Ostrý Peugeot 508 PSE koupíte v ČR! Na oficiálních stránkách byste jej ale hledali marně

Dynamicky laděné modely značky Peugeot v rámci transformace prakticky zmizely. Nyní ale svitla naděje, že by se sportovní duch francouzské automobilky mohl na silnice vrátit.

Peugeot se poslední dobou ohání informacemi a novinkami ze světa elektrifikace, až jsme zapomněli na jednu důležitou věc. Kam se poděly historicky úspěšné sportovní modely GTi? Ano, označení GT sice v cenících najdeme, ale jedná se pouze o název výbavy, která navíc neobsahuje žádné vylepšení jízdních vlastností. Znamená to, že Peugeot rezignoval?

Naštěstí ne, jen své zájmy primárně směřuje na masově prodávané modely. Určitě si ale vzpomenete na koncept 508 Sport Engineered představený v roce 2019 na ženevském autosalonu. O rok později se hybridní sedan vrátil na místo činu v produkční podobě a nyní, po dalších dvou letech, si jej můžete skutečně objednat.

Ano, Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineering) je nabízen i českým zákazníkům, ale na oficiálních stránkách byste jej hledali marně. Realizace je možná pouze na individuální objednávku, pokud se českému zastoupení podaří najít volné místo ve výrobním plánu. Cenová politika je jednoduchá. Za automobil samotný zaplatíte rovných 1.700.000 Kč. Připlatit si můžete 16.000 Kč za 7,4kW palubní nabíječku a na 5000 Kč vyjde vyhřívané čelní sklo.

Za své peníze dostanete hybridní pohon (čtyřválec 1,6 litru a dva elektromotory) s celkovým výkonem 265 kW a 520Nm točivého momentu. Síla je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Z 0 na 100 km/h to sedan zvládne za 5,2 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. V čistě elektrickém režimu ujede 42 kilometrů a může dosáhnout rychlosti až 135 km/h. Nabití zvládne běžná zásuvka za 7 hodin. 7kW wallbox zkrátí čekání na 2 hodiny.

Tužší podvozek se postaral také o nižší světlou výšku, která je regulována v závislosti na jízdním režimu. Přední kola mají větší rozchod a objevují se na nich kotouče o průměru 380 mm.

Co se týče komfortní výbavy, pamatuje 508 PSE prakticky na vše. Je zde obsáhlý balíček jízdních asistentů, bezpečnostních hlídačů a pomocníků při parkování včetně kamerového systému. V interiéru na vás čeká online 3D navigace, soundsystém Focal, indukční nabíjení telefonu, luxusní kožené čalounění Nappa a dřevěný dekor. Celkový dojem dotvářejí hliníkové detaily, tmavá stropnice a specifické koberečky. V noci oceníte přítomnost adaptivních LED světlometů a nočního vidění. Nepřiplácí se ani za šedý metalický lak Sellenium.

Pokud uvážíte stav současného trhu, kdy zdražuje naprosto vše a fakt, že Peugeot 508 PSE je nositelem nové řady sportovních modelů Peugeot, je cenovka akceptovatelná. Dokazuje to rovněž fakt, že u českého zastoupení si klienti objednali už čtyři kusy.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Diskuze (5) Další článek: Konec jedné éry: Továrna BMW v Dingolfingu vyrobí poslední motory V12

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,