Ostrý Hyundai i30 Fastback N se ukáže příští týden. Chce stanovit nový rekord

O chystaném Hyundai i30 N v karosářské variantě Fastback už nějakou tu dobu víme. Teď již korejská automobilka potvrzuje datum premiéry, během níž se novinka pokusí o nový rekord.

Ostrý Hyundai i30 Fastback N už byl několikrát spatřen při testování na Nürburgringu, a přestože jsme jej mohli vidět pouze v maskované podobě, samozřejmě můžeme čekat identické vzezření, s jakým přišel dříve i hatchback. Na odhalení dokončeného vozu už ale nebudeme čekat dlouho, premiéru totiž Hyundai plánuje na příští týden. Přesněji středu 26. září.  

V rámci odhalení dalšího modelu sportovní řady N má přitom korejská značka v plánu něco speciálního. Podle nejnovější upoutávky se i30 Fastback N zúčastní rekordní jízdy, která se bude konat na trase z Říma do Paříže. Soupeřit pak mezi sebou mají opravdová esa dnešního motorsportu – Gabriele Tarquini ze světového šampionátu cestovních vozů (WTCR) a Thierry Neuville ze světového šampionátu v rallye (WRC).

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Technika novinky bude zřejmě stejná jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude produkovat standardních 184 kW (250 koní), případně 202 kW (275 koní) v silnějším provedení Performance.

Poháněna bude klasicky přední náprava, ačkoliv se v případě ostrého Fastbacku spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Určitě poté dojde na samosvorný diferenciál, přičemž manuální šestistupňovou převodovku by mohl v nabídce doplnit i dvouspojkový automat. Ten se prý dodatečně objeví také v hatchbacku.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Se sportovním oddělením to Korejci myslí vážně. Současnou řadu vozů i30 N, Veloster N (v USA) a i30 Fastback N chtějí v budoucnu dále rozšířit. Nejčastěji se zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež uvedení ostřejšího hatchbacku i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků