Oživeno: BMW 1 Coupé je na světě

Konec všem dohadům, BMW dnes oficiálně představilo nové kupé řady 1 (nové foto, kompletní technické údaje, video)

Oživeno 4. 7.: BMW konečně uvolnilo i kompletní sadu oficiálních fotografií kupé řady 1, a tak vám mnichovskou novinku můžeme ukázat v celé kráse na devětatřiceti kvalitních snímcích.

V posledních dnech jsme vám postupně přinášeli další a další informace týkající se nového modelu BMW, kupé postaveného na bázi jedničkové řady. Neřešme na tomto místě, zda se o postupné uvolňování informací zasadilo samo BMW, nebo šlo o neřízený únik. Faktem je, že nyní víme o tomto modelu a jeho nejbližši budoucnosti úplně vše, neboť právě dnes o půlnoci byla uvolněna kompletní tisková mapa představující všechny evropské i americké verze tohoto modelu.

V Evropě zatím jen s turbem

V prvé řadě musíme poopravit dříve prezentované informace. Jedničkové kupé se na trh opravdu dostane se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory, atmosférický třílitr bude ale s označením 128i Coupé (a výkonem 230 koní) nabízen pouze na americkém trhu. V Evropě tak bude (alespoň zpočátku) v nabídce zcela chybět atmosférický šestiválec, což je pro puristické příznivce značky jistě velká rána. Druhým benzinovým motorem totiž bude již mnohokrát avizovaný biturbo třílitr 3,5i, naftu zastoupí čtyřválce 2,0d a 2,3d (tedy dvakrát přeplňovaný 2,0d).

Zopakujme v krátkosti základní technické údaje: BMW 135i disponuje výkonem 225 kW/306 koní dostupným v 5 800 ot., nejvyšší točivý moment činí 400 Nm a při troše představivosti se jeho křivka změní v přímku táhnoucí se od 1 300 do 5 000 ot. Tento výkon bude stačit k akceleraci na stovku za 5,3 s, klilometr s pevným startem za 24,6 sekundy a maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Pokud z více jak tří set koní využijete cca 30, dočkáte se i udávané kobinované spotřeby 9,2 litru Naturalu 95 na 100 km. Na opačném spektru nabídky se objeví dieselový čtyřválec 120d s výkonem 130 kW/177 koní v 4 000 ot. a maximálním točivým momentem 350 Nm v opět poněkud idealistickém rozpětí 1 750 - 3 000 ot. Necelých 180 dieselových koní dostrká jedničkové kupé ke stovce za 7,6 sekundy, kilometr s pevným starem zvládne za 28,2 s a dodá ji maximálku 228 km/h. Pokud zapomenete na tato čísla a smíříte-li se s předpisovými rychlostmi, můžete se setkat i s udávanou průměrnou spotřebou 4,8 litru nafty na sto km. Premiéru v jedničkovém kupé si odbude již dříve představený dvakrát přeplňovaný dvoulitrový naftový čtyřválec 2,3d s paralelně řazenými turbodmychadly a výkonem 150 kW/204 koní v 4 400 ot. Ten bude pramenit z točivého momentu až 400 Nm posazeného mezi 2 000 a 2 250 ot. Naftové stádo by mělo jedničkový dostavník roztáhnout na stovku za rovných sedm sekund a pevný kilometr zvládnout za 27,3 s. Maximálka bude činit 238 km/h. Průměrná spotřeba, trapně dodáváme, že jen při adekvátní sebekázni, dosáhne i 5,2 litru nafty „na sto”.

Pomalu těžká váha

Většinu dalších námi již zveřejněných údajů tisková zpráva BMW pouze potvrzuje. Jedničkové kupé tedy bude měrit 4360 mm na délku, 1748 na šířku a 1408 na výšku, čimž bude o 130 mm delší než tří- i pětidvéřový hatchback. Převisy karoserie zůstanou díky rozvoru 2660 mm nadále snesitelné, delší zadní by měl pomoci se zatížením jinak někdy trochu nervózní zádě při akceleraci. Smutná zpráva přichází při pohledu do kolonky hmotnost. Vrcholná verze 135i bude totiž pěkný cvalík, její pohotovostní hmotnost (vč. 75 kg pro řidiče a náklad) bude činit 1560 kg, čímž dává jedničkové kupé definitivní vale myšlence o malém a lehkém kupé Malé bude, lehké nikoli. Hmotnost vozu je opravdovým zklamáním a vůz tím trochu popírá svůj smysl, vždyť je o pouhých 45 kg lehčí než výrazně větší model 335Ci. Kam konstruktéři „nacpali” tolik hmotnosti nám zůstává záhadou. Věříme, že i tak bude jedničkové kupé zásadně zábavnější a mrštnější než stále odtažitější trojka, ale hmotnost výrazně překračující 1500 kg nechává na bílé holubici koncepce jedničkového kupé nepřehlédnutelnou černou skvrnu.

245 mm pro zadní osu

Pojďme ale k příjemnějším záležitostem. Skutečností se ukázala i spekulace, že chlouba celé řady, verze 135i, bude ve standardu nabízena s kompletním M aerodynamickým paketem i M podvozkem a interiérem. Standardem budou 18" kola s pneumatikami 215 /40 vpředu a 245/35 vzadu. Nemáme tak pochyb o tom, že přenos vysokého výkonu s touto výbavou bude pro 135i hračkou.

Design vozu si každý jistě zhodnotí sám. Za nás říkáme jen tolik, že jsme od zadních partií očekávali o něco větší uhlazenost, i tak se ale zřejmě jedná o nejčistší verzi jedničky. Zbylá fakta snadno vyčtete z přiložených tabulek, nákresů a grafů. Přehlédnout byste neměli ani přiložené oficiální video, na kterém můžete vidět nejnovější parádu mnichovské automobilky v jemné akci.

Informace o oficiálním představení vozu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a uvedení na trh začátkem roku 2008 (vsadíme se, že objednat půjde již krátce pro Frankfurtu) zůstává v platnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 135i Coupé

Kompletní technické parametry

  

Verze135i120d123d
Dveří / míst k sezení2 42 42 4
Délka / Šířka / Výškamm4 360/1748/14084 360/1748/14234 360/1748/1423
Rozvormm2 6602 6602 660
Rozchod vpředu / vzadumm1470/14971484/15171484/1517
Průměr otáčením10,710,710,7
Objem palivové nádržeca. l535151
Objem chladícího systémul8,27,2 (7,5)7,2
Objem systému mazání motorul6,55,55,5
Photovostní hmotnostkg15601450 (1455) 1495
Užitečná hmotnostkg440440440
Celková hmotnostkg19251815 (1820) 1860
Maximální zatížení nápravkg945/1030895/985925/1000
Maximální zatížení střechykg7575/7575/75
Objem zavazadlového prostorultrl370370370
Součinitel odporu vzduchu x čelní plochacX x A0,32 x 2,100,30 x 2,100,30 x 2,10
Motor
Koncepce / Válců / Ventilů na válecR/6/4R/4/4R/4/4
Objem válcůcm³2 97919951995
Zdvih / Vrtánímm89,9/84,090/8490/84
Kompresní poměr: 110,21616
PalivoROZ 95–98DieselDiesel
VýkonkW/PS225/306130/177150/204
Při ot.min–15 8004 0004 400
Točivý momentNm400350400
Při ot.min–11300–5 0001750–3 0002000–2 250
Elektrika
Akumulátor / UmístěníAh/–70/Gepäckraum80/Gepäckraum80/Gepäckraum
AlternátorA/W180/2 520180/2 520180/2 520
Podvozek
Přední nápravaNáprava typu McPherson, hliníková ramena
Zadní nápravaPětiprvkové zavěšení
Přední brzdyŠestipístkové třmenyJednopístkové třmeny
KotoučemmVětrané/338 x 26Větrané/300 x 24Větrané/330 x 24
Zadní brzdyDvoupístkové třmenyJednopístkové třmeny
KotoučemmVětrané/324 x 22Větrané/300 x 20Větrané/300 x 20
Systémy jízdní stabilityABS, CBC, ASC, DSC, DTC, DBC;
ŘízeníHřebenovéHydraulické hřebenové
Převod řízení: 1161616
PřevodovkaGH weit (6HP19TÜ)G weit
Převodové poměry I : 14,065,140 (4,171)5,08
II: 12,42,830 (2,340)2,8
III: 11,581,804 (1,521)1,78
IV: 11,191,257 (1,143)1,26
V: 111,000 (0,867)1
VI: 10,870,831 (0,691)0,84
R: 13,684,638 (3,403)4,61
Stálý převod: 13,082,56 (3,15)2,65
Přední pneu215/40 R18 85Y RSC205/50 R17 89V RSC205/50 R17 89W RSC
Zadní pneu245/35 R18 88Y RSC 205/50 R17 89V RSC205/50 R17 89W RSC
Přední kola7,5J x 18 LM7J x 17 LM7J x 17 LM
Zadní kola8,5J x 18 LM7J x 17 LM7J x 17 LM
Jízdní výkony
Váhový poměrkg/kW6,610,69,5
Litrový výkonkW/l75,565,275,2
Zrychlení z 0–100 km/hs5,37,6 (7,8)7
0–1000 ms24,628,2 (28,1)27,3
80–120 km/h na 4./5. př. st.s5,0/6,06,4 (–)5,5
Nejvyšší rychlostkm/h250228 (226)238
Spotřeba
Městol/100 km136,1 (7,2)6,5
Mimo městol/100 km74,1 (4,4)4,4
Kombinovanál/100 km9,24,8 (5,4)5,2
Emise CO2g/km220128 (144)138
Ostatní
Emistní třídaEU4

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Grafy výkonů jednotlivých motorů a vnější i vnitřní rozměry vozu

 

 


Oficiální video BMW 1 Coupé

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků