Ostřejší BMW M5 Competition přijede brzy. Objeví se už v Ženevě?

BMW hodlá novou verzi kultovního modelu představit na svém stánku během březnového autosalonu v Ženevě

Divize M BMW už vyřešila zásadní problém, jak dotankovat palivo během rekordně dlouhého driftu, a nyní se zabývá dalšími "drobnostmi". Například vyladěním současné generace BMW M5 tak, aby nabízel větší výkon než Mercedes-AMG E63 S 4Matic+. Ten totiž pod svojí kapotou ukrývá 603 koňských sil, zatímco standardní M5 "jen" rovných šest stovek.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Poměr sil by ovšem měl zvrátit balíček Competition, díky němuž získá standardní M5 k dobru dalších 25 koní. Uvedl to server motor1.com, který informaci získal od svých zdrojů během akce BMW M Ice Experience ve Švédsku.

Je údajně velice pravděpodobné, že debut této supervýkonné verze "pětky" se odehraje již v březnu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba se pak má rozběhnout krátce poté, již začátkem dubna.

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

Kromě zvýšeného výkonu a zřejmě i zatím nespecifikovaného točivého momentu, projde vůz dalšími úpravami. Standardně by měl získat například keramické brzy a samozřejmě náležitým způsobem upravený podvozek. V kabině se dají očekávat spíše jen drobné designové prvky.

BMW M5 – srovnání technických údajů s vybranými konkurenty
Model BMW M5 Audi RS6 Avant Performance Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+
Motor 4,4 V8 biturbo 4.0 V8 TFSI 4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 4395 3993 3982
Válce/ventily 8.4 8.4 8.4
Největší výkon [kW/min] 441/5600-6700 445/6100-6800 450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1750-6000 850/2500-4500
Převodovka 8A 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,7 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 9,6 8,8
Pohotovostní hm. [kg] 1930 2025 1880
Základní cena [Kč] 3.185.900 3.041.900 3.424.300
*Bez použití omezovače

Bližší informace a ceny budou zveřejněny již za několik týdnů. Dá se však očekávat poměrně masivní příplatek oproti ceně standardní M5. Ta je nyní na českém trhu stanovena na 3.185.900 Kč.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků