Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

Oživeno 1.7.: K fotografiím z crash testu bylo doplněno i video z průběhu simulované nehody a původní reportáž ADACu. Od prvního zveřejnění výsledků se k věci vyjádřil i čínský výrobce, který zopakoval, že vůz prošel všemi homologačními testy a dobrovolně se zúčastní crash testu EuroNCAP. Zástupci Brilliance též dodali, že příští rok očekávají získání tříhvězdičkového hodnocení a na zlepšení současného stavu budou spolupracovat i s experty německého ADAC. Vyjádření zástupců automobilky je pozoruhodné v tom, že jsou přesvědčeni, že výsledky crash testů nijak neohrozí prodejnost vozu na starém kontinentu. Možné je všechno, ale vsadili bychom se, že tomu bude trochu jinak...

Německý autoklub ADAC podrobil nárazovému testu první čínskou vlaštovku, která se prodává na evropském trhu. Vůz, který splnil všechny homologace a tedy i bezpečnostní minimum, dopadl v crash testu tohoto klubu doslova katastrofálně. ADAC provádí testy dle shodné metodiky jako známý EuroNCAP.

Při čelním nárazu došlo k obrovské deformaci vozu, kdy se pedály posunuly o neuvěřitelných 32 cm dovnitř a celá přístrojová deska se posunula o zhruba 20 cm. Při nárazu došlo navíc k vychýlení volantu a airbagy se tak staly neúčinné. Figura tak narazila do nechráněné palubní desky, což by při reálné nehodě vedly téměř jistě ke smrti posádky.

Obdobně dopadl i náraz zboku, kdy se o zranění postaraly hlavně nepolstrované boční sloupky.

Celkově tak Brilliance BS6 získal jen jednu hvězdičku a velké varování pro zákazníky. Vůz se totiž po nárazu poskládá jako domeček z karet a v bezpečnosti se vyrovná vozům z počátku devadesátých let minulého století.

Na druhou stranu je otázkou, jak moc lze tento test brát vážně. Není to tak dávno, co ADAC vypustil několik lživých informací o Loganu a jiném čínském voze od Landwindu. Ten poslal do testu ve verzi, která se v Evropě nikdy prodávat nebude a tento výsledek pak prezentoval veřejnosti. Je tedy otázkou, zda se něco podobného nestalo i nyní.

Doufejme tedy, že ADAC již přestal s mystifikací veřejnosti, a že pod současným drobnohledem přinesl realitu.


 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6 v testu ADAC
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků