Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Spekulace o ostřejších variantách se vyrojí prakticky ihned po představení nového modelu. Stejně tomu bylo i u nové Mazdy MX-5. Teď ale šéf vývoje roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, který stál i za úspěchem programu Mazda 787B v Le Mans, odmítl silnější verzi.

Pro britský Top Gear Yamamoto řekl, že důležitější než čísla výkonu a točivého momentu je požitek z jízdy a že auto prostě musí být zábavné. Silnější auto vyžaduje větší brzdy a hlavně širší pneumatiky a tím se zkazí vrozený řidičský charakter MX-5.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Yamamoto odmítl i použití turbodmychadla nebo jiného druhu přeplňování, protože atmosférické motory jsou podle něj lepší a jejich projev se k autu jako MX-5 hodí víc. Objemnější motor by také zvýšil hmotnost a pokazil vyvážení auta. A zvýšil cenu.

Zájemci o výkonnější Mazdu MX-5 se nemusí bát, že by se na trhu brzy neobjevil nějaký kit od renomovaného úpravce. Navíc Mazda stále slibuje, že se někdy v budoucnu objeví nástupce RX-7 a RX-8.

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 106 870 km
Cena: 300 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 63 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 727 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 96 521 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 310 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků