Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

Oživeno 1.7.: K fotografiím z crash testu bylo doplněno i video z průběhu simulované nehody a původní reportáž ADACu. Od prvního zveřejnění výsledků se k věci vyjádřil i čínský výrobce, který zopakoval, že vůz prošel všemi homologačními testy a dobrovolně se zúčastní crash testu EuroNCAP. Zástupci Brilliance též dodali, že příští rok očekávají získání tříhvězdičkového hodnocení a na zlepšení současného stavu budou spolupracovat i s experty německého ADAC. Vyjádření zástupců automobilky je pozoruhodné v tom, že jsou přesvědčeni, že výsledky crash testů nijak neohrozí prodejnost vozu na starém kontinentu. Možné je všechno, ale vsadili bychom se, že tomu bude trochu jinak...

Německý autoklub ADAC podrobil nárazovému testu první čínskou vlaštovku, která se prodává na evropském trhu. Vůz, který splnil všechny homologace a tedy i bezpečnostní minimum, dopadl v crash testu tohoto klubu doslova katastrofálně. ADAC provádí testy dle shodné metodiky jako známý EuroNCAP.

Při čelním nárazu došlo k obrovské deformaci vozu, kdy se pedály posunuly o neuvěřitelných 32 cm dovnitř a celá přístrojová deska se posunula o zhruba 20 cm. Při nárazu došlo navíc k vychýlení volantu a airbagy se tak staly neúčinné. Figura tak narazila do nechráněné palubní desky, což by při reálné nehodě vedly téměř jistě ke smrti posádky.

Obdobně dopadl i náraz zboku, kdy se o zranění postaraly hlavně nepolstrované boční sloupky.

Celkově tak Brilliance BS6 získal jen jednu hvězdičku a velké varování pro zákazníky. Vůz se totiž po nárazu poskládá jako domeček z karet a v bezpečnosti se vyrovná vozům z počátku devadesátých let minulého století.

Na druhou stranu je otázkou, jak moc lze tento test brát vážně. Není to tak dávno, co ADAC vypustil několik lživých informací o Loganu a jiném čínském voze od Landwindu. Ten poslal do testu ve verzi, která se v Evropě nikdy prodávat nebude a tento výsledek pak prezentoval veřejnosti. Je tedy otázkou, zda se něco podobného nestalo i nyní.

Doufejme tedy, že ADAC již přestal s mystifikací veřejnosti, a že pod současným drobnohledem přinesl realitu.


 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6 v testu ADAC
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků