Ovládáte navigaci za jízdy? Hrozí až dva roky vězení

Ovládáte navigaci za jízdy? Hrozí až dva roky vězení

Velká Británie je krásnou ukázkou státu, kde se rodí skutečně nesmyslné zákony. A nemyslíme teď ani tak staré, dosud nezrušené zákony, kterými se již beztak nikdo neřídí, ale nové právní úpravy.

Nejnovější nařízení z oblasti dopravy lze zařadit mezi rarity, které sice mají rozumný základ, ale jejichž výsledná podoba je pro rozumně uvažujícího člověka naprosto tristní. Ovládání navigace za jízdy, poslouchání hudby pomocí sluchátek, psaní a posílání SMS a telefonování za jízdy bude totiž nově spadat do kategorie nebezpečné jízdy, za kterou ve Velké Británii hrozí až dva roky vězení. V extrémním případě, kdy by došlo vlivem porušení těchto nařízení k usmrcení osoby, může být takovému řidiči udělen až doživotní trest.

Jednání, které sice ke vzniku nebezpečných situací vést může, ale také nemusí, je tak co do výše trestu staveno na roveň úmyslných trestných činů přímo poškozujících majetek či zdraví druhých.

Dosavadní benevolentnější ohodnocení těchto přestupků, kdy za ně mohla být udělena jen pokuta, se totiž podle Britů minulo účinkem a řidiči si z něj mnoho nedělali. Je zvláštní (v případě Británie vlastně už ani není), že nikoho nenapadlo, že v případě těchto přestupků je problémem především vymahatelnost práva, která se s výší trestu rozhodně nezmění. Jak kdo pozná iPod od handsfree, čokoládu od mobilu nebo ovládání tempomatu místo navigace, o tom Britové raději mlčí.

A tak tu máme další absurdní právní úpravu, jejíž tvůrci věří, že strach je silnější než zdravý rozum, který se v lidech dávno ani nesnaží pěstovat. Mnozí protagonisté tvrdých trestů za cokoli si tak budou chlapácky plácat po ramenou. A ti ostatní se budou moci jen s odstupem času podívat, jak tento postup (stejně jako v předchozích 100 procentech případů) k ničemu dobrému nevedl.

Je pozoruhodné, že země, která kdysi byla považována za vrchol rozvoje moderní civilizace, dnes ve svém uvažování směřuje kamsi na úroveň dálného východu. Tam také dodnes věří, že sekání rukou zabrání krádežím...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků