Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

O výrobě ostrého Peugeotu 208 nemá zatím jasno ani sama automobilka. Čas na rozmyšlenou si dává do konce roku.

Za humny se pomalu ale jistě připravuje bitva ostrých hatchbacků do zásuvky. Zatímco donedávna by na to ani nikdo nepomyslel, dnes už začínají na veřejnost prosakovat informace o zbrusu nové lize nástrojů pro okresní radovánky, které budou mít výfuk maximálně tak v elektrárně.

Mluvit do toho bude Renault, Honda, ale i Peugeot. Jeho nový hatchback 208 si o ostrou verzi svým vzhledem vyloženě říká. Jean-Philippe Imparato, muž v čele značky Peugeot, se o chystané novince rozpovídal pro britský magazín Car. Podle něj je však GTi nesmysl a nový vůz ponese jednoduše označení Sport. Zajímavé ale je, že vlastně nikdo ještě pořádně nepotvrdil, že skutečně vznikne.

Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Sport prý v řeči Peugeotu znamená vysoký výkon, nízké emise a nové zážitky. Samozřejmě se najdou tací, kterým se spojení sportování a elektřiny nelíbí a patří mezi ně i vysoce postavení lidé v automobilkách. Nemyslete si, že by třeba inženýři Peugeotu nechtěli turbem přeplňovaný tvrdý ostrý hatchback, co plive plameny po puštění plynu, ale bohužel to prostě nejde.

Ostré elektromobily jsou za dveřmi. Renault chce být nejlepší, musí ale vyřešit zvuk

Ostré elektromobily jsou za dveřmi. Renault chce být nejlepší, musí ale vyřešit zvuk

Imparato proto říká, že jestli uvede na trh ostrý model, bude to elektromobil. Finální rozhodnutí však padne až na konci tohoto roku. Magazín Car také přišel s informací, že ostrá verze Peugeotu e-208 bude mít výkon okolo 170 koní, který bude pohánět pouze přední nápravu. 

Ale jak už jsme psali výše, zatím nic černé na bílém není. Ostrý Peugeot 208 je taková malá záhada. Víme tedy zatím, že pokud se opravdu dostane na výrobní linky, bude to čistý elektromobil a dost možná ponese název Sport, namísto tradičního označení GTi. Pokud dostane zelenou, představí se světu už v roce 2021.

Galerie doplněna o standardní Peugeot 208.

Peugeot 208

Peugeot 208 je městský vůz, který navazuje na sérii 205, 206 a 207. Výrobce se rozhodl v dalším číslování již nepokračovat, a tak uvedl v roce 2019 novou generaci pod stejným číslem 208. Pod kapotou najdete benzinový, dieselový i elektrický pohon.

První jízdní dojmy • Ceny a technická data • Test Peugeot 208 1.2 PureTech 100

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 94 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků