Ostřejší Ferrari 812 Superfast se blíží. Zatím nemá jméno, V12 zajistí 830 koní

Silnější, lehčí, s upravenou aerodynamikou… všechno, co byste u říznější verze super-GT čekali.

Typický recept přiostřování svých modelů, které Ferrari provedlo rovněž u předchozí generace svého dvanáctiválcového super-GT (F12berlinetta a F12tdf), teď čeká i poslední 812 Superfast. Prozatím italská značka odhaluje design novinky na hrstce snímků, samotné označení však zatím nechává pod pokličkou. Premiéra nás totiž teprve čeká 5. května.

Ferrari 812 GTS Stallone je klasická šílenost od Mansory. V12 povýšil na 830 koní

Ferrari 812 GTS Stallone je klasická šílenost od Mansory. V12 povýšil na 830 koní

Ferrari tedy prozatím označuje vybroušenou verzi 812 za limitovanou edici svého modelu s motorem V12. Nechybí ani slova o „extrémní berlinettě“. V každém případě budou schopnosti modelu zase o úroveň vybroušeny, především s ohledem na okruhové využití. Upravená karoserie s většími přístupy vzduchu na přídi, vylepšenou aerodynamikou či krytem místo zadního okna to potvrzují.

Ferrari potvrzuje, že mocný atmosférický V12 pod přední kapotou si u novinky polepší na celkem 830 koní (610 kW), opět si tak udrží titul nejvýkonnějšího motoru v silničním Ferrari (812 Superfast má 800 k/588 kW). Mluví se o úpravě klíčových částí jednotky, použití nových materiálů, novém mechanismu časování ventilů i výfukovém systému. Mimochodem, omezovač bude nastaven na 9500 ot./min.

Vedení Ferrari odsouhlasilo výrobu elektromobilů. První elektrokůň se vzepne za 4 roky

Vedení Ferrari odsouhlasilo výrobu elektromobilů. První elektrokůň se vzepne za 4 roky

Úpravy na podvozku jsou také samozřejmostí, přičemž stejně jako staré F12tdf, i novinka využije pro nejlepší ovladatelnost a agilitu sytém natáčení zadních kol. A samozřejmě, oproti 812 Superfast máme čekat podstatně nižší pohotovostní hmotnost rozsáhlým využitím karbonových dílů na exteriéru i v interiéru. Nakonec bude model premiérou nejnovější, v pořadí již sedmé verze stabilizačního systému Side Slip Control.

Více konkrétních informací a čísel zatím Ferrari neprozrazuje, premiéra 5. května ale není daleko.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky