Ostrý Hyundai i30 Fastback N se ukáže příští týden. Chce stanovit nový rekord

O chystaném Hyundai i30 N v karosářské variantě Fastback už nějakou tu dobu víme. Teď již korejská automobilka potvrzuje datum premiéry, během níž se novinka pokusí o nový rekord.

Ostrý Hyundai i30 Fastback N už byl několikrát spatřen při testování na Nürburgringu, a přestože jsme jej mohli vidět pouze v maskované podobě, samozřejmě můžeme čekat identické vzezření, s jakým přišel dříve i hatchback. Na odhalení dokončeného vozu už ale nebudeme čekat dlouho, premiéru totiž Hyundai plánuje na příští týden. Přesněji středu 26. září.  

V rámci odhalení dalšího modelu sportovní řady N má přitom korejská značka v plánu něco speciálního. Podle nejnovější upoutávky se i30 Fastback N zúčastní rekordní jízdy, která se bude konat na trase z Říma do Paříže. Soupeřit pak mezi sebou mají opravdová esa dnešního motorsportu – Gabriele Tarquini ze světového šampionátu cestovních vozů (WTCR) a Thierry Neuville ze světového šampionátu v rallye (WRC).

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Technika novinky bude zřejmě stejná jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude produkovat standardních 184 kW (250 koní), případně 202 kW (275 koní) v silnějším provedení Performance.

Poháněna bude klasicky přední náprava, ačkoliv se v případě ostrého Fastbacku spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Určitě poté dojde na samosvorný diferenciál, přičemž manuální šestistupňovou převodovku by mohl v nabídce doplnit i dvouspojkový automat. Ten se prý dodatečně objeví také v hatchbacku.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Se sportovním oddělením to Korejci myslí vážně. Současnou řadu vozů i30 N, Veloster N (v USA) a i30 Fastback N chtějí v budoucnu dále rozšířit. Nejčastěji se zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež uvedení ostřejšího hatchbacku i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků