Otázka stále živá: Jsou za volantem lepší ženy, nebo muži?

Spor o to, zda jsou lepšími řidiči muži, nebo ženy, by se dal přirovnat k nesmrtelné debatě, zda bylo dřív vejce, nebo slepice. O tom, že je řidičky neradno podceňovat, nakonec vypovídá policejní statistika nehodovosti, bilance bodového systému i výzkum Autoklubu České republiky...
Otázka stále živá: Jsou za volantem lepší ženy, nebo muži?

Ženy způsobí průměrně šestkrát méně nehod než muži, a to se poměr registrovaných řidičů pomalu vyrovnává. Něžné pohlaví je nyní pouze ve čtyřicetiprocentní menšině. Ženy nemají potřebu na silnici soutěžit, být první za každou cenu, zbytečně neriskují a dodržují dopravní předpisy.

Na druhé straně se více mýlí – například se častěji ocitají v protisměru a při řízení bývají méně soustředěné (kontrolují děti, myslí na jiné věci, například na nákup).

Klepněte pro větší obrázek
Ženy už se na silnicích "aklimatizovaly", už dávno nepůsobí plaše...

Celkově u nás přijde v silničním provozu o život třikrát více mužů než žen. Pokud jde o nehody, které zavinily řidičky, je to přibližně 16 % z jejich celkového počtu, ale při těchto nehodách zahyne jen 11 % osob.

Z čehož jednoznačně vyplývá, že nehody zaviněné ženami jsou výrazně méně závažné než nehody zaviněné muži. Za dobu fungování bodového systému tvoří „ženské body“ zhruba jednu pětinu těch mužských.

Jsou tedy ženy lepší?

Podle dopravních psychologů to takto říct nelze, ale rozhodně jezdí bezpečněji a méně riskují, protože mají rozvinutější pud sebezáchovy. Navíc auto není vyjádřením jejich já, jako je tomu často u mužů, nýbrž dopravním prostředkem, který je doveze, kam potřebují...

Ke stereotypní debatě o řízení žen a mužů se připojily také instituce. Například evropské pojišťovny finančně zvýhodňovaly při uzavírání smluv ženy-řidičky – ženy méně bourají, a tudíž jim náleží bonus.

Soudní dvůr Evropské unie ale rozhodl, že jde o diskriminaci mužů, a brát pohlaví pojištěnců jako rizikový faktor při uzavírání smluv se tudíž považuje za nerovné.

Mužské vtípky nemizí

Velké téma mužských vtípků je ženské parkování. Pánové by se ale měli držet poněkud zpátky – podle britských dopravních expertů se muži považují za mistry v parkování neprávem.

Ve studii, která testovala různé parkovací dovednosti na vzorku 2500 řidičů a řidiček, dámy na dvacetibodové stupnici získaly 13,4 bodu, zatímco pánové pouze 12,3 bodu.

Klepněte pro větší obrázek
Parkování jako noční můra žen? Podle výzkumů prý ne.

Ženy se sice bojí toho, že budou muset zaparkovat v přeplněném místě před zraky ostatních, ale co se přesnosti vmanévrování do zvoleného místa týče, jsou na tom prý lépe. Muži potře-bují méně pokusů pro zaparkování do úzkého místa, a jakmile se jednou zařadí, většinou auto přesně nevystřeďují, protože je už tolik nezajímá, zda ho srovnali či nikoliv. Ženám trvá parkování o něco déle, konkrétně 21 vteřin, protože často opakovaně vyjíždějí a zajíždějí, aby se přesně trefily mezi parkovací čáry. Muži potřebují v průměru pouze šestnáct vteřin.

Velmi výrazný rozdíl, hovořící ve prospěch řidiček, je ale v parkování na střed – v tomto ukazateli jsou lepší víc než dvojnásobně.

Zdroj: Zen.cz

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků