej jazde aj 50+ l benzínu, takže z tohto pohľadu je ten motor relatívne usporný. Nejaký JTD sa môže ísť vycpať...

mayklmaykl
30. března • 8:56

no jestli je V10 tichej a kultivovanej motor tak já sem asi karkulka...

xxx
29. března • 20:18

To se ti omlouvam to bylo mysleno obecne, ale ja to spatne napsal.
Jo ve vnitrku je to odhlucneny solidne, taky co tam je tlumicich hmot, ale presto poznam pri jizde ze se jedna o diesel hlavne kolem 2250 - 3500, ale s tou spotrebou jsem se nedokazal dostat ani pod 13 bezne jsem jezdil kolem 17L a pri maximalnim vyuzivani dynamiky byla prumerna spotreba obrovska. Mozna spatnej kus nebo mam nejak moc tezkou nohu na plynu

Mr.Digital
29. března • 17:47

teda žasnu - a to vím, že fakt není 1.dubna Kecat jim do toho nemohu, nejsem ani potenciální klient, ale řekl bych, že  tato informace začíná celkom zásadně mělnit jakési povědomí o značce Maserati ....... už se pomalu přizpůsobuji - ale žasnu stejně ........prostě za 5 let budou staré motory s 8000ot/min rarita - a ten zvuk veteránský  

Head
29. března • 17:24

Pokud tam chtějí deset válců v naftě, tak ať hoši zapracují a spojí dva pětiválce 2.4 JTd z Alfy Brera, nebo 159 ...

Killer.1987
29. března • 16:49

Já se jen bojim,abych se tu za čas nedočetl:"Ferrari přectavilo nástupce F-430.K pohonu bude sloužit 8-válcoví turbodiesel z audi"

vera
29. března • 17:21

ty máš teda obavy killere1987!

Killer.1987
29. března • 17:49

Tak mě to vzalo že sem aj zapoměl psát......

TSI
29. března • 16:08

To sem zvedavej, jestli bude vzadu napis TDI s cervenym I-ckem, cervenym DI-ckem nebo to bude cely cerveny se zelenym ramovanim, jak se na VW-styl slusi. HaHa

mr
29. března • 19:11

U téhle sorty vozů se na nějaké označování obsahů nehraje

mr
29. března • 19:12

Chtěl jsem napsat typu motoru.

deerhunter
29. března • 15:36

... pětilitrový desetiválec TDI, který koncern používá u svých prestižních modelů jako je Touareg, Phaeton a další.
a dalsi ?? do jakych dalsich modelu VW dava 5.0 V10 TDI ??
 

wolff
29. března • 16:11

Třeba do VW Lupo, Polo, Golf, Golf, Jetta, Passat, Transporter, Caddy, Sharan, Fabia, Octavia, Superb, Roomster, Ibiza, Cordoba, Leon, Toledo, Inca, A2, A3, A4, A6, A8, Q7, R8 (tam je obzvláště vypečený), Gallardo, Continental atd... tam všude se používá úžasný 10 V TDI

A teď Maserati

Franco
30. března • 11:32

Nějak jsem nepochopil tvoji reakci. Nebo si snad vážně myslíš, že se do některého z aut tebou vymenovaných skutečně dává motor, který ani nedokážeš správně napsat ?

mr
29. března • 12:08

Nemyslím si, že by to byla nějaká katastrofa. Maserati bude i nadále nabízet modely s benzínovým motorem a rozhodně to značku nepoloží. Maximálně se "nafta" nebude prodávat. Takže křiklouni tady, si prostě Maserati nekoupí, že?

Před sto lety by zase kříčeli do nebe, že když už mají lidi závodit, tak na koních a ne v autech. Jde pouze o úhel pohledu...

stealth
30. března • 12:08

S těmi koňmi to je trochu scestné
Pokud to chceš brát takhle, mírně bych to předělal:
Před sto lety by zase kříčeli do nebe, že když už mají lidi závodit, tak na tažných koních do lesa a ne na plnokrevnících.
Teď to má ten správný smysl, ne? 

-LK-
29. března • 12:58

Samozřejmě nejsem cílová skupina Maserati, ale dokážu si představit, že některé potenciální zákazníky může odradit fakt, že už to není ryze sportovní značka, pokud do svých modelů strká turbokamna. No uvidíme.

mr
29. března • 13:42

Nevím proč by Maserati měla skončit jako "ryze sportovní značka". Sportovní značku přece dělá její historie a úspěchy na závodním poli. A ne to, když do svého modelu naroubuje "naftu". Tak či tak za pár let nebude ropy a dle tvého pohledu bude jasné, že pokud auta budou jezdit třeba na vodík, tak už to prostě nebudou sportovní značky.

Mohl bych oponovat, že BMW bylo taky kdysi sportovní značka, ale teď nám názorně předvádí širokou plejádu ať už modelů nebo motorů, kterým sportovní nádech dodává snad už jen znak na kapotě a zadní náhon.
Maserati rozšířilo portfolio, myslím, že potenciální zákazníky to nijak odrazovat nebude, přec jim nidko nediktuje, že do svého modelu musí dát "naftu".

-LK-
29. března • 15:08

Uvidíme. Podobně se argumentovalo, proč do ryze luxusní značky Jaguáru musí dávat diesel a dělat kombík. Staré zákazníky neubere, nové přidá. Pár nových to přidalo, ale obecně dost silně utrpěla image Jagu, což mělo (kromě dalších důvodů, samozřejmě) docela negativní vliv na prodeje.

Vůbec jsi nepochopil, v čem jsou turbokamna průser. To není o tom, že jen benzín a nic jinýho. To je o tom, že turbokamna nemají a z principu nemůžou mít sportovní charakteristiku. Můžou se snažit minimalizovat turbokopanec a vadnutí, ale pořád to nebude ono. Proto jsem přesvědčen, že turbokamna nemají u sportovní značky co pohledávat. Tohle spolu v diskuzi nevyřešíme, i kdybych na to Maserati TDI měl, jako že nemám, a kvůli TDI si ho nekoupil, tak to na prodejích nepoznají. Ukáže až trh a čas.

wolff
29. března • 15:37

souhlas...
Ať to tam klidně dají...
Já si to nekoupím...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mr
29. března • 15:55

No když na to nemáš, je jasné, že si to nekoupíš, takoví zákazníci Maserati až tak nezajímají (vtip)

mr
29. března • 15:35

Ne všichni co si kupují sportovní vozy s nimi chtějí taky sportvně jezdit. Dost z nich si jen "honí triko" a image.
Jaguar je kapitola sama pro sebe. Spousta lidí i když si ho koupit mohla, to neudělala nejen kvůli jeho katastrofální kvalitě let minulých. Taky je asi nepřesvědčí technika motorů a jejich vyzrálost. Mluvím hlavně o nejlevnějších modelech, protože právě tam je podíl prodejů největší. Osobně považuji levné modely Jaguaru za převlečený ford a možná právě díky tomuto pocitu se Jaguár netěší až takové oblibě.

V tom že až čas a trh ukáže, v tom se shodnem.

wolff
29. března • 14:58

Proti Kubangu nic nemám, ale proti naftě ano.
Chce mi tady někdo tvrdit, že auto jako je Maserati musí mít naftový motor? Proč? Jediný rozumný argument je, že nemusíš každých 150 km při svižnější jízdě stavět na benzince, což je obrovská nevýhoda Cayennu a vím o lidech co to auto z tohoto důvodu prodali a koupili Tuarega s V10. Dobře tento argument chápu,ale neztotožňuji se s ním. Raději tam přidám jednu nádrž (což se do auta jako je Kubang určitě vleze,ale věřím že u prcka jako je Tuareg by to být problém mohl)
A za další i když věřím, že by Fiat ten motor upravil k obrazu svému, tak z toho nikdy neudělá vypiplaný motor s vlastnostmi JTD (i když se to tak bude jmenovat). Takže uvidíme. Raději bych vrazil prachy do vývoje svého motora. Pokud už ho chce montovat do Maserati a do Alfy, tak by se snad vývoj zaplatil. Nemůže brát výrobce, který vyrábí jedny z nejlepších naftových motorů od výrobce, co je vývojově ve slepé ulici a dobrý motor nevyrobil a asi už ani nikdy nevyrobí...
Ještě jednou, pokud se Fiat spolčí s VW, tak u mě skončil. A to myslím smrtelně vážně. Globalizace ano,ale ne takhle smrtelná kombinace...

vera
29. března • 16:49

Wolffe o čem diskutuješ, vždyť tomu vůbec nerozumíš a ani pořádně nevíš o čem mluvíš?? Ty znáš V10TDI a Maserati, máš s nimi nějaké zkušenosti?
Pokud vím, jezdíš 10 let starou Bravou, a je to asi to nejlepší, co jsi kdy měl.
Tvoje asociace Brava=Fiat=Maserati je sice naivně hezká, ale asi bych se na základě toho o Maserati, potažmo Fiat výhružně neotíral, jakože jestli teda tohle, tak ať s tebou nepočítají. Oni s tebou nepočítají, neboj. Když bůh dá, tak si Fiat u tebe možná odškrtne tak to Punto na leasing, že?
 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenda
30. března • 17:20

kdyby tu byl emotikon palec nahoru, tak ho vlozim sem

mr
29. března • 15:22

1. Nikdo tady NETVRDÍ, že Maserati MUSÍ mít naftový motor. A že tento motor bude jedinný. Je to jen další motor v nabídce. Když se to prodávat nebude, bude stažen.
2. Rozmných důvodů je více, než jen občasné stání u pumpy. Naftové motory obecně mají více výhod než jen malou spotřebu i když ta je nesporná.
3. Vývoj nového motoru stojí podstatně více než jeho roubování. Pokud Maserati chce mít v nabídce "naftu", je pro ni nejsnažší si ji nechat dodávat. A dle prodejních výsledků se dále zaměřit na to, zdali bude nutné vyvíjet svůj motor.
4. Výrobce V10 TDI není ve slepé vývojové větvi, to jen Vaše myšlení a informace ustrnuly. Všechny nové vícevalcové motory jsou CR. PD dává jen do motorů 4 válcových a konstrukčně starých. Jen se ze staré technologie snaží ještě vydělat nejaké peníze. Budoucnost výrobce vidí v CR a tímto směrem se také ubírá.

Takže ve Vašem příspěvku si trochu protiřečíte, na jednu stranu nadáváte na Maserati v naftě, na druhé straně byste nechal utopit zatím neověřeně vratnou investici ve vývoji velkého naftového motoru Maserati/Alfy. To jestli u Vás výrobce končí nebo ne, je pouze čistý populismus. Je spusta součástí, které automobilkám dodává tentýž výrobce a protože o nich nikdo neví, tak mu z principu nevadí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
trosku zmatek
29. března • 18:12

Na konci příštího roku zmizí z nabídky Volkswagenu Phaeton V10 TDI s unikátním desetiválcem V10 TDI. Důvodem je nedostatek místa pro zabudování filtru pevných částic, který bude desetiválec potřebovat pro splnění emisní normy Euro 4, vyžadované od roku 2007.

Pětilitrový vznětový motor se vstřikováním čerpadlo-tryska
To same R5 2.5 TDI PD v transporteru a dalsich modelech + ostatni motory 1.4 a 1.9 a 2.0 PD vsechno cerpadlo tryska
Jedinej kdo v koncernu dela CR je AUDI a jeji motory se ted stehujou do Phaetonu a Tuaregu 3.0 TDI 171 kw
JINAK ERA CR zacala u audi v A8 3.3 V8 165 kw nasledovala 4.0 V8 202 kw az ted 4.2 V8 240 Kw + 3.0TDI  ve dvou vykonovych verzich drive pro A4 150 kw ted 130kw jako 2.7TDi a 171Kw 3.0TDi vse CR jinak to jsou jediny slusny dieselovy motory celyho koncernu.
     

Ldf
29. března • 20:18

Až na to že 4.0TDI byl PD!!!! Pak ho převrtali na 4.2 a dali CR 

xxx
30. března • 13:39

Ty jses mino audi v A8 uz 3.3 V8 byl CR a to je predchudce 4.0 V8 202 kw a ted 4.2 V8 240 kw CR vsechno je to CR a uz pekne dlouho. 
Nez tu zacnes sirit famy radeji si ta fakta over  

Ldf
30. března • 18:38

No tak asi měli v dobách 4.0TDI na stránkých Audi chybu, když tam jasně psali že 4.0TDI je PD.

xxx
30. března • 18:52

To je jasny koukni pod kapotu a audi dela V8 diesel jenom CR a je fakt na urovni v materialech maji 100% chybu. 
Ted jsem mel moznost se odvest s 4.2 V8 240 KW  CR a to se s tema traktorama PD neda vubec srovnavat jak tady vsichni  vychvaluji 5.0 V10 PD TDI coz jsou 2 motory R5 PD TDI to je proste uplne OUT, pokud me neveris tak se v tom odvez a poslechni si ten motor pri otevrene kapote.  

delph
29. března • 14:33

no ale zase to nebude těma závoda tolik horký. vezměmesi třeba renault

dall
29. března • 13:29

Spíš si myslím, že potencionální zákazníky odradí kombinace německých kamen a Maserati...

xxx
29. března • 12:23

VW  V10 5.0 PD uz je OUT a  konci se s  vyrobou protoze stoji za h....  a nesplnuje EU normy navic je problem i s filtrem pevnych castic. Navic je strasne tezky.
Tak jsi myslim ze tam budou davat motor s AUDI 4.2 V8 240KW s nejakyma upravama je to CR a patri k soucasne spicce trhu.

Mirek-607
29. března • 12:42

Nechci ten motor nijak hodnotit, protoze s nim nemam zadne zkusenosti, ale rad bych opravil info. Nekonci. Konci pouze v modelu Phaeton, protoze musi mit povinne filtr pevnych castic a ten se do Phaetonu nevejde. V Tuaregu s nim problem neni.
Co se tyce Maseratti, tenhle krok mi nepripada moudry. Jak uz tu nekdo psal, rozsirovani okruhu zakazniku je osemetna vec...

xxx
29. března • 13:35

Ja vim ze vyrobne se jeste chvilicku bude delat ale celej koncern uplne a definitivne konci s PD a prechazi na CR proto jsem psal ze je ten motor OUT vyvoj pokracuje jinym smerem

Ldf
29. března • 20:25

Proč zahazovat celej motor kvůli PD? stačí jiná jednodušší hlava upravená na cr stejně jako bylo 4.0TDI PD a pak ho převrtali na 4.2 s CR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vedeni
29. března • 21:27

Nebylo nahodou 4.2 taky CR? Nechci se hadat, nevim, ale myslim, ze tohle uz taky nebylo PD.

vedeni
29. března • 21:28

....4.0, samozrejme.

KTH
30. března • 5:18

....4.0, samozrejme. PD a 4,2 samozřejmě CR

dochtor
29. března • 10:42

Cenovo dostupny model s naftou nadobro znici prestiznu znacku.
To je cesta do pekla, Jaguar je predskokan...

StV
29. března • 10:48

....nemáš pravdu, Jaguar je anální doskokan

wolff
29. března • 11:52

Maserati není Jaguár, ale určitě to dobrá cesta není. Předělat špatný motor by ani pro Fiat nebylo jednoduché. Takže já říkám NIKDY! Jinak u mě Fiat končí.

dochtor
29. března • 12:27

Maserati sice nie je Jaguar ale moze podobne dopadnut...
Z opacnej strany to zobral VW s pokusom o luxusnu limuzinu a supersport
Znova netvrdim, ze VW je Jaguar ale ista analogia tu je.
Tieto pokusy o rozsirenie okruhu zakaznikov su osemetne.

dall
29. března • 9:16

Svět  se v prdel obrací...

Murphy
29. března • 8:19

...kdo je v případě použití dieselu u Maserati větší trouba - jestli manageři, kteří toto rozhodnutí učinili, nebo zákazníci, kteří si Maserati JTD koupí... Každopádně je to TRAPNÉ

m156
29. března • 10:00

asi je to také dané stále přísnějšími dopravními předpisy resp. jejich přísnějším vymáháním... rapidně ubývá míst, kde se může člověk beztrestně svézt, aniž by riskoval papíry. Proto lidé v tomto segmetnu sahají ke chrochtákům, když to mají na každodenní užití (hlavně do města i když tam se diesl ze své podstaty moc nehodí, tak kvůli spotřebě ... přeci jen velkoobjemové benzíňáky se se svou spotřebou mohou zajídat i těm, kteří dají tři mega za auto)... kvůli póze, když nemůžou někde projevit naplno potenciál výkonu. A bude hůř. Btw. Kubangu přijde nejspíš alfou nově připravovaný třílitr s 250 koňmi.

mayklmaykl
29. března • 8:51

no fuj to je ale divný z profilu
mimochodem myslíte že bude i 1,9ka JTD??? asi myslej ze to bude trhák jako cayenne ale nevim nevim,klasický maseratky jako royale,gt...to byla krása a poježdění ale takovej divnej mr.dá.k. a na ropu? ach jo ono je to jedno co zrovna trhá asfalt ale mizí charisma

mr
29. března • 18:56

No vidíš, ty taky nemáš charizma a komu to vadí, že?

m156
29. března • 8:51

spíš zákazníci... manažeři sledujou trendy, chtěj přežít a diesl jim prodejní čísla zvedne ... :(

koffr
29. března • 15:28

třeba jako u jaguárů

wolff
29. března • 1:03

Což o to auto to hezký je, ale PROČ MI TO DĚLÁŠ!!!!!!

Doporučujeme

Články odjinud