Nissan v Evropě válcuje trhy, stává se nejprodávanější asijskou značkou. Například ve Velké Británii, Itálii, Španělsku a Francii již za sebou své konkurenty Toyotu, Hyundai, Kiu, Hondu, Mazdu nechal. Povede se mu to i v Česku?
V roce 2011 Nissan vytvořil v Evropě nový rekord, prodej se navýšil o 25 %. Získal historicky nejvyšší tržní podíl – 3.7 %. Nejprodávanější modely v Evropě byly Qashqai (250 180 vozů), Juke (123 714), Micra (75 977), Note (48 686), X-Trail (33 752).
Nissan bodoval hlavně na trhu crossoverů. Nejvíce se prodávaly ve Velké Británii vyrobené modely Qashqai a Juke.
A dech neztrácí Nissan ani letos. V únoru letošního roku se auta se značkou Nissan nejvíce prodávala v Rusku, kde byl nárůst prodeje o 37% na více než 15 tisíc vozů. Tím Nissan v Rusku dosáhl 7.5% podílu na trhu a mezi zahraničními automobilkami se dostal dokonce na devět procent. A s uvedením značky Datsun se jistě i tato čísla vylepší.
Nissan chce získat pětiprocentní podíl na trhu v Evropě do roku 2016 a osmiprocentní ve světě. Do roku 2016 chce společně s Infiniti představit 51 nových modelů a 90 nových technologií.
České rozpaky
Zato v České republice je situace pro Nissan o poznání horší. Loni tu automobilka prodala 2604 vozů, což představuje vcelku miniaturní podíl na trhu, kde se prodává ročně kolem 190 000 nových vozů – 1,38 %.
V Polsku loni Nissan prodal 16 742 aut (5,01 %), v Maďarsku 3000 (4,02 %) a na Slovensku 1654 (1,97 %). Sice dosáhl ve střední a východní Evropě nejvyššího objemu prodeje a největšího podílu od roku 2005, kdy zde byla síť Nissanu stabilizována, ale hlavně výsledky v Česku a na Slovensku byly chabé.
Jak z toho ven?
„Musíme rozšířit prodejní síť v Česku, v tom vidím klíč k úspěchu,“ řekl na tiskové konferenci v Praze Philippe Saillard, generální ředitel Nissanu pro střední a východní Evropu.
„Teď máme v České republice 16 prodejních míst, v roce 2014 jich bude 32. Nejprve obsadíme všechna krajská města a pak půjdeme dále. Máme výborný produkt, není tedy důvod proč být neúspěšný,“ řekl muž, který řídí Nissan v Česku z Budapešti.
Za první dva měsíce letošního roku podle SDA zaznamenal Nissan v Česku 705 registrací, což je oproti loňskému roku výrazný posun, tehdy to bylo jen 276 registrací. Nejvíce se prodával Qashqai - 455 kusů, následoval Juke - 139 kusů.
Pod jménem Datsun prodávala automobilka Nissan své výrobky na většině exportních trhů až do počátku 80. let 20. století. S premiérou modelu Go v červenci roku 2013 se Datsun vrací na světové trhy jako značka pro výrobu levných automobilů.
Datsun Go • Datsun Go+ • Datsun On-DO • Datsun Mi-DO • Datsun Cross