S výkony modelu Ioniq 5 N by bylo bláznivé neposlat jej na okruh v rukou profesionálních závodníků. Hyundai jim připravil speciální verzi, která otevře bránu elektromobilům do světa motorsportu.
Modely divize N korejského Hyundaie patří od počátku ke žhavým kandidátům rychlých řidičů. Při dostupné ceně totiž nabízejí velice zajímavé svezení napříč různými segmenty. Nehledě na to, že aktivní účast značky v motorsportu posiluje know-how i marketing. Ve šlépějích spalovacích dinosaurů nyní pokračuje elektrický Ioniq 5 N, který v České republice pořídíte od 1.799.900 Kč. To není málo, ale výbava je více než lákavá, zvláště když ji spojíte s výkonem supersportu.
Sériový model poskytuje výkon 448 kW podpořený 740 N.m točivého momentu. Kombinace s pohonem všech kol katapultuje hatchback na stovku za 3,4 sekundy a následně mu umožní jet maximální rychlostí 260 km/h. S takovou palebnou silou nelze pochybovat o tom, že majitelé vyrazí na závodní okruh hledat limity. Nyní stejnou možnost dostanou i profesionální týmy.
Na motoristické slavnosti Hyundai N Festival zajede v premiéře 27. 4. na Inje Speedium předváděcí kolo soutěžní Ioniq 5 N eN1 Cup. Speciál vychází ze standardního modelu včetně výkonové specifikace. Kromě válečných závodních barev se Ioniq 5 N eN1 Cup odlišuje kompletním bodykitem s výrazným rozšířením a četnými aerodynamickými prvky. Zmínit můžeme ploutve po stranách předního nárazníku, lištu za předními koly, výrazné prahy, obří zadní spoiler a nárazník s difuzorem. Vše je vytvořeno za účelem zvětšení přítlaku a zlepšení ovladatelnosti.
Novým rozměrům se pochopitelně přizpůsobil také snížený podvozek nastavený pro hladké závodní gumy. V případě prezentačního vozu jsou slicky obuté na kovaná kola. Dále mu pomáhá zajet rychlejší kola redukce hmotnosti provedená odstraněním nepotřebných komponentů, instalací polykarbonátových oken a FRP kapoty. Nějaká kila ale zase přibyla integrací bezpečnostní klece, sportovních sedadel a hasicího přístroje. Pro zvýšení bezpečnosti je přesunutý i nabíjecí port. Vůz je univerzálně nastavený dle otevřených regulí, takže si jej každý tým může dotvořit dle svých preferencí. Když jsme u personalizace, každý tým si bude moci nastavit vlastní umělý tón „motoru“.
Celkově odpovídá závodní kategorii N1, která bude letos pro elektromobilitu zkušební. Automobilce pomůže vůz doladit před finálním dodáním zákazníkům. Cenné informace budou sbírat také traťoví komisaři, závodní týmy a pořadatelé, kteří budou muset pro elektromobily přizpůsobit infrastrukturu i pravidla závodů.