Otevřené Audi TT Roadster se konečně odhaluje

Seznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogalerie: Audi TT a TTS Roadster

Automobilka Audi splnila své sliby a představuje nový roadster TT, který poprvé uvidíme na autosalonu v Paříži. A stejně jako v případě kupé k tomu rovnou přidala ostřejší verzi TTS. Nový roadster Audi TT pokračuje ve snižování hmotnosti, které nastartovalo nové kupé a přejímá také moderní „virtuální kokpit“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Virtuální kokpit dostane TT Roadster už v základu. U rychlého TTS to neskončí, ostré TT RS ale dorazí až za tři roky

Audi TT Roadster opět používá tradiční plátěnou střechu, která se složí už za deset sekund při rychlosti do 50 km/h. Díky použití odlahčených vzpěr je o další 3 kg lehčí než u předchůdce. Přesto by měla lépe izolovat od okolí.

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Test Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD: Důstojnost, ne vzrušení

Nejprve bude Audi TT Roadster k dispozici s dvojicí motorů. Naftu bude spalovat jednotka 2.0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) a točivém momentu 380 Nm. Audi se nezapomnělo pochlubit, že spotřebuje jen 4,3 litru na 100 km.

Řidičsky atraktivnější bude určitě motor 2.0 TFSI o výkonu 169 kW (230 k) a točivém momentu 370 Nm. K benzínovému dvoulitru je možné přiobjednat i pohon všech kol a automatickou šestistupňovou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Vrcholem nabídky je pak Audi TTS Roadster, které pohání dvoulitr TFSI vyladěný na 228 kW (310 k) a 380 Nm. Díky standardně dodávanému pohonu všech kol nemá problém zvládnout stovku za 4,9 sekundy a rozjet se na elektronicky omezených 250 km/h. Audi TTS má i standardně elektronicky nastavitelný podvozek.

Zatímco ve většině moderních aut se už nedá z pomocné elektroniky nic vypnout, Audi vám dovolí u nového TT a TTS Roadster úplně deaktivovat stabilizační systém. Spolu s elektronickým rozdělováním točivého momentu na zatížená vnější kola bude tohle určitě velmi schopné a snad i trochu zábavné auto.

Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Jak je u Audi zvykem, základní výbava bude sice rozumná, ale nijak bohatá. Ceny v Německu začínají na 37 900 eur (1 042 000 korun) za 2.0 TFSI s manuálem a pohonem předních kol. Prodej verze TTS bude zahájen až v roce 2015.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi TT a TTS Roadster
  2. Fotogalerie: Audi TT a TTS Roadster
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků