Na motoristické slavnosti Hyundai N Festival zajede v premiéře 27.dubna na Inje Speedium předváděcí kolo soutěžní Ioniq 5 N eN1 Cup. Zdroj: Hyundai

Na motoristické slavnosti Hyundai N Festival zajede v premiéře 27.dubna na Inje Speedium předváděcí kolo soutěžní Ioniq 5 N eN1 Cup. | Zdroj: Hyundai

Kromě válečných závodních barev se Ioniq 5 N eN1 Cup odlišuje kompletním bodykitem s výrazným rozšířením a četnými aerodynamickými prvky. Zdroj: Hyundai

Kromě válečných závodních barev se Ioniq 5 N eN1 Cup odlišuje kompletním bodykitem s výrazným rozšířením a četnými aerodynamickými prvky. | Zdroj: Hyundai

Zmínit můžeme ploutve po stranách předního nárazníku, lištu za předními koly, výrazné prahy, obří zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Zdroj: Hyundai

Zmínit můžeme ploutve po stranách předního nárazníku, lištu za předními koly, výrazné prahy, obří zadní spoiler a nárazník s difuzorem. | Zdroj: Hyundai

Vše je vytvořeno za účelem zvětšení přítlaku a zlepšení ovladatelnosti.  Zdroj: Hyundai

Vše je vytvořeno za účelem zvětšení přítlaku a zlepšení ovladatelnosti.  | Zdroj: Hyundai

Novým rozměrům se pochopitelně přizpůsobil také snížený podvozek nastavený pro hladké závodní gumy. Zdroj: Hyundai

Novým rozměrům se pochopitelně přizpůsobil také snížený podvozek nastavený pro hladké závodní gumy. | Zdroj: Hyundai

V případě prezentačního vozu jsou slicky obuté na kovaná kola. Zdroj: Hyundai

V případě prezentačního vozu jsou slicky obuté na kovaná kola. | Zdroj: Hyundai

Dále mu pomáhá zajet rychlejší kola váhová redukce provedená odstraněním nepotřebných komponentů, instalací polykarbonátových oken a FRP kapoty. Zdroj: Hyundai

Dále mu pomáhá zajet rychlejší kola váhová redukce provedená odstraněním nepotřebných komponentů, instalací polykarbonátových oken a FRP kapoty. | Zdroj: Hyundai

Nějaká kila ale zase přibyla integrací bezpečnostní klece, sportovních sedadel a hasicího přístroje. Zdroj: Hyundai

Nějaká kila ale zase přibyla integrací bezpečnostní klece, sportovních sedadel a hasicího přístroje. | Zdroj: Hyundai

Vůz je univerzálně nastavený dle otevřených regulí, takže si jej každý tým může dotvořit dle svých preferencí. Zdroj: Hyundai

Vůz je univerzálně nastavený dle otevřených regulí, takže si jej každý tým může dotvořit dle svých preferencí. | Zdroj: Hyundai

Když jsme u personalizace, každý tým si bude moci nastavit vlastní umělý tón „motoru“. Zdroj: Hyundai

Když jsme u personalizace, každý tým si bude moci nastavit vlastní umělý tón „motoru“. | Zdroj: Hyundai

Celkově odpovídá závodní kategorii N1, která bude letos pro elektromobilitu zkušební. Zdroj: Hyundai

Celkově odpovídá závodní kategorii N1, která bude letos pro elektromobilitu zkušební. | Zdroj: Hyundai

Automobilce pomůže vůz doladit před finálním dodáním zákazníkům. Zdroj: Hyundai

Automobilce pomůže vůz doladit před finálním dodáním zákazníkům. | Zdroj: Hyundai

Cenné informace budou sbírat také traťoví komisaři, závodní týmy a pořadatelé, kteří budou muset pro elektromobily přizpůsobit infrastrukturu i pravidla závodů. Zdroj: Hyundai

Cenné informace budou sbírat také traťoví komisaři, závodní týmy a pořadatelé, kteří budou muset pro elektromobily přizpůsobit infrastrukturu i pravidla závodů. | Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup. Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup. | Zdroj: Hyundai

Kromě válečných závodních barev se Ioniq 5 N eN1 Cup odlišuje kompletním bodykitem s výrazným rozšířením a četnými aerodynamickými prvky. Zdroj: Hyundai
Zmínit můžeme ploutve po stranách předního nárazníku, lištu za předními koly, výrazné prahy, obří zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Zdroj: Hyundai
Vše je vytvořeno za účelem zvětšení přítlaku a zlepšení ovladatelnosti.  Zdroj: Hyundai
Novým rozměrům se pochopitelně přizpůsobil také snížený podvozek nastavený pro hladké závodní gumy. Zdroj: Hyundai
14
Fotogalerie

Ostrý Hyundai Ioniq 5 N dostane ještě peprnější verzi. Je ještě širší, lehčí a má ohromné křídlo

S výkony modelu Ioniq 5 N by bylo bláznivé neposlat jej na okruh v rukou profesionálních závodníků. Hyundai jim připravil speciální verzi, která otevře bránu elektromobilům do světa motorsportu.

Modely divize N korejského Hyundaie patří od počátku ke žhavým kandidátům rychlých řidičů. Při dostupné ceně totiž nabízejí velice zajímavé svezení napříč různými segmenty. Nehledě na to, že aktivní účast značky v motorsportu posiluje know-how i marketing. Ve šlépějích spalovacích dinosaurů nyní pokračuje elektrický Ioniq 5 N, který v České republice pořídíte od 1.799.900 Kč. To není málo, ale výbava je více než lákavá, zvláště když ji spojíte s výkonem supersportu.  

Sériový model poskytuje výkon 448 kW podpořený 740 N.m točivého momentu. Kombinace s pohonem všech kol katapultuje hatchback na stovku za 3,4 sekundy a následně mu umožní jet maximální rychlostí 260 km/h. S takovou palebnou silou nelze pochybovat o tom, že majitelé vyrazí na závodní okruh hledat limity. Nyní stejnou možnost dostanou i profesionální týmy.

Na motoristické slavnosti Hyundai N Festival zajede v premiéře 27. 4. na Inje Speedium předváděcí kolo soutěžní Ioniq 5 N eN1 Cup. Speciál vychází ze standardního modelu včetně výkonové specifikace. Kromě válečných závodních barev se Ioniq 5 N eN1 Cup odlišuje kompletním bodykitem s výrazným rozšířením a četnými aerodynamickými prvky. Zmínit můžeme ploutve po stranách předního nárazníku, lištu za předními koly, výrazné prahy, obří zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Vše je vytvořeno za účelem zvětšení přítlaku a zlepšení ovladatelnosti.

Novým rozměrům se pochopitelně přizpůsobil také snížený podvozek nastavený pro hladké závodní gumy. V případě prezentačního vozu jsou slicky obuté na kovaná kola. Dále mu pomáhá zajet rychlejší kola redukce hmotnosti provedená odstraněním nepotřebných komponentů, instalací polykarbonátových oken a FRP kapoty. Nějaká kila ale zase přibyla integrací bezpečnostní klece, sportovních sedadel a hasicího přístroje. Pro zvýšení bezpečnosti je přesunutý i nabíjecí port. Vůz je univerzálně nastavený dle otevřených regulí, takže si jej každý tým může dotvořit dle svých preferencí. Když jsme u personalizace, každý tým si bude moci nastavit vlastní umělý tón „motoru“.

Celkově odpovídá závodní kategorii N1, která bude letos pro elektromobilitu zkušební. Automobilce pomůže vůz doladit před finálním dodáním zákazníkům. Cenné informace budou sbírat také traťoví komisaři, závodní týmy a pořadatelé, kteří budou muset pro elektromobily přizpůsobit infrastrukturu i pravidla závodů.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud