Ostřejší BMW M5 Competition přijede brzy. Objeví se už v Ženevě?

BMW hodlá novou verzi kultovního modelu představit na svém stánku během březnového autosalonu v Ženevě

Divize M BMW už vyřešila zásadní problém, jak dotankovat palivo během rekordně dlouhého driftu, a nyní se zabývá dalšími "drobnostmi". Například vyladěním současné generace BMW M5 tak, aby nabízel větší výkon než Mercedes-AMG E63 S 4Matic+. Ten totiž pod svojí kapotou ukrývá 603 koňských sil, zatímco standardní M5 "jen" rovných šest stovek.

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

BMW M2 je M235i křížené s M4. Jezdí výborně [první jízdní dojmy]

Poměr sil by ovšem měl zvrátit balíček Competition, díky němuž získá standardní M5 k dobru dalších 25 koní. Uvedl to server motor1.com, který informaci získal od svých zdrojů během akce BMW M Ice Experience ve Švédsku.

Je údajně velice pravděpodobné, že debut této supervýkonné verze "pětky" se odehraje již v březnu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. Výroba se pak má rozběhnout krátce poté, již začátkem dubna.

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

Kromě zvýšeného výkonu a zřejmě i zatím nespecifikovaného točivého momentu, projde vůz dalšími úpravami. Standardně by měl získat například keramické brzy a samozřejmě náležitým způsobem upravený podvozek. V kabině se dají očekávat spíše jen drobné designové prvky.

BMW M5 – srovnání technických údajů s vybranými konkurenty
Model BMW M5 Audi RS6 Avant Performance Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+
Motor 4,4 V8 biturbo 4.0 V8 TFSI 4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 4395 3993 3982
Válce/ventily 8.4 8.4 8.4
Největší výkon [kW/min] 441/5600-6700 445/6100-6800 450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-5600 750/1750-6000 850/2500-4500
Převodovka 8A 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 (305*) 250 (305*) 250 (300*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,7 3,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,5 9,6 8,8
Pohotovostní hm. [kg] 1930 2025 1880
Základní cena [Kč] 3.185.900 3.041.900 3.424.300
*Bez použití omezovače

Bližší informace a ceny budou zveřejněny již za několik týdnů. Dá se však očekávat poměrně masivní příplatek oproti ceně standardní M5. Ta je nyní na českém trhu stanovena na 3.185.900 Kč.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků