BMW hodlá novou verzi kultovního modelu představit na svém stánku během březnového autosalonu v Ženevě
Divize M BMW už vyřešila zásadní problém, jak dotankovat palivo během rekordně dlouhého driftu, a nyní se zabývá dalšími "drobnostmi". Například vyladěním současné generace BMW M5 tak, aby nabízel větší výkon než Mercedes-AMG E63 S 4Matic+. Ten totiž pod svojí kapotou ukrývá 603 koňských sil, zatímco standardní M5 "jen" rovných šest stovek.
Poměr sil by ovšem měl zvrátit balíček Competition, díky němuž získá standardní M5 k dobru dalších 25 koní. Uvedl to server motor1.com, který informaci získal od svých zdrojů během akce BMW M Ice Experience ve Švédsku.
Je údajně velice pravděpodobné, že debut této supervýkonné verze "pětky" se odehraje již v březnu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba se pak má rozběhnout krátce poté, již začátkem dubna.
Kromě zvýšeného výkonu a zřejmě i zatím nespecifikovaného točivého momentu, projde vůz dalšími úpravami. Standardně by měl získat například keramické brzy a samozřejmě náležitým způsobem upravený podvozek. V kabině se dají očekávat spíše jen drobné designové prvky.
BMW M5 – srovnání technických údajů s vybranými konkurenty |
Model |
BMW M5 |
Audi RS6 Avant Performance |
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ |
Motor |
4,4 V8 biturbo |
4.0 V8 TFSI |
4.0 V8 biturbo |
Zdvihový objem [cm3] |
4395 |
3993 |
3982 |
Válce/ventily |
8.4 |
8.4 |
8.4 |
Největší výkon [kW/min] |
441/5600-6700 |
445/6100-6800 |
450/5750-6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
750/1800-5600 |
750/1750-6000 |
850/2500-4500 |
Převodovka |
8A |
8A |
9A |
Max. rychlost [km/h] |
250 (305*) |
250 (305*) |
250 (300*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,4 |
3,7 |
3,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
10,5 |
9,6 |
8,8 |
Pohotovostní hm. [kg] |
1930 |
2025 |
1880 |
Základní cena [Kč] |
3.185.900 |
3.041.900 |
3.424.300 |
*Bez použití omezovače |
Bližší informace a ceny budou zveřejněny již za několik týdnů. Dá se však očekávat poměrně masivní příplatek oproti ceně standardní M5. Ta je nyní na českém trhu stanovena na 3.185.900 Kč.