Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

Oživeno 1.7.: K fotografiím z crash testu bylo doplněno i video z průběhu simulované nehody a původní reportáž ADACu. Od prvního zveřejnění výsledků se k věci vyjádřil i čínský výrobce, který zopakoval, že vůz prošel všemi homologačními testy a dobrovolně se zúčastní crash testu EuroNCAP. Zástupci Brilliance též dodali, že příští rok očekávají získání tříhvězdičkového hodnocení a na zlepšení současného stavu budou spolupracovat i s experty německého ADAC. Vyjádření zástupců automobilky je pozoruhodné v tom, že jsou přesvědčeni, že výsledky crash testů nijak neohrozí prodejnost vozu na starém kontinentu. Možné je všechno, ale vsadili bychom se, že tomu bude trochu jinak...

Německý autoklub ADAC podrobil nárazovému testu první čínskou vlaštovku, která se prodává na evropském trhu. Vůz, který splnil všechny homologace a tedy i bezpečnostní minimum, dopadl v crash testu tohoto klubu doslova katastrofálně. ADAC provádí testy dle shodné metodiky jako známý EuroNCAP.

Při čelním nárazu došlo k obrovské deformaci vozu, kdy se pedály posunuly o neuvěřitelných 32 cm dovnitř a celá přístrojová deska se posunula o zhruba 20 cm. Při nárazu došlo navíc k vychýlení volantu a airbagy se tak staly neúčinné. Figura tak narazila do nechráněné palubní desky, což by při reálné nehodě vedly téměř jistě ke smrti posádky.

Obdobně dopadl i náraz zboku, kdy se o zranění postaraly hlavně nepolstrované boční sloupky.

Celkově tak Brilliance BS6 získal jen jednu hvězdičku a velké varování pro zákazníky. Vůz se totiž po nárazu poskládá jako domeček z karet a v bezpečnosti se vyrovná vozům z počátku devadesátých let minulého století.

Na druhou stranu je otázkou, jak moc lze tento test brát vážně. Není to tak dávno, co ADAC vypustil několik lživých informací o Loganu a jiném čínském voze od Landwindu. Ten poslal do testu ve verzi, která se v Evropě nikdy prodávat nebude a tento výsledek pak prezentoval veřejnosti. Je tedy otázkou, zda se něco podobného nestalo i nyní.

Doufejme tedy, že ADAC již přestal s mystifikací veřejnosti, a že pod současným drobnohledem přinesl realitu.


 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6 v testu ADAC
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků