Otázka stále živá: Jsou za volantem lepší ženy, nebo muži?

9 komentářů

qwerty
20. března • 11:08

Ženy s řidičským oprávněním nařídí v průměru daleko menší počet kilometrů, než muži. Počet nehod na ujetý kilometr mají ženy lehce vyšší; počet mrtvých při těch nehodách výrazně nižší. Jde o data z USA, link teď bohužel nemůžu najít.
Studie na téma řízení žen samozřejmě nemůžou vyjít v neprospěch žen, bylo by to politicky nekorektní. Například u pakování stačí správně bodově ohodnotit srovnání vozu, na což ženy více dbají, a méně bodově hodnotit čas potřebný k zaparkování. Ženy jsou pak "lepší", přesně podle zadání.

josephko
18. března • 20:29

Relatívne menej nehôd robia ženy z jednoduchého dôvodu - jazdia pomalšie. Ak je predo mnou dobré auto na dobrej ceste, ktoré sa vlečie 70-80-kou, tak je to na 80 % žena, zvyšných 10 % pripadá na telefonujúceho muža a 10 % na dôchodcov po 80-ke. Takže ak sa muži majú vyrovnať ženám v bezpečnosti, dá sa to znížením maximálnej rýchlosti napr. v mestách na 30, mimo mesta na 60 a na diaľnici na 80 km/h :-D.
S tým parkovaním je to fakt komédia. Minule som sa už nemohol dívať na trápenie jednej vodičky, tak som jej auto zaparkoval pozdĺžne. Inokedy som zas videl, ako predo mnou (viditeľne spokojná so svojím výkonom) zaparkovala ženská svoje auto do medzere, kde by sa v pohode zmestili autá dve. Na mňa už samozrejme miesto nezostalo.
Ak by som si však mal vybrať, či stretávať horepopísané typy vodičiek alebo agresívnych mladíkov, čo sa cítia ako majstri sveta, tak jednoznačne sú mi oveľa sympatickejšie tie vodičky.

publicenemy
18. března • 19:49

Je to jednoduché - lepšími řidiči jsou muži. Máme lepší cit pro řízení, jsme manuálně zručnější, dokážeme krizové situace řešit rychleji a lépe. Ale také mnohem více riskujeme, jezdíme rychleji, neděláme si starosti s předpisy, více přeceňujeme své schopnosti. U žen je to prakticky naopak. Co můžu říct, tak obecně se jako spolujezdec cítím mnohem lépe, když řídí chlap.

Keni
18. března • 13:39

No, je pravda ze znam dobre ridicky a ridice kokoty. Ale pokud me nekdo na silnici opravdu ohrozi nebo zbytecne omezi , tak je to vetsinou nejaka pipinka. S tim parkovanim to take bude jinak, nedavno jsem sveho kombika zaparkoval najednou do mista, kde se snazila nejaka zena asi 5x s nejakou nakupni tastickou.
Proste vyjimky existuji a je jich dost. Ale i tak zenska za volantem bude vetsinou spise problem. Ona i ta jejich preopatrnost a nerozhodnost vede k nekolika zajimavym situacim v krizovatkach atd. To nemusi kolikrat vest ani k nehodam, protoze ti ostratni to nejak vyresi za ne. Pokud Vam nekdo z vedlejsi neda prednost, tak se tomu da casto vyhnout.
Ale na druhou, nas chlapi ucili jiz tatinkove od mala. Zensky to holt nezajimalo a berou to jen jako nutne zlo. Pak se neni cemu divit. Mam kamosku, ktera neni schopna se rozjet, nekolikrat bourala (ridicak ma) a ja ji nabidnul, ze ji jezdit naucim. Prej nechce, koupi si auticko v automatu a tam ji to prej pujde. Chudak ostatni ridici a ridicky.

ccc
17. března • 7:09

Že umí řídít, lze říci jen o ženě (resp. obecně o každém), která je schopna zaparkovat podéílně, ještě lépe vlevo, do mezery přesahující 1m délku jejího auta, maximálně na druhý pokus.

Enemim
17. března • 15:16

nejlepe tam zapadnout driftem :-D

jiri
23. března • 22:16

driftem už to občas zkouším když se mi nechce objíždět náměstí kvůli zaparkování v protisměru tak přes ručku ale ještě to moc nejde mám malé nájezdové rychlosti holt strach naučit se odhadnout správnou rychlost.

Vana666
17. března • 1:16

Typicke statisticke zvasty. Pocet registrovanych ridicek se vyrovnava s muzi ale kolik jich opravdu aktivne ridi ? A jaky je napriklad pomer kilometru najetych muzem a zenou v bezne rodine ? Tohle do statistiky nezahrnou a pak dojdou zakonite k obdobnemu nesmyslu jako treba prumerne stari vozidel u nas. Kolik tech starych opravdu jezdi ?

m.dlouhy
17. března • 0:40

No, ale jak už naťukli v článku: to že člověk jede zodpovědněji a obezřetněji nemusí nutně znamenat, že je lepší řidič (tím myslím pohled pouze z úhlu ovládání auta, a ne povinností řidiče - jako defensivní jízda, striktní dodržování předpisů atp.). Což je typickej příklad ženskejch. Většina z nich nikdy (vědomě) neriskuje, ale pokud se samy nikdy nedostanou do situace kdy musí rychle řešit problém (např. příliš rychlej nájezd do zatáčky), tak pak nejsou schopný řešit nouzovou situaci když udělá chybu někdo jinej. V autoškolách by měli povinně zavýst třeba jízdu mezi kuželama, vyhejbací manévry atd. A nebo aspoň udělat místa kde si to bude moct každej se svym autem vyzkoušet. Protože umět jezdit podle předpisů opravdu nestačí.

Doporučujeme

Články odjinud