Oživeno: Maserati dostane naftový motor, TDI od Volkswagenu

Italský výrobce luxusních a sportovních vozů Maserati oznámil, že hodlá přinést na trh zcela nový model, který se vymyká všem nynějším. Vedení automobilky si je vědomo zájmu o vozy kategorie SUV, a tak hodlá přinést na trh i zástupce tohoto segmentu. Ten by měl vycházet ze studie Kubang, který automobilka představila na autosalonu v Detroitu v roce 2003. Maserati se tak zařadí po boku Porsche, která také, jakožto sportovně-luxusní automobilka, přinesla na trhu luxusní a výkonné SUV.

Samotné SUV by však pro milovníky této automobilky nebylo až takovou ránou, ale vedení firmy oznámilo, že hodlá ve svém modelu představit i naftový motor, který by se mohl v budoucnu objevit i v dalších modelech. To si třeba Porsche zatím netrouflo a dieselovému motoru se i v SUV Cayenne vehementně brání. Maserati také hodlá v brzké době představit model, který by byl cenově dostupnější.

Dle nejnovějších informací jedná automobilka Maserati se zástupci koncernu VW o možnosti vybavit své vozy naftovými motory koncernu. Konkrétně se jedná o pětilitrový desetiválec TDI, který koncern používá u svých prestižních modelů jako je Touareg, Phaeton a další. Tento motor by se měl objevit poprvé u modelu Quattroporte. Tento motor by však prošel v rukou Italů menší proměnou a byly by použity jiné materiály pro snížení hmotnosti a také by se upravily některé prvky, aby motor vykazoval lepší sportovní charakter, který je u Maserati nutný.

Klepněte pro větší obrázek
Maserati Kubang
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků