Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

Když v roce 2010 otevíral tehdejší ministr dopravy Vít Bárta jihozápadní část pražského okruhu, mluvil o obojetných pocitech.

Na jedné straně se motoristé dočkali potřebné stavby, která se na druhé straně během svého vzniku nevídaně prodražila. V jednom se ale komentáře shodovaly. Českým zemím se po dlouhých desetiletích splnil dávný baťovský sen (pravda, v jiné stopě) o nepřerušené autostrádě od západní po východní hranici.

Rok se ale s rokem sešel a po několika zimách se završuje proces proměny navazující D1 v tankodrom.

Není bez zajímavosti, že právě „dé jednička“ nejčastěji plodí obrazy dálničního pirátství. Zdevastovaný pravý jízdní pruh přirozeně nutí i pomalejší vozy k jízdě v rychlejším, ale zachovalejším, pásu. Navíc nepřetržité bušení do podvozku vynervuje i jinak klidné povahy.

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

O dálničním propojení západu s východem tedy už dávno nelze mluvit.
Za Prahou končí dálnice u Mirošovic a opět začíná až na slovenské hranici. Odsud se lze pak luxusně dostat po čtyřpruhu až do Banské Bystrice.

Kdo ale za celou situaci může?

Krátkozrakost politiků. Každý ministr dopravy při svém nástupu neopomněl připomenout jako svou prioritu novou R35, která má D1 dublovat, a umožnit tak její klidnou opravu. Skutečnost je taková, že se R35 téměř nepřipravovala a ani dnes na ní nelze kopnout. Chystaná oprava D1 — pokud vůbec bude — může nejvytíženější dálnici proměnit v parkoviště.

Národohospodářské, mikroekonomické i zdravotní následky budou nedozírné. Není tohle skutečná velezrada?

Zdroj: E15.cz

Foto: ŘSD 
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků