Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

O výrobě ostrého Peugeotu 208 nemá zatím jasno ani sama automobilka. Čas na rozmyšlenou si dává do konce roku.

Za humny se pomalu ale jistě připravuje bitva ostrých hatchbacků do zásuvky. Zatímco donedávna by na to ani nikdo nepomyslel, dnes už začínají na veřejnost prosakovat informace o zbrusu nové lize nástrojů pro okresní radovánky, které budou mít výfuk maximálně tak v elektrárně.

Mluvit do toho bude Renault, Honda, ale i Peugeot. Jeho nový hatchback 208 si o ostrou verzi svým vzhledem vyloženě říká. Jean-Philippe Imparato, muž v čele značky Peugeot, se o chystané novince rozpovídal pro britský magazín Car. Podle něj je však GTi nesmysl a nový vůz ponese jednoduše označení Sport. Zajímavé ale je, že vlastně nikdo ještě pořádně nepotvrdil, že skutečně vznikne.

Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Sport prý v řeči Peugeotu znamená vysoký výkon, nízké emise a nové zážitky. Samozřejmě se najdou tací, kterým se spojení sportování a elektřiny nelíbí a patří mezi ně i vysoce postavení lidé v automobilkách. Nemyslete si, že by třeba inženýři Peugeotu nechtěli turbem přeplňovaný tvrdý ostrý hatchback, co plive plameny po puštění plynu, ale bohužel to prostě nejde.

Ostré elektromobily jsou za dveřmi. Renault chce být nejlepší, musí ale vyřešit zvuk

Ostré elektromobily jsou za dveřmi. Renault chce být nejlepší, musí ale vyřešit zvuk

Imparato proto říká, že jestli uvede na trh ostrý model, bude to elektromobil. Finální rozhodnutí však padne až na konci tohoto roku. Magazín Car také přišel s informací, že ostrá verze Peugeotu e-208 bude mít výkon okolo 170 koní, který bude pohánět pouze přední nápravu. 

Ale jak už jsme psali výše, zatím nic černé na bílém není. Ostrý Peugeot 208 je taková malá záhada. Víme tedy zatím, že pokud se opravdu dostane na výrobní linky, bude to čistý elektromobil a dost možná ponese název Sport, namísto tradičního označení GTi. Pokud dostane zelenou, představí se světu už v roce 2021.

Galerie doplněna o standardní Peugeot 208.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků