Oživeno: crash test čínského Brilliance BS6 dopadl katastrofálně

Oživeno 1.7.: K fotografiím z crash testu bylo doplněno i video z průběhu simulované nehody a původní reportáž ADACu. Od prvního zveřejnění výsledků se k věci vyjádřil i čínský výrobce, který zopakoval, že vůz prošel všemi homologačními testy a dobrovolně se zúčastní crash testu EuroNCAP. Zástupci Brilliance též dodali, že příští rok očekávají získání tříhvězdičkového hodnocení a na zlepšení současného stavu budou spolupracovat i s experty německého ADAC. Vyjádření zástupců automobilky je pozoruhodné v tom, že jsou přesvědčeni, že výsledky crash testů nijak neohrozí prodejnost vozu na starém kontinentu. Možné je všechno, ale vsadili bychom se, že tomu bude trochu jinak...

Německý autoklub ADAC podrobil nárazovému testu první čínskou vlaštovku, která se prodává na evropském trhu. Vůz, který splnil všechny homologace a tedy i bezpečnostní minimum, dopadl v crash testu tohoto klubu doslova katastrofálně. ADAC provádí testy dle shodné metodiky jako známý EuroNCAP.

Při čelním nárazu došlo k obrovské deformaci vozu, kdy se pedály posunuly o neuvěřitelných 32 cm dovnitř a celá přístrojová deska se posunula o zhruba 20 cm. Při nárazu došlo navíc k vychýlení volantu a airbagy se tak staly neúčinné. Figura tak narazila do nechráněné palubní desky, což by při reálné nehodě vedly téměř jistě ke smrti posádky.

Obdobně dopadl i náraz zboku, kdy se o zranění postaraly hlavně nepolstrované boční sloupky.

Celkově tak Brilliance BS6 získal jen jednu hvězdičku a velké varování pro zákazníky. Vůz se totiž po nárazu poskládá jako domeček z karet a v bezpečnosti se vyrovná vozům z počátku devadesátých let minulého století.

Na druhou stranu je otázkou, jak moc lze tento test brát vážně. Není to tak dávno, co ADAC vypustil několik lživých informací o Loganu a jiném čínském voze od Landwindu. Ten poslal do testu ve verzi, která se v Evropě nikdy prodávat nebude a tento výsledek pak prezentoval veřejnosti. Je tedy otázkou, zda se něco podobného nestalo i nyní.

Doufejme tedy, že ADAC již přestal s mystifikací veřejnosti, a že pod současným drobnohledem přinesl realitu.


 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6 v testu ADAC

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků