Otevřený Jaguar XK bude až příští rok

Přestože Jaguar XK je znám veřejnosti již delší dobu a odbyl si výstavní premiéru na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu, jeho otevřená verze zatím veřejnosti zůstává ukryta. První zákaznící by s ním ale měli odjet od dealerů již v příštím roce.

XK s přívlastkem Convertible, jak se u Jaguaru tradičně značí kabria, je odvozen z nového kupé XK. Sdílí spolu stejný podvozek, stejný motor a část karosérie, která byla díky významné aplikaci hliníku pro přestavbu docela oříškem. Kompletně vyztužené kabrio váži slušných 1635 kg. Nízká hmotnost na kabrio této třídy je dosažena právě použitím hliníku. Plátěná střecha se složí za průměrných 18 s.

Pod kapotou této otevřené šelmy bude dřímat osmiválec o objemu 4.2 l s výkonem 219 kW (298 k) a kroutícím momentem 411 Nm. Díky tomuto výkonu se rozjede XK Convertible na stovku za 6,3 s a snahu o zrychlování zastaví při 250 km/h omezovač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků