Ostrý Hyundai i30 Fastback N se ukáže příští týden. Chce stanovit nový rekord

O chystaném Hyundai i30 N v karosářské variantě Fastback už nějakou tu dobu víme. Teď již korejská automobilka potvrzuje datum premiéry, během níž se novinka pokusí o nový rekord.

Ostrý Hyundai i30 Fastback N už byl několikrát spatřen při testování na Nürburgringu, a přestože jsme jej mohli vidět pouze v maskované podobě, samozřejmě můžeme čekat identické vzezření, s jakým přišel dříve i hatchback. Na odhalení dokončeného vozu už ale nebudeme čekat dlouho, premiéru totiž Hyundai plánuje na příští týden. Přesněji středu 26. září.  

V rámci odhalení dalšího modelu sportovní řady N má přitom korejská značka v plánu něco speciálního. Podle nejnovější upoutávky se i30 Fastback N zúčastní rekordní jízdy, která se bude konat na trase z Říma do Paříže. Soupeřit pak mezi sebou mají opravdová esa dnešního motorsportu – Gabriele Tarquini ze světového šampionátu cestovních vozů (WTCR) a Thierry Neuville ze světového šampionátu v rallye (WRC).

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Hyundai i30 dostal facelift: Má upravené motory a přední nárazník z Fastbacku

Technika novinky bude zřejmě stejná jako u hatchbacku. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec tak bude produkovat standardních 184 kW (250 koní), případně 202 kW (275 koní) v silnějším provedení Performance.

Poháněna bude klasicky přední náprava, ačkoliv se v případě ostrého Fastbacku spekuluje taktéž o příplatkovém pohonu všech kol. Určitě poté dojde na samosvorný diferenciál, přičemž manuální šestistupňovou převodovku by mohl v nabídce doplnit i dvouspojkový automat. Ten se prý dodatečně objeví také v hatchbacku.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Se sportovním oddělením to Korejci myslí vážně. Současnou řadu vozů i30 N, Veloster N (v USA) a i30 Fastback N chtějí v budoucnu dále rozšířit. Nejčastěji se zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež uvedení ostřejšího hatchbacku i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků