Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Ostřejší Mazda MX-5 nebude. Čísla totiž nejsou důležitá

Spekulace o ostřejších variantách se vyrojí prakticky ihned po představení nového modelu. Stejně tomu bylo i u nové Mazdy MX-5. Teď ale šéf vývoje roadsteru MX-5 Nobuhiro Yamamoto, který stál i za úspěchem programu Mazda 787B v Le Mans, odmítl silnější verzi.

Pro britský Top Gear Yamamoto řekl, že důležitější než čísla výkonu a točivého momentu je požitek z jízdy a že auto prostě musí být zábavné. Silnější auto vyžaduje větší brzdy a hlavně širší pneumatiky a tím se zkazí vrozený řidičský charakter MX-5.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Yamamoto odmítl i použití turbodmychadla nebo jiného druhu přeplňování, protože atmosférické motory jsou podle něj lepší a jejich projev se k autu jako MX-5 hodí víc. Objemnější motor by také zvýšil hmotnost a pokazil vyvážení auta. A zvýšil cenu.

Zájemci o výkonnější Mazdu MX-5 se nemusí bát, že by se na trhu brzy neobjevil nějaký kit od renomovaného úpravce. Navíc Mazda stále slibuje, že se někdy v budoucnu objeví nástupce RX-7 a RX-8.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků