Ostrý Hyundai i30 Fastback N se ukáže příští týden. Chce stanovit nový rekord

O chystaném Hyundai i30 N v karosářské variantě Fastback už nějakou tu dobu víme. Teď již korejská automobilka potvrzuje datum premiéry, během níž se novinka pokusí o nový rekord.

Ostrý Hyundai i30 Fastback N už byl několikrát spatřen při testování na Nürburgringu, a přestože jsme jej mohli vidět pouze v maskované podobě, samozřejmě můžeme čekat identické vzezření, s jakým přišel dříve i hatchback. Na odhalení dokončeného vozu už ale nebudeme čekat dlouho, premiéru totiž Hyundai plánuje na příští týden. Přesněji středu 26. září.  

V rámci odhalení dalšího modelu sportovní řady N má přitom korejská značka v plánu něco speciálního. Podle nejnovější upoutávky se i30 Fastback N zúčastní rekordní jízdy, která se bude konat na trase z Říma do Paříže. Soupeřit pak mezi sebou mají opravdová esa dnešního motorsportu – Gabriele Tarquini ze světového šampionátu cestovních vozů (WTCR) a Thierry Neuville ze světového šampionátu v rallye (WRC).

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Technika novinky bude zřejmě stejná jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude produkovat standardních 184 kW (250 koní), případně 202 kW (275 koní) v silnějším provedení Performance.

Poháněna bude klasicky přední náprava, ačkoliv se v případě ostrého Fastbacku spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Určitě poté dojde na samosvorný diferenciál, přičemž manuální šestistupňovou převodovku by mohl v nabídce doplnit i dvouspojkový automat. Ten se prý dodatečně objeví také v hatchbacku.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Se sportovním oddělením to Korejci myslí vážně. Současnou řadu vozů i30 N, Veloster N (v USA) a i30 Fastback N chtějí v budoucnu dále rozšířit. Nejčastěji se zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež uvedení ostřejšího hatchbacku i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků