Ostrý Ford Focus ST s přeplňovaným pětiválcem

80 komentářů

Jakub Trubac
28. ledna • 20:36

Je to super bomba a parada!!! Je to Top car!! Nejlepsi hatch- super top! Jsem hrdy na fordy-mam super mondeo-BOMBA (fakt super kridlo-mam)

rool50
16. února • 8:04

Nemůžu si pomoct, ale staré ST bylo hezčí. Tohle je nějaké moc oplastované či nafouknuté, 18" kola tam vůbec nevyniknou, vypadají jako nějaké 16". U starého ST vypadaly 17" jako velká kola. Nové GTI se mi teda líbí víc. Ale možná až je uvidím naživo, tak změním názor. Kdo ví.
Stejně bych radši Fiestu ST, stejná zábava za daleko míň peněz. A vzhled s pruhama je super.

karel
15. února • 10:08

Preplnovany petivalec nepochazi od Fordu, ale pravo od Volva, od ktereho si ho Ford vypujcil. Ford nikdy nedelal petivalce a uz vubec ne duratec. Jen to uvadim na spravnou miru. Tenhle motor uz totiz nekolik let pracuje v ruznych modelech automobilky volvo, dokonce jeste pred tim nez Volvo preslo pod Ford.

dobrocole
15. února • 20:44

Nedivil bych se, kdyby byl ten motor jen koncepčně stejný jako ten z VOLVA.
Asi jako TD 1.8 a TDDi 1.8 a TDCi 1.8 a TDDi 2.0 a TDCi 2.0 jsou....ty motory jsou ale neporovnatelné

Petr Broža
15. února • 10:23

V článku to uvádím: "který už delší dobu používá dceřinná automobilka Fordu, Volvo"...

Bodik
15. února • 11:10

Ano, ale stále je z toho vidět, jako by ho Ford dal Volvu.

karel
15. února • 12:07

jojo to jsi presne vystihl, porad bylo z toho citit jako ze to ford pujcil volvu a ne naopak. Puvod by se mel zachovavat, kort kdyz je to pro Ford novy motor tak by to chtelo vice na vysvetlenou.

Petr Broža
15. února • 11:23

Rozlišit, koho je který motor, je dnes už docela těžké. V rámci koncernu funguje společný vývoj a navíc dnes na motorech spolupracují i automobilky mimo koncern, viz Ford a PSA, PSA a BMW, Chrysler - Mitsubishi - Hyundai atd.

karel
15. února • 12:03

No a prave tady se projevuje ta debilni globalizace, presto by se mela zachovavat urcite historie a prislusnost ke znacce, jinak za chvilku smetanu za to co vyvine jedna znacka slizne druha, ktera si ji koupila. Podobne to bude s motorama, ktery udelal dohromady BMW a PSA, za chvili se totiz bude chlubit PSA jaky ma uzasny motory i kdyz do toho da svoje know how BMW, ktery me bezkonkurencne nejlepsi motory i ty male, ktere jsou v Mini a nyni budou i v blbejch pazoutech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuba2k
15. února • 13:13

Nevim co je na tom debilni! Mas vubec predstavu kolik stoji takovy vyvoj motoru? Kolik je na tom prace? Nez se novy motor dostane na trh, tak jeho vyvoj trva minimalne 5 let - varianta "cisty papir -> motor v aute".
 
Nevim co je na motorech v Mini tak uzasnyho.... 1.6 benzin co ma 66kW? Nebo 1.6D s 55kW?
Ostatni vyrobci snad nemaji 1.6i 85kW?

Petr Broža
15. února • 13:28

Ta spolupráce se týká přeplňovaného motoru 1.6 a ten má v Mini Cooper S 120 kW (a po faceliftu ještě o pár kW navíc).

Kuba2k
15. února • 14:03

V pohode, to vim, ja reagoval hlavne na tohle "za chvili se totiz bude chlubit PSA jaky ma uzasny motory i kdyz do toho da svoje know how BMW, ktery me bezkonkurencne nejlepsi motory i ty male, ktere jsou v Mini" Jenom jsem chtel poukazat na to, ze normalni motory v Mini nejsou zadny technicky zazrak.
Cooper S je uz jina liga to jo, ale podle me by i ostatni vyrobci umeli udelat 1.6 v turbu se 120kW. Akorat jde o to, ze nikdo jinej krome BMW/Mini si nemuze dovolit udelat takhle drahej motor do tak malyho auta.

delph
15. února • 21:47

no čet jsem si knížku o historii porsche a tam bylo že v 60.letech vyrobili 1,5l motor co měl 200koní jen nevím jestli už turbo nebo ne...byl to závodní speciál a to od P., ale co na tom je to 40 let zpět...

kraft
15. února • 12:42

Tak to o spolupráci BMW a PSA víš asi víc než ostatní, páč kromě pár kusých informací (viz. nedávno proběhnuvší informace na netu) jsem nic o detailech spolupráce nezachytil. Už proto bych radikální soudy nevynášel. Mimochodem, zapátrej trochu po původu bezkonkurenčního malého vznětového motoru v Mini.
 

goes
15. února • 9:49

Trosku skoda, ze Ford ustupuje od ostrych nizkoobjemovych a nepreplnovanych motoru. Do vseho zasahuje spotrebitelsky trh a tak proste vetsi zturbovany motor bude vhodny i pro bezne jezdeni bez nutnosti motor tocit. Je to trochu skoda, prece jenom to byla urcita sorta aut, jako je Honda, Ford atd. ktere sly touto cestou a dnes uz takovych aut na trhnu moc neni. Na druhou stranu je dost mozne, ze bude mit ST vetsi vyuziti i u jinych lidi, nez doposud a bude prinaset Fordu vic penez. Uvidime s cim prijde Focus RS. Taky by nebylo od veci uz u takovych aut s takovymi vykony zacit pomyslet na jiny pohon, nez cisty predek, coz by prineslo dalsi pozitivum...

pjanda
15. února • 10:38

Jako fajnsmekr Vam musim dat za pravdu, jako ekonom ale rozhodnuti Fordu naprosto chapu .Vetsina zakazniku je bohuzel jina nez ja nebo Vy a touzi vice po stylu nez opravdovem sportovnim charakteru. Novy Golf GTI se jim podle me presne trefil od noty a Ford na to nemohl zareagovat jinak nez necim obdobnym, ale jeste lepsim. Navic tim zabranil jedne podstatne veci, a to jakemusi zesmesnovani svych zakazniku. Vysvetlim: Majitel CTR ma naprosto skvele sportovni nacini s vyjimecnym motorem, jenze na sprintu mu to naseka kazdy, kdo si koupi sice nesrovnatelne horsi GTI, ale investuje 20t do chiptuningu... CTR uz rezervu nema. Kdyby Ford udelal totez, predstavil nejaky skvely nepreplnovany dvoulitr, dockame se ve zdejsich diskusi jednak techto reci a druhak toho, jak zde kazdy bude basnit o jakesi pruznosti, ktera je ovsem pro sportovni jizdu naprosto nepodstatna, protoze v nizkych otackach se rychle nejezdi...
A tim se dostavam zpatky na zacatek - lide vlastne nechteji takova auta pro sportovni jizdu, a proto se priblizuji jakemusi mainstreamu a ztraceji na sportovni vyjimecnosti... Kdyby se M3 delalo s 35d, koupi si ho urcite spousta lidi. Image zustava a k tomu prece ta pruznost a nizka spotreba... Absurdni, ale pravdive, u bezneho zajemce o M3 hraje z 90 proc. roli image a z 10 sportovni vlastnosti.
Presto musim rici, ze me ST hodne zaujalo, designove je vymazlene a vzhledem k tomu, ze Focus je dnes jasne nejovladatelnejsi predokolkou, muze s nim byt hodne zabavy. Jakkoli by se pohon vsech kol u 165 kW vice nez hodil... Pokud bude cena prijatelna, nebude mit Golf myslim v primem srovnani v sanci ani po strance sportovnosti, ani po strance bezneho vyuziti, Focus je neskutecne vypiplane auto...

RedBaron
16. února • 0:50

Není možné srovnání s M3. Stejně jako řada M má svoji výlučnou image vysokootáčkových atmosférických motorů, tak přijde focus ne s označením ST jako tento, ale s označením RS, 300PS, čtyřkolkou a bude čeřit stojaté vody soubojů Impreza vs EVO. Jak se mu to podaří, to se nechme překvapit...

mraz.mrazik
17. února • 12:32

Kéž by jsi měl pravdu a skutečně Focus 4x4 byl do série poslán. Ale stálé 4x4, aby byl plnohodnotný nástupce za Escort Cosworth.

petr
15. února • 13:40

jo jeste jedna vec "Kdyby Ford udelal totez, predstavil nejaky skvely nepreplnovany dvoulitr, dockame se ve zdejsich diskusi jednak techto reci a druhak toho, jak zde kazdy bude basnit o jakesi pruznosti, ktera je ovsem pro sportovni jizdu naprosto nepodstatna, protoze v nizkych otackach se rychle nejezdi... aha hmm osvecena veta sam jsi to prece vyvratil hned dalsim svim tvrzenim"Majitel CTR ma naprosto skvele sportovni nacini s vyjimecnym motorem, jenze na sprintu mu to naseka kazdy, kdo si koupi sice nesrovnatelne horsi GTI, ale investuje 20t do chiptuningu..."
jde o celkovou prubeh krivky jak kW tak PS do kupi hlavne o jeji "prubeh"!!!!!,na co ti bude 200PS nekde na 8 000 nez to tam vytocis tak bude zatackanadnesene

pjanda
15. února • 14:02

Tak to je hloupa poznamka, zrejme nemate predstavu o tom, co je to sportovni jizda. Pokud jedete na maximum, drzite otacky neustale v oblasti nejvyssiho vykonu, at uz to bude 2,0 TFSI nebo dvoulitr z CTR, budou se otacky neustale pohybovat nejnize 1500-2000 od maxima, k cemu Vam tady bude nejaka pruznost v nizkych otackach netusim. Jaky je vykon v nizkych otackach poznate jen na jednicku...
Pokud mate takovy pristup ke sportovnimu jezdeni, tak se nedivim Vasim nazorum. A proto se nedivim ani pristupu Fordu, takovych jako jste Vy je vetsina... A to nemyslim nijak urazlive, takova je proste realita.

petr
15. února • 15:50

vazeny pane vy ste tede racer to fakt koukamnepoucujete me prosim Vas vasi damagogii prosim!!!,tak ze v kazde zavodni skole pro zacatecniky se rika ze otacky se maji drze mezi spodni hranici max kW a horni hranici max PS,to co tady razite vy je jenom trapne vyzdvihnuti PS.Kde ten vas CTR ma max koutak? v tech jeho 7200 o/s?Asi ne.
Vyhodou Turba je kroutak celkem nizko kdyz navic je krivka kW ma rovnomerny prubeh az k maximu PS nej kako u CTR
Jetli tady nekdo nema predstavu co je to zavodni razeni tak ste to vy!!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Flavio
15. února • 16:36

Petře, prosím o vysvětlení spodní hranice max. kW a horní hranice max. PS.  Kde se tyto veličiny vůbec nacházejí?

petr
15. února • 17:04

vazeny pane vy ste tede racer to fakt koukam nepoucujete me prosim Vas vasi damagogii prosim!!!,tak ze v kazde zavodni skole pro zacatecniky se rika ze otacky se maji drze mezi spodni hranici max Nm a horni hranici max kW/PS,to co tady razite vy je jenom trapne vyzdvihnuti PS.Kde ten vas CTR ma max koutak? ?v tech jeho 7200 o/s?Asi ne.
Vyhodou Turba je kroutak celkem nizko kdyz navic je krivka kroutícího momentu Nm ma rovnomerny prubeh az k maximu kW/PS ne jako u CTR
Jetli tady nekdo nema predstavu co je to zavodni razeni tak ste to vy!!!!

sorry za docal zasadni preklepAle snad kazdy vi o cem mluvim,jinak boli me zub a mam v sobe trozku par prasku

Flavio
16. února • 0:24

CTR má max. výkon v 7400ot. a max. krouťák 5900ot.. Vzhledem k tomu, že se jedná o extrémně točivý motor u kterého zátah nepolevuje ani po překročení otáček max. výkonu, tak je u něj možné a při ostré jízdě přímo nutné dotáčet jej až k červenému poli, aby po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň nedošlo k poklesu otáček mimo ostrou vačku.

petr
16. února • 11:57

hlavne jsi zapomel rici ze do 5900 se toho moc nedeje a to tady resime,staci nekde blbe,pozde podradit.A co jsi budem povidat za prve 196Nm při 5 900ot./min to neni zadnej zazrak,co jsi tak pamatuji tak prubehova krivka byla take hodne divoka

Flavio
16. února • 12:28

Z čeho usuzuješ, že do 5900 ot. se toho moc neděje? Křivka průběhu výkonu koresponduje s určením auta a nebál bych se ji označit za vyloženě učebnicový příklad sportovně laděného motoru.

petr
16. února • 16:20

usuzuji tak z praxe s CTR,muzes mi tede popsat idelani krivku sportobne ladenoho motoru?,ale raci ani nemusis,abe krivky at krotaku bebo PS CTR jsem videl nekolikrat a idealni nejsou ani nahodou,kdyz pominu skatulky jako idealni sportovni motor,vis chlapce vyloženě učebnicový prikla je take perpetum mobile,to je taky idealabych te jenom nezchazoval CTR ma urcite slusnou PS spicku 100PS na liter,dal to uz takova slava neni hlavne krotak je uplne prumernej,posazenej vysoko.
učebnicový příklad to je ale jedine!! klasickeho i-Vtecu dokud ho poradne nevytocis mas normal Vtec.
Ale nebudu jenom za suchara ktery tady hani Typara,kdyz vezmu nejake ty zapory ktere si zopakuji v hlave nez otocim klickama tak za tech 600 a nejake drobne je kupa horsi aut s HCTR jse clovek aspon nenudi.

Flavio
16. února • 20:24

Ideální výkonová charakteristika sportovně laděného motoru je podle mě přesně taková jakou disponuje motor CTR, tedy s rostoucími otáčkami strmě se zvyšující výkon s citelnou výkonovou špičkou ve spojení s točivým motorem. Motor s XY Nm v rozsahu otáček od A do Z je ideální na rodinné výlety, ale na ostrou jízdu je poněkud nezáživný. Potažmo (jak už tady bylo psáno), v momentu kdy ti jde o max. dynamiku, tak jsi nucen se pohybovat v otáčkách kolem max. výkonu a výše toč. momentu ve středních nebo dokonce v nízkých otáčkách tě absolutně nezajímá. Chápeš?
"učebnicový příklad to je ale jedine!! klasickeho i-Vtecu dokud ho poradne nevytocis mas normal Vtec". Prosím Tě, nastuduj si nejprve jak funguje VTEC a i-VTEC, předtím než sem něco plácneš.

petr
17. února • 12:16

učebnicový příklad to je ale jedine!! klasickeho i-Vtecu dokud ho poradne nevytocis mas normal Vtec". Prosím Tě, nastuduj si nejprve jak funguje VTEC a i-VTEC, předtím než sem něco plácneš.No koukam ze jsi sami fakticky argument!!! vis moc dobre za mam pravdu,ale argumenty ti dosli co?Nastudovane to mam velmi dobre neboj.Porad se drzis jenom jednoho klise ze sportovani motor musi tocit 11 000,je videt zo o motorech nevis ani uplne zaklady,bohuzel.Nebudu di tady davat zadarmo
lekce ale jednoduchy priklad i pro takoveho ignoranta faktu jako jsi ty! kdyz budu mi dva motory jeden bude mit 200Nm na 4000 a 200PS na 6000 a druhy vse o 2000 vise myslis ze ten druhy ma veci dynamiku? podle tebe jo co ty jsi teda demagog,myslis ze jedina filozofie Hondy je ta spravna?to asi tezko,sedni si jednou do STi nebo do Eva s Turbem ktere je pro tebe tak na vylety pak delej machra.

Flavio
17. února • 22:40

Proč má CTR šestikvalt? Jednak je to současný trend a jednak kvůli lepšímu využití charakteristky motoru. Teď otázka pro tebe. Proč má šestikvalt takový Golf GTI 2.0TSFI, Focus ST 2.5T , Mégane 2.0T Sport, Astra 2.0T Sport?
Nedržím se klišé, že sportovní motor musí točit min. 8tis. otáček! Tak vysoké otáčky jsou vedlejším produktem atmosférických motorů s vysokým litrovým výkonem, jistě, pro mě ne nezajímavým.
"kdyz budu mi dva motory jeden bude mit 200Nm na 4000 a 200PS na 6000 a druhy vse o 2000 vise myslis ze ten druhy ma veci dynamiku?" 200Nm ve 4000 s 200PS v 6000? Mmmm. Člověče kdes takový motor viděl?  To by znamenalo víc jak 40% nárůst výkonu během pouhých 2000 otáček!!! Ale budiž. Oba dva motory budou mít stejnou dynamiku, neboť mají stejný max. výkon.
Původní diskuze se týkala nového Focusu ST 2.5T (mé odkazy směřovaly právě na tento motor) v porovnání s CTR a ty tady vytáhneš extrém své třídy v podobě Sti a Eva. To je něco podobného jako kdybych ti řekl sedni si jednou do M3 nejlépe CSL E46 a pak dělej machra.

petr
18. února • 11:21

no s tou dynamikou si hlavne precti neco o logice stejny vykon se nerovna stejna dynamika tokove zaklady nevis to je fakt trapne!!! Samozrejne ten ktery dosahne MAX PS nebo Nm drive ma lepsi dynamiku,samozrejmne v zavyslosti na naprubehu krivky cim plinulejsi bez vykonovich skoku tim lepe.Dal moc reagovat nebudu protoze nekteri lide nezajimaji fakta ale musi mit za kazdou cenu pravdu,hlavne jsme srovnavali sportovni motory atmos. a prepl. je jedno od jakeho vyrobce proto muzu klidne pouzit Evo nebo Focus RS nebo
CTR to je moje vec
Proč má šestikvalt takový Golf GTI 2.0TSFI, Focus ST 2.5T , Mégane 2.0T Sport, Astra 2.0T Sport? pro lepsi vyuziti dane charakteritiky mororu nebo
kvuli lepsimu zrychleni,maximalce CTR trepa pro zlepseni celkove dynamiky a pokriti/minimalizovani vykonovych skoku.
V kazdem pripade CTR by jel bez 6kvaltu o dost hure za to takove Evo bez problemu 5kvalt.

Flavio
18. února • 15:52

Mýlíš se! Dle tvé teorie by největší dynamikou musely oplývat diesely, neboť mají nějvětší krouťák už kolem 1800ot. a nejvyšší výkon již ve 4000. Max. dynamika je závislá na max. výkonu a to bez ohledu v jakých otáčkách je ho dosaženo (v tomto případě záměrně opomíjím hmotnost, aerodynamiku vozu či počet hnaných náprav). Ve své teorii evidentně opomíjíš způsob zpřevodování, z čehož by takovému expertovi jako jsi ty, mohlo být jasné, proč se mýlí. 

petr
18. února • 16:36

ale zase placas demagogii nejde prece jenom Nm ale i kW do kupi a jejich vzajemne prolinani pokud bude mit nejaky Diesel max krotak na 2000o/m a 200ps v 4500o/m tak ma celkovou dynamiku motoru proste lepsi to je jednoduche a logicke jako facka staci se podivak na graf prubehu otacek,neplet jsem hmotnost,nebo hnane napravy proboha,Mi prece resime dynamiku moturu ne auta ty ucho

Flavio
18. února • 17:56

Co to je za výraz celková dynamika? Můžeme se bavit o dynamice na určitý převodový stupeň, o dynamice v určitém otáčkovém spektru nebo o maximální dynamice.
"nejde prece jenom Nm ale i kW do kupi a jejich vzajemne prolinani". Konečně u tebe vidím, náznak přemýšlení.  Ovšem poněkud bych tě opravil. Jde o toč. moment ve spojení s otáčkami, což nám dohromady dává výkon. A teď jednoduchý příklad, ať vím zda se má smysl s tebou dál bavit. Který motor má vyšší výkon? Motor s 200Nm/2000ot. nebo 200Nm/6000ot.?

petr
19. února • 13:54

uz se tady bavim asi nekoli dni o dynamice v celem otáčkovém spektru tim padem i max dynamice daneho motoru to jenom aby bylo jasno,

200Nm/2000ot. nebo 200Nm/6000ot.? no chapu to jako chytak protoze jsi u prvniho neuved jeho maximalni otacky,navic to co jsi uved je jenom hodnota krotaku v danych otackach, ktery muze 1 prikladu mit neklesajici krivku az do treba 6 tisic,pokud by ten prvni
tocilal max jonom 2000 tak samozrejmne bude mit min MAX PS nez ten druhy priklad,Ale uvedom si ze to je vsechno jenom hodnota na urcitych otackach coz v postate je dobre tak jako papirove hodnoty do katalogu v praxi je vytrzena zavadeji hodnota,nejdulezitejsi je!!! a to se budu opakova prubehova krivka obou hodnot v prubehou celoho otackoveho spektra,kdyz to prezenou na co mi bude max kroutak 500Nm na 8000ot/m kdyz od 2000ot/m do 7000ot/m budu mit krotak ktery nepresahne 250Nm.
Uz mi rozumis?

Flavio
20. února • 2:53

Jakým způsobem chceš změřit dynamiku v celém otáčkovém spektru? To jako změřením elasticity na jednotlivé převod. stupně nebo v určitých otáčkách a pak zprůměrováním naměřených hodnot? 
Ten příklad žádný chyták není. Z čeho soudíš, že toč. moment je ve druhém případě vztažen k max. otáčkám? Šlo mi jen o to, zda chápeš podstatu kroucího momentu ve spojení s otáčkami.
"kdyz to prezenou na co mi bude max kroutak 500Nm na 8000ot/m kdyz od 2000ot/m do 7000ot/m budu mit krotak ktery nepresahne 250Nm." Chápu co chceš říct. U motoru s charakteristikou "vše nahoře", lze nedostatek toč. momentu kompenzovat lehkými převody, které zajistí, že takový motor nebude ztrácet na své dynamice ani v nízkých či středních otáčkách.

petr
20. února • 14:22

merit?,abych rekl pravdu nemam vystodavanu motorarnu,ani kazdy den neladim na brzde motory,jsem hlavne ridic srdcem,ktemu ty dva predesli lide jednoduse polopate laicky reknou co a jak,detaily hned zapomenu,ale ver mi ze urcite nemam ani nejmensi snahu si neco dokazovat,nebo se hadat,klidne priznam kdyz druhy ma pravdu,typoval bych ze to cem se bavime se da
vse zjistit na brzde s potrebnou dignostikou,jako ma treba u Michla tak me napadlo ale fakt na podrobnosti se me neptej

petr
20. února • 13:57

proc jsem porat pletes prevodovku ta jenom jak si sam rekl resi nejaky nedostatek dynamiky v urcitem spektru otacek nebo neresi pokud neni treba,jde mi hlavne o jedno ze vykon je nejaka linearni krivka ktera se meni s urcitymi otackami PS ma vzrustajici hodnotu cim veci otacky tim veci PS az do maxima pak mirny pokles ,ale u krotaku je jeste vyraznejsi.
Jednoduchy prilad http://news.auto.cz/img/galleries/ford_67_41074f3c29cd8.jpg.

Flavio
20. února • 14:36

Proč sem pořád pletu převodovku? Protože převodovka má na výslednou dynamice vozu také svůj podíl a ne malý. Třeba když vezmu za příklad motor 2.5T z Focusu ST. Ten má 320Nm od 1500 do 4800ot. a max. výkon 162kW/5000ot.. Vzhledem k nízkootáčkové charakteristice nemůže mít převodovku tak "krátkou" jako CTR, čímž přichází vniveč část kroutícího momentu, což se poté odrazí také na výsledné dynamice onoho Focusu.

petr
21. února • 14:56

Ten má 320Nm od 1500 do 4800ot. a max. výkon 162kW/5000ot.. nevim kde jsi nabral ty hodnoty?myslis jako ze vezmou neupravej motor z S40 a jen tak ho vrazej do Focusu STJo mohli tam rovnou hodit T5 S60-R no to potom nebylo uz ST
Jinak k tomu krotaku, to jsou jenom tve laicke spekulace za prave na 1 a 2 bude urcite max kroutak urcite ele.omezen jako u RS,za dalsi rozsah efektivnich otacek bude urcite dostatecny,tak ze o nejake kvalitni sprevodavani bych urcite u Fordu strach nemelJinak o dynamice ST bych moc raci nespekuloval!

Flavio
21. února • 21:54

Zatím všechny indície nasvědčují tomu, že 2.5T v ST nebude výrazně odlišný od 2.5T v S40 T5.

petr
22. února • 0:26

indície???hmm a jake,z jakeho zdroje?Oficilani media info od Fordu nic takoveho nerika uvadi jenom krotak a PS ale neuvadi
v jakych otackach, tak ze bych predpokladal ze ho uricte upravi podivej se na Fiestu ST s 2litrem od Mondea,ten motor celkem slusne upravenej.Ford uved ze stejny pristup planuje i u Focusu ST.

Flavio
22. února • 9:54

Pokud tisková zpráva uvádí, že se jedná o pětiválec 2.5T s max. výkonem 162kW, není těžké zjistit z jakého zdroje pochází a jaká je jeho detailnější tech. specifikace.
Nevím jak slušně Ford upravil 2litr ve Fiestě ST, ale navenek se oproti tomu, co je v Mondeu liší jen 3kW navíc.

petr
22. února • 13:27

zase resis jenom kW chlape prepni si neco v hlave!!!padesat krat jsem rikal ze jde o prubehovou vykonovou krivku motoru i kdyby mela Fiesta uple stejne kW jako Mondeo ve srovnani prubeho Nm a kW to muze byt diametralne odlisny motor.

Flavio
22. února • 14:03

"i kdyby mela Fiesta uple stejne kW jako Mondeo ve srovnani prubeho Nm a kW to muze byt diametralne odlisny motor". Teoreticky může, ale skutečnost je poněkud jiná. Mondeo 2.0 190Nm/4500, 107kW/6000; Fiesta ST 190Nm/4500, 110kW/6000 a to samé platí i o 2.5T u nového Focusu ST vs. S40 T5.
Mě spíš připadá, že je tvé zbožné přání, aby Ford dělal jedinečné motory, diametrálně odlišné od motorů, ktere jsou implementovány do jeho dalších modelů či sesterských značek, ale realita je trochu odlišná. 

petr
22. února • 16:41

teoreticky stejne nechapes o cem mluvim,navic o cem mluvim je jasna praxe jak ladit motor,nerikam ze se na tom prikladu jde kontrukcne o scela jiny motor to samozrejmne ne.Uvedom si ze papirove max hodnoty,jsou proste jenom hodnoty na papire
vytrzene z nejakeho otackobeho prubehu,tak ze praxe muze byt jina.Ford dokaze udelat velmi kvalitni vykonove vyrovnany motor ale kazdy ma jiny nazor na to je dobry motor.Nekteri vyrobci se honi jenom za kW protoze prumerny uzivatel podle niceho jineho neumi rozlisovat kvalitu.

Flavio
22. února • 22:30

"Nekteri vyrobci se honi jenom za kW protoze prumerny uzivatel podle niceho jineho neumi rozlisovat kvalitu." To ti komisaři International Engine Of The Year musejí být hodně průměrní, když v kategorii 1.8-2.0l již dlouhá léta vítězí 2.0 VTEC.

Flavio
22. února • 22:09

Hele, jak výkon, tak toč. moment jsou přesně definované veličiny a  pokud znáš otáčky v nichž se nejvyšší toč. moment a výkon vyskytují dokážeš si udělat docela dobrou představu o celkové charakteristice motoru. Takže hlášky typu, že jsou to jen údaje vytržené z kontextu nebo jen nic neříkající hodnoty na papíře jsou liché.

Flavio
20. února • 3:03

Upřesnění
U motoru s charakteristikou "vše nahoře", lze nedostatek toč. momentu v nízkých a středních otáčkách v porovnání s přeplňovaným motorem  kompenzovat lehkými převody, které zajistí, že takový motor nebude ztrácet na své dynamice ani v nízkých či středních otáčkách.

petr
20. února • 14:07

hlavne si uvedom ze dany prevod plati pro celi spektrum otacek,vyber spravnych prevodu pro typ motoru jako je v CTR je velmi dulezity ale ne vsemocny,je jasne ze kdyz na 1,2 stupen das lechci prevod nekde ti to zase stratis.Pak ti nic jineho nezbyva nez naucit se strikne vyuzivat dane charekteristiky motoru,u Type-ra brutalne podrazovat.

Flavio
20. února • 22:37

Ano, souhlas. S takovým motorem jakým je 2.0 i-VTEC v CTR se musíš naučit spolupracovat, pokud z něj chceš dostat opravdové maximum. Musíš vědět kdy je vhodná doba k přeřazení/podřazení, abys při ostré jízdě byl schopen udržet motor v relativně úzkém pásmu otáček. Za tvou snahu se ti však tento motor odmění nečekanými zážitky z jízdy. Za takových okolností je svou dynamikou plně srovnatelný s jakýmkoli přeplňovaným motorem se stejným max. výkonem. A o tomhle sportovní jízda je. Mít zařazen nejvyšší stupeň, jen sešlápnout plyn a nechat se opájet mohutným zátahem, člověka tolik nepotěší, jako když si onu dynamiku musí "odpracovat".

Pavel Janda
20. února • 23:40

Vasi diskusi sleduji. Myslim, ze jste to dotahl nekam, kam jste snad ani sam nechtel. Vyhodou sportovne naladeneho motoru samozrejme neni to, ze si jeho vykon musite "odpracovat" a ze to tak cloveka vice "potesi", to je mozna vedlejsi efekt pro Vas, ale ne podstata veci. Smysl sportovniho ladeni je samozrejme predevsim vyssi vykon a lepsi dynamika vozu. Diskuse s Petrem je vcelku usmevna, ackoli jsem mu vse vysvetlil mou prvni reakci, dosud to nepochopil a stale obhajuje cosi jako vyhodu prubehu vykonu v nizkych otackach. Pochopte Petre, ze pro ostrou jizdu je podobna vlastnost zcela nepodstatna. Ano, samozrejme me zajima prubeh vykonu, ne jeho spicka, ta samozrejme nerika vubec nic, ale zajima me prubeh vykonu POUZE ve spektru, ktere mu dovoluje dosahovat zprevodovani pri maximalnim vyuziti motoru. A napr. CTR ma ve sledovanem spektru spickovy prubeh vykonu, ktery prevysuje podobne nafoukane ctyrvalce, ktere jsou silnejsi dole, ale kdyz dojde na lamani chleba, nemaji sanci, protoze okolo maxima nedosahuje stale tak vysokeho vykonu jako atmosfericky motor a tudiz nejsou s to podat stejnou dynamiku. Kazdy motor samozrejme vyzaduje jine zprevodovani, ale to je jasne.
Jeste jeden maly priklad - BMW. Jsem majitelem 325i, zkusenosti s nim jsem prezentoval i zde na Autorevue. BMW je naladeno naprosto stejne, i takto velky motor dosahuje sveho vykonu predevsim ve vysokych otackach, dole je pro laika tupy. Jenze, at budu jen spekulovat, data pred sebou nemam, mezi 5 a 6500 ot. dosahuje napr stale 90 a vice procent maximalniho vykonu, tudiz je schopen auto hnad neustale vykonem 170 koni a vyssim, protoze BMW naladi zprevodovani presne tak, aby bylo dosahovano pravde nejvyssi dynamika. Vysledek? Stovka z 7,2, maximalka 240, napr. citelne lehci Golf GTI s vyssim vykonem a sestikvaltem, cili vsechno hovori pro nej, dosahuje stovky o desetinu sekundy pozdeji. Duvodem je presne to, co rikam vyse, turbomotor nema spektrum, kde by bylo dosahovano stale tak vysokeho vykonu jako sportovne ladeny atmosfericky bratricek a tudiz neni schopen dosahnout takove dynamiky. Nepomuze mu ani nizsi hmotnost a kratsi prevody, ten rozdil je proste velmi velky...
Hovorime o sportovnim jezdeni, je jasne, ze kdyz budeme merit pruznost na ctyrku z 80 na 120, nema BMW ani CTR sanci. Jenze sportovni jizda je o neustalem vyuzivani maximalniho vykonu a v tom nema na pohled stejne vypadajici turbomotor ve srovnani nadeji na uspech, protoze sirokym spektrem stejne vysokeho vykonu z podstaty nedisponuje, ma vyssi vykon v nizsich otackach, na spicce je ale slabsi. Proto maji v teto diskusi pravdu Flavio a dalsi, kteri rikaji, ze turbo do Focusu je pokleskem ze sportovnich ambici a krok vstric masove oblibe. Bezny ridic pochopitelne vice oceni vetsi pruznost a tah z nizkych otacek, ja ale spise trvale vysoke spickovy vykon.

Flavio
21. února • 22:08

Pane Jando, nemohu s Vámi souhlasit v tom, že stejně výkonný atmosférický motor bude ve stejném autě dávat více dynamiky než motor přeplňovaný. Není proto žádný důvod. Příčinu toho, že BMW 325i i přes svou horší výkonovou hmotnost akceleruje z 0 na 100km/hod. za stejný čas jako Golf GTI 2.0TFSI vidím spíše v tom, že vaše BMW má hnaná zadní kola, což v této disciplíně je významné plus.

petr
21. února • 14:10

promin ale nemohu souhlasit chapu ze mas nejakou skusenost s 325,ver mi ze mam s motory typu CTR najezdino dost,ale proste nebereru skatulkovani typu turbo je pro blbce ktery nechce radit,nebo ma min dynamiky atd.Co motor to urciteta idividualita kdyz budes mit dva motory s turbem kazdny muze byt uplne rozdilny,Nemyslim si ze treba Boxer v STi ma malo dynamiky,nebo ze by clovek zaradil petku,sestku a cekalNe urcite ne spise naopak.Vyhodou sport turba je max vykon treba 337bhp @ 5,800rpm Torque: 320ft/lbs @ 3,500rpm to uplne srovnatelny rozsach s atmosferikou,akorat misto podrazeni na 4500 podradim na 3500,schazivam skusenost s opradu sportovni turbem,a k sportovnim autom od koncernu VW se vyjadrovat nebudu neni to moje krevni skupina,jsem presvecen ze Focus MK2 ST nebude jako Golf GTI ani kdyby
upadl
Jost Capito 3 na hlavu

pjanda
21. února • 14:33

Mluvite uplne o necem jinem. Nerekl jsem, ze ma dvoulitrove turbo z STi malo dynamiky, to ma samozrejme dynamiky vice nez dost, problem je jen v tom, ze stejne vykonny sportovni atmosfericky benzin bude ve stejnem aute davat vice dynamiky, a to z duvodu, ktere jsem nastinil v predchozim prispevku. Najezdil jsem slusnou porci kilometru v Lancerech Evo VII a VIII a nemuzu proti tomu autu rici ani ň, ale pravdou je, ze dvoulitrove turbo zde konstrukteri nezvolili proto, ze by jim to prislo byt idealni koncepci pro sportovni auto, ale ciste a jen z toho duvodu, ze nemeli jinou moznost, cilem nebyl idealni sportak, ale co nejvyssi dynamika pri omezenich danych predpisy. Kdyby to bylo jak rikate Vy, tak bude ve Ferrari Enzo trilitrove sestovalcove turbo a ne soucasny atmosfericky motor. Pochopte, ze turbo je vychodisko z nouze, zpusob jak dat malemu motoru velky vykon, nikoli optimalni cesta...
V autech typu Golf GTI je turbo samozrejme krok vstric tem, kteri chteji vice bezne jizdy a mene sportu, o tom se vubec nema smysl prit. V zivote bych netvrdil, ze Focus ST bude stejny jako Golf GTI, to se nemuze stat, zaklady obou aut jsou diametralne odlisne, ale volba dvouapullitroveho turba do ST je jasny utok na cilovou skupinu GTI. A
Jestli chcete pokracovat v diskusi, prectete si prosim vicekrat me reakce, jsou tu vsehovsudy tri. Kladete mi do ust slova, ktera jsem nevyrkl...

pjanda
21. února • 14:33

Mluvite uplne o necem jinem. Nerekl jsem, ze ma dvoulitrove turbo z STi malo dynamiky, to ma samozrejme dynamiky vice nez dost, problem je jen v tom, ze stejne vykonny sportovni atmosfericky benzin bude ve stejnem aute davat vice dynamiky, a to z duvodu, ktere jsem nastinil v predchozim prispevku. Najezdil jsem slusnou porci kilometru v Lancerech Evo VII a VIII a nemuzu proti tomu autu rici ani ň, ale pravdou je, ze dvoulitrove turbo zde konstrukteri nezvolili proto, ze by jim to prislo byt idealni koncepci pro sportovni auto, ale ciste a jen z toho duvodu, ze nemeli jinou moznost, cilem nebyl idealni sportak, ale co nejvyssi dynamika pri omezenich danych predpisy. Kdyby to bylo jak rikate Vy, tak bude ve Ferrari Enzo trilitrove sestovalcove turbo a ne soucasny atmosfericky motor. Pochopte, ze turbo je vychodisko z nouze, zpusob jak dat malemu motoru velky vykon, nikoli optimalni cesta...
V autech typu Golf GTI je turbo samozrejme krok vstric tem, kteri chteji vice bezne jizdy a mene sportu, o tom se vubec nema smysl prit. V zivote bych netvrdil, ze Focus ST bude stejny jako Golf GTI, to se nemuze stat, zaklady obou aut jsou diametralne odlisne, ale volba dvouapullitroveho turba do ST je jasny utok na cilovou skupinu GTI.
Jestli chcete pokracovat v diskusi, prectete si prosim vicekrat me reakce, jsou tu vsehovsudy tri. Kladete mi do ust slova, ktera jsem nevyrkl...

petr
21. února • 15:37

mozna jsem Vam kladl do ust neco co jste nerekl,omluvam se, ale obhajujete tady urcity nazor,to s Ferrari jsem cekal,to co tvrdite vi je jenom jedna cesta je spravna a turbo je jenom reseni nejake problemu nedostatku vykonu u atmosferiky.
Ja rikam ne je vice cest,nechapu vas nazor,krom zmeny razeni neni nic co by me v autu s Turbem bralo sportovni nasazeni.U Ferrari nebo Hondy je to proste tradice,zajinamo by me jake predpisy omezuji auta typu Ford GT, Saleen S7,Shelby,Koenigsegg CCR,SLR McLaren,myslim ze zavrhovani turba nema moc co docineni s racionalitou.Jo to na te same urovni jako kdyby nekdo tvrdil ze s sportovne se da jezdi jenom s dvouvackou je proste jenom domagogie.Jedine co bych turbou vitknul je uz strasich typu velka prodleva u nabehu,dal je to samozrejmne spotreba,zivotnost,ale ze by turbo nebylo vhodne pro sportovni motor to mu se jenom muzu zasmat.Nic ve zlem.Kdyz mate tak rad BMW tak jste urci jel uz Minicooper-s jeste lepe od John Cooper works,pride vam to turbo jako krok vstric tem, kteri chteji vice bezne jizdy a mene sportu?

pjanda
21. února • 16:32

Opet demagogie pane kolego, vybirate si vzdy jeden duvod a tomu oponujete. Ja ale nerikam, ze jedinym duvodem pro volbu turbomotoru ze strany vyrobce je preference bezneho uzivatele pred narocnym. To je jeden mozny duvod, pak jsou tu ale dalsi, napr. b) omezeni nejakymi predpisy, c) neschopnost vyrobce vytvorit spickovy atmosfericky motor, pomaha si tedy preplnovanim, d) snaha o dosazeni jeste vyssiho vykonu pri danem objemu (stejne vykonne turbo je samozrejme vykonnejsi nez atmosfera, to tu ale neresime a je to samozrejme duvodem volby turba u vetsiny Vami zminenych aut), e), f)... tech duvodu je mnoho, ale ani jednim z nich neni vytvoreni dokonaleho sportovniho motoru. Pochopte, o to tu jde. U Ferrari nebo BMW rozhodne neni duvodem preference atmosferickych motoru nejaka tradice, ale hledani dokonalosti. Ani Ferrari ani BMW M nehledaji cestu nejvykonnejsiho vozu, ale velmi vykonneho vozu s dokonalou charakteristikou, a to je to, cemu ja rozumim. Dukazem mych slov budiz opusteni tubomotoru v F1, to presne popisuje situaci, o ktere se bavime - nepreplnovany objemnejsi vs. preplnovany mene objemny motor.
Dostavame se ale jinam, shrnme si to - rikam, ze stejne vykonny sportovni atmosfericky motor dava autu vyssi dynamiku nez stejne vykonne turbo. Muzete to nejak poprit? Zavadite to opravdu jinam, tvrdil jsem jen to, ze nepreplnovany motor je pri stejnem vykonu vhodnejsi pro sportovni jizdu, protoze umoznuje dosazeni vyssi dynamiky. Proti tomu jsem neslysel jediny vecny argument.

petr
21. února • 18:39

Jeste k te dokonalosti myslite ze jenom Ferrari a BMW chce delat dokonale motory,nebudte snob,porovnejte si nejaky top ten atosfericky motor s preplnovanym hlavne ohledne prubehu.Navic technologie jako DOUBLE VANOS,vycebodove elektronicke vstrikovani, me zas tak nepride jako upla klasika

petr
21. února • 18:20

ze stejne vykonny sportovni atmosfericky motor dava autu vyssi dynamiku nez stejne vykonne turbo to bych si nebyl tak jisty,je to Vase teorie,navic jak to chcete objektivne srovnat?Ze nepreplnovany motor je pri stejnem vykonu vhodnejsi pro sportovni jizdu,rikam ne,neni k tomu zadbe opodstatneni krom vaseho pocitu.Skuste si nekde precist proc skoncilo Turbo v F1 a proc se pouziva v WRC.Nerikam ze kdyz jsem preset z vysokootackove atmosferiky do turba ze mi nic nechybelo ale casem jsem pochopil ze slo psychlogii nic vic a o zvik jasne kdyz vytocite Hondu na 7400o/m je to prijemne opojne ale zahvizdani turba u EVA se tomu urcite vyrovna.
Muj nazor.

Kuba2k
21. února • 17:51

Nechtel jsem do toho zasahovat, ale neco uz rict musim. WRC nejsou dostatecne sportovni auta? Nebo rally-crossove specialy? To jsou auta, ktera maji 300k az 500+ k z dvoulitroveho turbo motoru a myslim, ze dynamiky maji tak nejak na rozdavani.
I turbo motor se da vyladit k dokonalosti, co treba dvojstupnove preplnovani? Jedna turbina v nizkych otazkach, druha ve vyssich a pak to tlakujou spolecne. Nevim presne z jakeho duvodu stahli preplnovane motory z F1, ale nebylo to treba kvuli tomu, ze se dostavali s vykony moc vysoko? Navic atmosfericky motor bude o neco levnejsi. Vzdyt i dnes omezuji objem a pocet valcu, aby se snizil vykon, zvysila bezpecnost a snizila cena.
 
Ja tedy tvrdim, ze preplnovany motor o vykonu X kW, muze mit stejnou i lepsi dynamiku nez atmosfericky motor o stejnem vykonu. Proc? Vetsina lidi uz asi vi, ze vykon je velicina zavisla na tocivem momentu a otackach. Takze pokud nemam jedno, automaticky se mi nedostava to druhe. Cim vetsi kroutici moment mam , tim vyssi vykon. Na to je fyzika. Vsechno je to jenom otazka celkoveho naladeni. Muzu vyladit atm motor na vysoky vykon ve vysokych otackach, ale to same muzu udelat i s preplnovanym motorem. Preplnovane motory se ale ladi trochu jinak, tubinou se smazava lenivost atm motoru v nizkych otackach, takze max plnici tlak to dava napr. mezi 1800 - 3000 min-1.

Pavel Janda
20. února • 23:45

Omlouvam se za chyby v textu, jsem nemocny a trochu me to unavuje. Snad bude i tak pochopitelny...

Flavio
17. února • 22:44

test

Skyline
17. února • 1:49

Rozumna diskuse s nekym, jako je petr, neexistuje. Podle jeho prispevku je zrejme, ze CTR nikdy neridil a jen tu placa nesmysly, ktere mu spoluzaci navykladali o velke prestavce. Naprosto souhlasim s tim, ze CTR je ukazkovym prikladem sportovniho motoru (s vedomim, ze ITR ma o 20 koni vic a S2000 o 40). Stejne tak (bohuzel) musim souhlasit s pjandou, motory jako tento proste v soucasne dobe nefrci, kazdy chce mit "sportovni" auto, ktere pokud mozno jezdi na naftu nebo ma turbo, aniz by kdy zjistili, jaka je vyhoda CTR a podobnych aut. Kdo si ho koupi na sprinty, je vul. Kdo si je vedom toho, ze pri beznem jezdeni to zere jako klasicky dvoulitr a ve vysokych otackach podava brutalni vykon (typicky pri predjizdeni nebo na okruhu), ten zklaman nebude, naopak. Sam mam 1.6 VTi (sedan) a v nizkych otackach je to proste bezna "jednasestka", ve vysokych se mi ovsem majitel 320i diva na zada, protoze jeho I6 2.0/110 kW na to proste nema. Mam i srovnani s 1.8T/110 kW v O1 a pocity jsou asi takove, ze O1 sice z nizkych otacek jede podstatne lip, ale ve vysokych nema nejmensi sanci (uz na 400 m je tech 210 Nm k nicemu, VTi je rychlejsi navzdory "pouhym" 150 Nm). Prestoze Ford nemusim, mrzi me, ze i u nej zvitezil nudny mainstream nad vypiplanou technikou. Neda se nic delat, nove GTi ma TFSI, Astra hrozi s turbem a 240 k tak holt nezbyva, nez se prizpusobit. Snad tomu nepodlehne i Honda.

petr
17. února • 15:56

m mam 1.6 VTi (sedan) a v nizkych otackach je to proste bezna "jednasestka", ve vysokych se mi ovsem majitel 320i diva na zada, protoze jeho I6 2.0/110 kW na to proste nema. Mam i srovnani s 1.8T/110 kW v O1 a pocity jsou asi takove, ze O1 sice z nizkych otacek jede podstatne lip, ale ve vysokych nema nejmensi sanci (uz na 400 m je tech 210 Nm k nicemu, VTi je rychlejsi navzdory "pouhym" 150 Nm).

Koukam ze proste pro nekoho zakony prirody holt neplati,jo slovo ojektivita je pro tebe chlape spanelska vesnice.

petr
17. února • 12:24

Skyline jetli to neni spise tvuj pripad,jinak muzu ti rici ze me nekdy boli z CTR dost pater;)muzes hadat proc,podle tebe asi budu simulant co
jo jeste jedna vec jaka je vyhoda i-vtecu proti Turbu? to by docela zajimaloco z tebe za chytreho vyleze.
Diky

Jeste jedna otazka pro oba velmi fundovane oponenty proc myslite ze v CTR je 6kvalt?A nerikejte ze je to tet moda!!!

Skyline
17. února • 12:47

Me taky boli pater z Enza, takze si nemyslim, ze jsi simulant, protoze tyhle pocity zazivam temer denne. Klidek pane vsevedouci, urovni sve reakce jsi me presvedcil, ze jsi jeste na zakladce a podle kvality pravopisu bych to videl na prvni stupen. Takze si ten CTR uzij, a az najezdis vic bodu, muzes si poridit vytunenou Supru, ta ma turba dve a urcite te uspokoji. Hodne dalsich uspechu u NFSU a az trochu dospejes a budes mit ridicak, muzem pokecat na urovni.

petr
17. února • 15:51

vis co jenom mi neni jasne jak nekdo muze byt takovej chudak jako ty psat vsem lidem to same,nemas nahodu pocit ze jses jedinej kdo tady na Autorevue umi sednou za volantjinak nechapu proc kazdemu tretimu pises "Hodne dalsich uspechu u NFSU a az trochu dospejes a budes mit ridicak, muzem pokecat na urovni "asi myslis ze statni neumeji cistStaci si najit par tvych namachrovany vyplodu porad se to opakuje.To hodne vypovida o tve osobonosti.Je zvlastni ze kdyz se clovek zacne bavit o autech chned je tam kupa kretenu kteri maji chut si noco dokazovat zeBohuzel nekdy uz ridicak maji

Jirka82
17. února • 22:46

...no z tebe asi musí mít doma radost

petr
18. února • 11:25

z tebe jeste veci.Mimo to pokud nemas neco vecneho k tematu tak si to nech na doma
Diky

petr
17. února • 15:39

sorry ale ty jsi teda vul jetli myslis ze vsichni se ucili cestinu ve skole tak si ercvul,jinak o autech nevis vubec nic vis proc? protoze jenom tunersky nactilety muze nekomu vnucovat Supru,nebo ze by Skyline,nesnasim tuning jasne.Jinak jsi me s tema zadama vubec nepochopil a jetli te boli dene tak to neni ani tvoji skudkou nic ve zlem navstiv ortopeda.Enzem se prosim te neohanej je to trapne.Mej se.

petr
15. února • 15:50

vazeny pane vy ste tede racer to fakt koukamnepoucujete me prosim Vas vasi damagogii prosim!!!,tak ze v kazde zavodni skole pro zacatecniky se rika ze otacky se maji drze mezi spodni hranici max kW a horni hranici max PS,to co tady razite vy je jenom trapne vyzdvihnuti PS.Kde ten vas CTR ma max koutak? v tech jeho 7200 o/s?Asi ne.
Vyhodou Turba je kroutak celkem nizko kdyz navic je krivka kW ma rovnomerny prubeh az k maximu PS nej kako u CTR
Jetli tady nekdo nema predstavu co je to zavodni razeni tak ste to vy!!!!

petr
15. února • 15:49

vazeny pane vy ste tede racer to fakt koukamnepoucujete me prosim Vas vasi damagogii prosim!!!,tak ze v kazde zavodni skole pro zacatecniky se rika ze otacky se maji drze mezi spodni hranici max kW a horni hranici max PS,to co tady razite vy je jenom trapne vyzdvihnuti PS.Kde ten vas CTR ma max koutak? v tech jeho 7200 o/s?Asi ne.
Vyhodou Turba je kroutak celkem nizko kdyz navic je krivka kW ma rovnomerny prubeh az k maximu PS nej kako u CTR
Jetli tady nekdo nema predstavu co je to zavodni razeni tak ste to vy!!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
empi
15. února • 16:45

Nevim, co jste tim svym prispevkem chtel rict, nebod PS (Pferdestarke, nemecky vyraz pro kone - tedy jednotka vykonu). Prepocet vykonu v kW na kone je 1kW = 1.36k -> linearni a zavislost a tudiz maximum, resp. minimum, vykonu mereno v konich (PS) nebo v kW bude vzdy pri stejnych otackach.

petr
15. února • 13:30

"Majitel CTR ma naprosto skvele sportovni nacini",dobre mozna,ale skveleCTR urcite rezervu jeste ma otazku jetli ekonomicky unosnou,jeste k tomu ST celkem souhlasim s vasim hodnocenim,ale nevidim na volbe Fordu ohledne ST nic hlopeho
proste ST nikdy nebude RS,ST je sport na narmalni deni jezdeni to RS nebo CTR neni a nebude.

pjanda
15. února • 13:53

Rozhodne neni mozne jakkoli zvysit vykon CRT s takovymi naklady jako u turbomotoru, na tom se urcite shodneme. A prave to jsem mel na mysli. Jinak pristup Fordu jsem neoznacil za hloupy, naopak, rikam, ze z pohledu poptavky na trhu jde o skvely krok.
Jinak mate pravdu, CTR a ST (GTI...) jsou uplne jina auta, CTR je nekompromisni, GTI je klasicky velmi kompromisni, ale cenou se radi do stejne kategorie, a proto je treba je srovnavat... Srovnavat RS s CTR je mozna adekvatni z hlediska naladeni, ale ne ceny, RS stal skoro dvakrat tolik co dnes CTR. Jde o to, ze GTI a pravdepodobne to bude stejne i u ST si na opravdovy sportovni model jen hraji, CTR jim je. Oceni ho jen ti, kteri vyznavaji opravdu sportovni jizdu. A prave ustupek Fordu byl pro kolegu i pro mne trochu zklamanim, jakkoli vime, ze nove ST bude na trhu mnohem uspesnejsi. Starsi ST, ac se to na pohled nemusi zdat, je vcelku slusny hardcore, ktery je komfortni jen v interieru...

Petr Broža
15. února • 9:58

Co si pamatuji na jízdu s 2.5T, tak tomu motoru trochu chyběla výkonová špička, a to je věc, kterou bych u sportovně laděného motoru čekal. Ideálním příkladem je CTR.

petr
15. února • 13:21

na Vas pocit bych nesazel nic ve zlem,dejte sem graf prubehove krivky obou dvou a potom dal muzem spekulovat

Kuba2k
15. února • 18:43

Jojo, presne... motor muze byt stejny, ale naladeny je uplne jinak.

Name_and_Surname
15. února • 9:47

No, to ST-čko nevypadá to vůbec špatně  a asi bude mít G5 GTi slušnou konkurenci....

Doporučujeme

Články odjinud