Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Spekulace o ostřejších variantách se vyrojí prakticky ihned po představení nového modelu. Stejně tomu bylo i u nové Mazdy MX-5. Teď ale šéf vývoje roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, který stál i za úspěchem programu Mazda 787B v Le Mans, odmítl silnější verzi.

Pro britský Top Gear Yamamoto řekl, že důležitější než čísla výkonu a točivého momentu je požitek z jízdy a že auto prostě musí být zábavné. Silnější auto vyžaduje větší brzdy a hlavně širší pneumatiky a tím se zkazí vrozený řidičský charakter MX-5.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Yamamoto odmítl i použití turbodmychadla nebo jiného druhu přeplňování, protože atmosférické motory jsou podle něj lepší a jejich projev se k autu jako MX-5 hodí víc. Objemnější motor by také zvýšil hmotnost a pokazil vyvážení auta. A zvýšil cenu.

Zájemci o výkonnější Mazdu MX-5 se nemusí bát, že by se na trhu brzy neobjevil nějaký kit od renomovaného úpravce. Navíc Mazda stále slibuje, že se někdy v budoucnu objeví nástupce RX-7 a RX-8.

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 170 000 Kč
Mazda 2 1.349
Rok výroby: 2010
Stav: 59 240 km
Cena: 105 000 Kč
Mazda 2 1.399
Rok výroby: 2004
Stav: 186 650 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků