Otestovali jsme kameru YI Dash. Jak obstál tento společník řidičů?

Na trhu se to hemží velkým počtem kamer do auta. My jsme nyní měli možnost vyzkoušet kameru YI Dash.
Otestovali jsme kameru YI Dash. Jak obstál tento společník řidičů?

Zajímavá pomůcka do auta pochází od čínské společnosti YI Technology. Ta se svými kamerami nejprve expandovala na americký trh. Česká republika se stala vůbec první evropskou zemí, do které oficiálně začala distribuovat své produkty. My jsme se konkrétně podívali na zoubek kameře do auta s označením YI Dash.

YI Dash

  • Rozměry: 74 x 19,4 x 52,4 mm
  • Váha: 74 gramů
  • Úhlopříčka: 2.7"
  • Úložiště: Micro SD
  • Baterie: 240mAh
  • Cena: 2 499 Kč

Hned při instalaci jsme narazili na první problém. K připevnění držáku na sklo vozu slouží nálepka. Jak jsme se po skončení testu přesvědčili, sejmutí držáku z čelního skla není žádná legrace. Lepší by určitě byla stará dobrá přísavka. Ta je ale součástí klasického balení, takže nemusíte propadat panice. Výhodou naopak je, že držák nezabírá moc místa.

K napájení kamery v autě slouží USB adaptér. Při našem testu jsme adaptér do zapalování nepoužívali a kabel jsme rovnou zapojili do USB slotu ve voze. Má délku 3,5 metru a  je tedy možné ho vést kolem čelního skla tak, aby nepřekážel ve výhledu.

Klepněte pro větší obrázek

Kvalitě videa asi není moc co vytknout. Natáčet lze ve vysokém rozlišení až 1296p s 30 snímky za sekundu nebo ve Full HD až s 60 snímky za sekundu. Na záznamu tak bez problémů rozeznáte všechny potřebné věci. Širokouhlý objektiv nabídne úhel záběru až 165°. Kamera tak pokryje šířku až 3 pruhů.

Nespornou výhodou je mobilní aplikace. Když vás omrzí ovládání pomocí titěrných tlačítek na kameře, stačí si stáhnout aplikaci dostupnou pro iOS a Android.

Chytrý asistent ADAS nás bohužel moc neohromil. Upozorňování na blížící se překážku před vozem nám po chvíli pořádně lezlo na nervy. V městském provozu je to prakticky nepoužitelné, protože podle "názoru" kamery bychom si museli stále nechávat odstup přinejmenším dvacet metrů. Asistent na vybočování z pruhu by také potřeboval ještě vylepšit. Kamera totiž bohužel neví, zda přejíždíte do druhého pruhu úmyslně a s blinkrem, nebo zda za volantem například usínáte. Při našem testu dokonce asistent ohlásil: "Pozor, vozidlo vybočuje z pruhu", přestože jsme jeli rovně souběžně s bílými čarami na silnici. Více uvidíte v našem krátkém videu.

Kameru k testu zapůjčil e-shop Xiaomimobile.cz, kde můžete kameru také koupit.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků