Ostřejší BMW M5 Competition přijede brzy. Objeví se už v Ženevě?

BMW hodlá novou verzi kultovního modelu představit na svém stánku během březnového autosalonu v Ženevě

Divize M BMW už vyřešila zásadní problém, jak dotankovat palivo během rekordně dlouhého driftu, a nyní se zabývá dalšími "drobnostmi". Například vyladěním současné generace BMW M5 tak, aby nabízel větší výkon než Mercedes-AMG E63 S 4Matic+. Ten totiž pod svojí kapotou ukrývá 603 koňských sil, zatímco standardní M5 "jen" rovných šest stovek.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Poměr sil by ovšem měl zvrátit balíček Competition, díky němuž získá standardní M5 k dobru dalších 25 koní. Uvedl to server motor1.com, který informaci získal od svých zdrojů během akce BMW M Ice Experience ve Švédsku.

Je údajně velice pravděpodobné, že debut této supervýkonné verze "pětky" se odehraje již v březnu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba se pak má rozběhnout krátce poté, již začátkem dubna.

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

Kromě zvýšeného výkonu a zřejmě i zatím nespecifikovaného točivého momentu, projde vůz dalšími úpravami. Standardně by měl získat například keramické brzy a samozřejmě náležitým způsobem upravený podvozek. V kabině se dají očekávat spíše jen drobné designové prvky.

BMW M5 – srovnání technických údajů s vybranými konkurenty
Model BMW M5 Audi RS6 Avant Performance Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+
Motor 4,4 V8 biturbo 4.0 V8 TFSI 4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 4395 3993 3982
Válce/ventily 8.4 8.4 8.4
Největší výkon [kW/min] 441/5600-6700 445/6100-6800 450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1750-6000 850/2500-4500
Převodovka 8A 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,7 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 9,6 8,8
Pohotovostní hm. [kg] 1930 2025 1880
Základní cena [Kč] 3.185.900 3.041.900 3.424.300
*Bez použití omezovače

Bližší informace a ceny budou zveřejněny již za několik týdnů. Dá se však očekávat poměrně masivní příplatek oproti ceně standardní M5. Ta je nyní na českém trhu stanovena na 3.185.900 Kč.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků