Ovládáte navigaci za jízdy? Hrozí až dva roky vězení

Velká Británie je krásnou ukázkou státu, kde se rodí skutečně nesmyslné zákony. A nemyslíme teď ani tak staré, dosud nezrušené zákony, kterými se již beztak nikdo neřídí, ale nové právní úpravy.

Nejnovější nařízení z oblasti dopravy lze zařadit mezi rarity, které sice mají rozumný základ, ale jejichž výsledná podoba je pro rozumně uvažujícího člověka naprosto tristní. Ovládání navigace za jízdy, poslouchání hudby pomocí sluchátek, psaní a posílání SMS a telefonování za jízdy bude totiž nově spadat do kategorie nebezpečné jízdy, za kterou ve Velké Británii hrozí až dva roky vězení. V extrémním případě, kdy by došlo vlivem porušení těchto nařízení k usmrcení osoby, může být takovému řidiči udělen až doživotní trest.

Jednání, které sice ke vzniku nebezpečných situací vést může, ale také nemusí, je tak co do výše trestu staveno na roveň úmyslných trestných činů přímo poškozujících majetek či zdraví druhých.

Dosavadní benevolentnější ohodnocení těchto přestupků, kdy za ně mohla být udělena jen pokuta, se totiž podle Britů minulo účinkem a řidiči si z něj mnoho nedělali. Je zvláštní (v případě Británie vlastně už ani není), že nikoho nenapadlo, že v případě těchto přestupků je problémem především vymahatelnost práva, která se s výší trestu rozhodně nezmění. Jak kdo pozná iPod od handsfree, čokoládu od mobilu nebo ovládání tempomatu místo navigace, o tom Britové raději mlčí.

A tak tu máme další absurdní právní úpravu, jejíž tvůrci věří, že strach je silnější než zdravý rozum, který se v lidech dávno ani nesnaží pěstovat. Mnozí protagonisté tvrdých trestů za cokoli si tak budou chlapácky plácat po ramenou. A ti ostatní se budou moci jen s odstupem času podívat, jak tento postup (stejně jako v předchozích 100 procentech případů) k ničemu dobrému nevedl.

Je pozoruhodné, že země, která kdysi byla považována za vrchol rozvoje moderní civilizace, dnes ve svém uvažování směřuje kamsi na úroveň dálného východu. Tam také dodnes věří, že sekání rukou zabrání krádežím...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků