Ostrý Hyundai i30 Fastback N se ukáže příští týden. Chce stanovit nový rekord

O chystaném Hyundai i30 N v karosářské variantě Fastback už nějakou tu dobu víme. Teď již korejská automobilka potvrzuje datum premiéry, během níž se novinka pokusí o nový rekord.

Ostrý Hyundai i30 Fastback N už byl několikrát spatřen při testování na Nürburgringu, a přestože jsme jej mohli vidět pouze v maskované podobě, samozřejmě můžeme čekat identické vzezření, s jakým přišel dříve i hatchback. Na odhalení dokončeného vozu už ale nebudeme čekat dlouho, premiéru totiž Hyundai plánuje na příští týden. Přesněji středu 26. září.  

V rámci odhalení dalšího modelu sportovní řady N má přitom korejská značka v plánu něco speciálního. Podle nejnovější upoutávky se i30 Fastback N zúčastní rekordní jízdy, která se bude konat na trase z Říma do Paříže. Soupeřit pak mezi sebou mají opravdová esa dnešního motorsportu – Gabriele Tarquini ze světového šampionátu cestovních vozů (WTCR) a Thierry Neuville ze světového šampionátu v rallye (WRC).

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Technika novinky bude zřejmě stejná jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude produkovat standardních 184 kW (250 koní), případně 202 kW (275 koní) v silnějším provedení Performance.

Poháněna bude klasicky přední náprava, ačkoliv se v případě ostrého Fastbacku spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Určitě poté dojde na samosvorný diferenciál, přičemž manuální šestistupňovou převodovku by mohl v nabídce doplnit i dvouspojkový automat. Ten se prý dodatečně objeví také v hatchbacku.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Se sportovním oddělením to Korejci myslí vážně. Současnou řadu vozů i30 N, Veloster N (v USA) a i30 Fastback N chtějí v budoucnu dále rozšířit. Nejčastěji se zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež uvedení ostřejšího hatchbacku i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků