Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

Otálení kolem dálnic v Česku. Není tohle skutečná velezrada?

Když v roce 2010 otevíral tehdejší ministr dopravy Vít Bárta jihozápadní část pražského okruhu, mluvil o obojetných pocitech.

Na jedné straně se motoristé dočkali potřebné stavby, která se na druhé straně během svého vzniku nevídaně prodražila. V jednom se ale komentáře shodovaly. Českým zemím se po dlouhých desetiletích splnil dávný baťovský sen (pravda, v jiné stopě) o nepřerušené autostrádě od západní po východní hranici.

Rok se ale s rokem sešel a po několika zimách se završuje proces proměny navazující D1 v tankodrom.

Není bez zajímavosti, že právě „dé jednička“ nejčastěji plodí obrazy dálničního pirátství. Zdevastovaný pravý jízdní pruh přirozeně nutí i pomalejší vozy k jízdě v rychlejším, ale zachovalejším, pásu. Navíc nepřetržité bušení do podvozku vynervuje i jinak klidné povahy.

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

O dálničním propojení západu s východem tedy už dávno nelze mluvit.
Za Prahou končí dálnice u Mirošovic a opět začíná až na slovenské hranici. Odsud se lze pak luxusně dostat po čtyřpruhu až do Banské Bystrice.

Kdo ale za celou situaci může?

Krátkozrakost politiků. Každý ministr dopravy při svém nástupu neopomněl připomenout jako svou prioritu novou R35, která má D1 dublovat, a umožnit tak její klidnou opravu. Skutečnost je taková, že se R35 téměř nepřipravovala a ani dnes na ní nelze kopnout. Chystaná oprava D1 — pokud vůbec bude — může nejvytíženější dálnici proměnit v parkoviště.

Národohospodářské, mikroekonomické i zdravotní následky budou nedozírné. Není tohle skutečná velezrada?

Zdroj: E15.cz

Foto: ŘSD 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků